مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل؛

خلخال شهر ملی جاجیم می‌شود

1399/09/30 - 12:42 - کد خبر: 34286 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اقدامات لازم برای ثبت خلخال به‌عنوان شهر ملی جاجیم در حال انجام است.

به گزارش نصر، نادر فلاحی روز شنبه به خبرنگاران افزود: با ثبت خلخال به عنوان شهر ملی جاجیم گام اساسی در ایجاد اشتغال روستایی این شهرستان برداشته خواهد شد.
او اظهارکرد: همچنین علاوه بر حفظ و احیای این دل‌بافته اصیل مردمان استان، شاهد تحقق جهش تولید و توسعه اقتصادی بویژه در مناطق روستایی این شهرستان خواهیم بود.
وی همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه جاجیم خلخال از صنایع‌دستی شناخته شده در جهان است، ضمن حمایت، ترویج و آموزش صنعتگران و هنرمندان جاجیم‌باف برای تحقق اهداف تعیین‌شده در این حوزه و ساماندهی اساتید مجرب جاجیم‌بافی نیز تلاش می‌شود.
او ادامه داد: احیا و توسعه آموزش در این هنر و صنعت از جمله اهدافی است که در خلخال با جدیت پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در بخش گردشگری شهرستان خلخال اقدامات خوبی انجام شده، گفت: برخی پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری در این بخش در حال اجراست که برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها تلاش می‌شود.
اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کند.
بیش از ۹۰ هزار نفر در استان اردبیل در تولید رشته‌های متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، جاجیم ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال و گلیم عنبران از جمله صنایع دستی استان اردبیل است.
انتهای پیام/
خلخال شهر ملی جاجیم می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار