مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی؛

ولایتمداری از آموزه‌های مکتب حضرت زینب(س) است/ پرستاران، مبارزان خط مقدم بحران کرونا هستند

1399/09/30 - 14:24 - کد خبر: 34298 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که دفاع از ولایت از آموزه‌های مکتب حضرت زینب(س) است، گفت: آن حضرت(س)، تا پای جان در دفاع همه جانبه از ولی زمان خویش تلاش کرد و این جانفشانی‌ها در صحنه کربلا نمود بسیاری دارد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در گفت‌وگویی، با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار اظهار کرد: حضرت زینب کبری(س) بانوی عالمه مکتب تشیع است که به سبب مصیبت‌های فراوانی که دیده، او را اُمّ المَصائب لقب داده‌اند.
وی با بیان این‌که نقش پررنگ و موثر حضرت زینب(س) در عرصه کربلا و بعد از آن باعث شده ابعاد شخصیتی ایشان در سایر زمینه‌ها کم‌تر مورد توجه قرار گیرد، افزود: شخصیت روایی حضرت از جمله ابعادی است که مغفول مانده و باید در راستای تبیین ابعاد شخصیتی ایشان به طور کامل، تلاش شود.
وی با بیان این‌که حضرت زینب(س) را به جهت علم خدادادی‌اش، عالمه غیرمعلمه نیز لقب داده‌اند، اظهار کرد: امام سجاد (ع) در این رابطه خطاب به حضرت زینب(س)، فرمود: "انت بحمدالله عالمه غیر معلمه و فهمه غیرمفهمه؛ تو، بحمداللّه‏، عالمی هستی که نزد کسی تعلیم ندیدی و دانایی هستی که نزد کسی نیاموختی".
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با اشاره به نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب(س) به نام روز پرستار، گفت: حضرت زینب(س)، پرستاری حضرت زین العابدین(ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان کربلا را برعهده داشت، از این‌رو سالروز ولادت ایشان به نام روز پرستار نامگذاری شده تا یادآور مجاهدت‌ها و تلاش‌های این قشر زحمت‌کش باشد.
وی با تاکید بر این‌که باید در این روزهای کرونایی قدردان زحمات و جانفشانی‌های کادر درمان و پرستاران باشیم، افزود: پرستاران، مبارزان خط مقدم بحران کرونا هستند و ما نیز باید در این رابطه با رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، باری از دوش آنان برداریم.
انتهای پیام/
ولایتمداری از آموزه‌های مکتب حضرت زینب(س) است/ پرستاران، مبارزان خط مقدم بحران کرونا هستند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار