رتبه‌بندی فرهنگیان در بودجه 1400 دیده نشده است/ محروم بودن 3.5 میلیون دانش‌آموز از آموزش مجازی

1399/09/29 - 23:18 - کد خبر: 34266 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس، اعتبارات آموزش و پرورش در بودجه ۱۴۰۰ را دارای ایرادات متعددی دانست و گفت: همه این ایرادات از دیده نشدن سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان تا رتبه بندی فرهنگیان در کمیسیون تلفیق مورد بررسی و اصلاح قرار می‌‎گیرد.

به گزارش نصر، مهدی اسماعیلی با بیان اینکه آموزش و پرورش، مجموعه بسیار بزرگی است که مأموریت‌های متنوعی برای این دستگاه بزرگ تعریف شده، اظهار کرد: تنوع مأموریت در آموزش و پرورش به حدی است که نیازمند توجه ویژه در تخصیص اعتبارات است.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی‌های اولیه از لایحه بودجه 1400 در حوزه آموزش و پرورش نشان می‌دهد که بودجه این حوزه با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، مهم‌ترین مسئله در بودجه امسال به پرداختن حقوق معلمان بازمی‌گردد که اصلی‌ترین برنامه در ساماندهی حقوق و مزایای معلمان یعنی طرح رتبه بندی در بودجه دیده نشده است.

رتبه بندی در بودجه 1400 دیده نشده است
وی با تأکید بر اینکه رتبه‌بندی ردیف اعتباری مجزا و مهمی را طلب می‌کند که دولت این مهم را به درستی در بودجه 1400 ندیده است، اختصاص فقط تبصره‌هایی برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، قابل قبول  و قابل اجرا نیست.
اسماعیلی،  ادامه داد: همچنین اعتبار مد نظر برای توسعه و تجهیز مدارس به خوبی در بودجه 1400 دیده نشده؛ برخی از مدارس به ویژه در حاشیه شهرهای بزرگ و روستاها نیازمند تقویت تجهیزات آموزشی هستند و باید به این مهم توجه کرد.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان، تصریح کرد: برابر قانون، دولت موظف است نیمی از سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان را تأمین کند ولی در پرداخت سهم خود عقب مانده و در بودجه 1400 نیز از سهم پرداختی خود غفلت کرده است.

باید برای دسترسی 3.5 میلیون دانش آموز به آموزش مجازی تدبیری می‌شد
اسماعیلی، موضوع دیگر که باید در بودجه 1400 به آن توجه می‌شد را مسئله آموزش مجازی خواند و تأکید کرد: تعداد 3.5 میلیون دانش آموزان به دلیل عدم دسترسی به تجهیزات آموزش مجازی مانند تبلت و گوشی هوشمند از آموزش مجازی محروم هستند و باید برای این مسئله نیز در بودجه 1400 تدبیر می‌‎شد.

توجه کمیسیون تلفیق مجلس به نیروهای خدماتی مدارس در بودجه 1400
وی با تأکید بر ضرورت افزایش اعتبارات در حوزه نوسازی مدارس، درباره توجه کمیسیون به نیروهای خدماتی نیز گفت: همچنین باید توجه ویژه به نیروهای خدماتی مدارس که جمعیت قابل توجهی هستند ولی فعالیت و تلاش آن‌ها به چشم نمی‌آید، صورت گیرد که به این مسئله نیز توجهی در بودجه 1400 نشده است.
نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه 1400 تأکید کرد: همه این موارد در کمیسیون تلفیق بودجه 1400 پیگیری خواهد شد تا با وجود همه محدودیت‌ها، بودجه‌ای اصلاح شده در حوزه آموزش و پرورش به نفع فرهنگیان و دانش آموزان به تصویب برسد.
انتهای پیام/
رتبه‌بندی فرهنگیان در بودجه 1400 دیده نشده است/ محروم بودن 3.5 میلیون دانش‌آموز از آموزش مجازی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار