خبر/

اجرای مانور سراسری "تعمیرات و بهینه سازی شبکه های توزیع نیروی برق کشور"

1399/09/27 - 20:10 - کد خبر: 34162 نسخه چاپی

نصر: در دومین مانور سراسری "تعمیرات و بهینه سازی شبکه های توزیع نیروی برق کشور" که در دو محور اصلاح روشنایی معابر و رفع ضعف ولتاژ شبکه در حال انجام است، شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی به صورت جهادی بیش از ۱۱۰۰۰ چراغ روشنایی معابر و شبکه‌های مربوطه را ساماندهی و بهینه سازی می کند.

 به گزارش نصر،  اکبر فرج نیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در آیین ویدئوکنفرانسی آغاز به کار این مانور سراسری که با هماهنگی شرکت توانیر، به طور همزمان طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آذر ماه در ۳۱ استان کشور در حال انجام است، طی گزارشی، با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در ۱۹ مدیریت تابعه خود با به‌کارگیری قریب به ۴۵۰ نفر از نیروهای فنی خود در قالب ۱۰۲ اکیپ عملیاتی در حوزه "تعدیل شبکه روشنایی معابر" و "اصلاح ضعف ولتاژ" این مانور را به جد به انجام می رساند، اظهار داشت: در این مانور عملیاتی دو روزه، بیش از ۴۰ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف و متوسط در شهرها و روستاهای تابعه با تبدیل سیم های مسی به "کابل خودنگهدار" و در راستای بهبود ولتاژ مشترکین، بهینه‌سازی و یا اصلاح می‌شود.
 

وی همچنین اظهار داشت که در این مانور حدود ۲۵۱۲ مشترک دارای ضعف ولتاژ در بخش‌های صنعت،کشاورزی، خانگی، تجاری، عمومی و ... نیز بهبود می یابد.
فرج نیا با اعلام اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام یافته بالغ بر ۱۱ هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر در این مانور تعدیل خواهد شد، افزود: از این تعداد،  ۸۰۰۰ دستگاه چراغ ۲۵۰ وات و حدود 3000 دستگاه نیز چراغ ۱۵۰ وات خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود بر اثر این اقدام، علاوه بر کاهش تلفات انرژی از شبکه، حدود ۲.۴۵ مگاوات نیز قدرت صرفه‌جویی در مصرف برق حاصل گردد.
 
 
 وی در عین حال اعلام کرد که با اقدامات قبلی شرکت، پیش از این، کلیه چراغ های ۴۰۰ وات در سطح روشنایی معابر شرکت برکنار شده اند.
انتهای پیام/
اجرای مانور سراسری نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار