خبر/

شعردوست دبیر علمی چهارمین دوره سوگواره ملی شعر فاطمی شد

1399/09/29 - 12:55 - کد خبر: 34226 نسخه چاپی

نصر: علی اصغر شعردوست دبیر علمی چهارمین دوره سوگواره ملی شعر فاطمی شد.

به گزارش نصر، چهارمین دوره سوگواره ملی شعر فاطمی در تبریز کار خود را آغاز کرد و در این میان علی اصغر شعر دوست دبیر علمی این دوره از سوگواره انتخاب شد.
شعر دوست دبیر علمی سوگواره شعر و مرثیه فاطمی تبریز فاطمی را تلاشی در جهت ارتقای سطح ادبیات آئینی دانست و پیشینه این سوگواره را پر رونق و درخشان ارزیابی کرد.
وی تاکید کرد: پیشینه درخشان شعر و ادب مرثیه در شهر تبریز، گنجینه‌ای است که باعث هرچه پربارتر شدن سوگواره خواهد شد.
شعردوست تلاش دبيرخانه این سوگواره را بر بکارگیری از داشته‌های فرهنگی غنی تبریز و ادغام آن با دستاوردهای شعر جوان آئینی عنوان کرد.
دبیر علمی چهارمین سوگواره ملی شعر فاطمی مهلت ارسال اشعار به دبیرخانه را تا هشتم دی ماه عنوان کرد و اظهار داشت: افزودن بخش رقابتی به این دوره از سوگواره باعث جلب نگاه‌ها و توجهات به سمت نخستین پایتخت تشیع و ادبيات مرثیه ایران یعنی تبریز خواهد بود که امید است شاعران اهل بیت و شاعران خوش قریحه جوان با شرکت در این سوگواره، زمینه ساز تحقق اهداف عالی این برنامه در غنا بخشی به اشعار در خصوص تبیین شخصیت و معرفی هر چه بیشتر حضرت فاطمه (س) باشند.
شعر دوست در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حضور شاعران جوان و پیشکسوت در این سوگواره و حضور در بخش رقابتی می تواند زمینه اعتلا و ارتقای مضامین اشعار را در این حوزه فراهم آورده و در نشر و گسترش اشعار فراهم آورد.
گفتنی‌است؛ دکتر علی اصغر شعردوست، چهره برجسته حوزه فرهنگ و سیاست و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی؛ دبیر علمی چهارمین دوره سوگواره شعر و مرثیه فاطمی تبریز است.
انتهای پیام/
شعردوست دبیر علمی چهارمین دوره سوگواره ملی شعر فاطمی شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار