مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خبر داد:

ورود بیش از 236 هزار گردشگر خارجی به آذربایجان شرقی در نیمه نخست سال 1398

1398/07/09 - 13:44 - کد خبر: 3415 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ورود بیش از ۲۳۶ هزار گردشگر خارجی به آذربایجان شرقی در نیمه نخست سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش نصر، مرتضی آبدار اظهار داشت: تبریز ۲۰۱۸ یقیناً باز تعریفی در حوزه گردشگری بود که با توجه به تبدیل شدن به یک مطالبه عمومی شاهد تحول این صنعت در استان بودیم که به دنبال آن به تحول زیرساخت ها و معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان در این دوره نگاه ویژه شد.

آبدار با اشاره به اینکه سال ۹۷ شاهد رشد قابل ملاحظه ای در شاخص های گردشگری استان بودیم، ادامه داد: به دنبال معرفی ظرفیت های آذربایجان شرقی در سطح ملی و بین المللی، در ۶ ماه نخست سال ۹۸ شاهد استقبال چشمگیر گردشگران از این استان بودیم، بطوریکه طی ایام مذکور، آذربایجان شرقی میزبان سه میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر داخلی و ۲۳۶ هزار گردشگر خارجی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: با توجه به افزایش ورود گردشگران به استان و لزوم افزایش و بهبود زیرساخت های حوزه گردشگری،  طی سال جاری نیز در ۶ ماه  نخست، شاهد بهره برداری سه هتل و هتل آپارتمان و ۲۵ واحد بوم گردی بوده ایم.

آبدار با اشاره به راهکارهای توسعه گردشگری استان، بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان همواره در راستای بستر سازی عمومی و تبیین اهمیت جایگاه گردشگری در سطوح مختلف افکار عمومی، تلاش در راستای معرفی تصویر واقعی و صحیح از استان در جوامع بین الملل در تلاش بوده که به دنبال آن طی سال گذشته و ۶ ماه نخست سال جاری شاهد افزایش حجم سرمایه گذاری ها در حوزه گردشگری بوده ایم.
وی ادامه داد: در سال جاری نیز طی نیم سال نخست، ۳۰ مورد جذب سرمایه گذاری در استان به ثبت رسیده است.

آبدار در ادامه با اشاره به میزان پروژه های در حال ساخت و حجم سرمایه گذاری آنها افزود: در حال حاضر ۷۹ پروژه با حجم سرمایه گذاری بالغ بر سه هزارو 329 میلیارد تومان در استان در حال اجراست، که برای چهار هزارو 489  نفر اشتغال ایجاد خواهد نمود.

وی افزود: در راستای تسهیل روند سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیز، در نیمه نخست سال ۹۸، ۳۰ مورد موافقت اصولی صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در معرفی جاذبه ها و ظرفیت های مهم گردشگری استان، فعالیت تاسیسات گردشگری نقش بسزایی دارند، ادامه داد: با توجه به اهمیت فعالیت تاسیسات گردشگری حرفه ای در توسعه این صنعت، در نیمه نخست سال جاری، ۳۳ مورد مجوز فعالیت تاسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان و بوم گردی، ... صادر شده است.

آبدار با تاکید بر لزوم افزايش كيفيت خدمات، ارتباط حرفه اي با دريافت كنندگان خدمات گردشگري، برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی ذینفعان این حوزه را یکی از راهکارهای مهم در این راستا عنوان کرد و گفت: به دنبال اهمیت حوزه آموزش در توسعه گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی استان در نیمه نخست سال جاری اقدام به برگزاری هشت دوره آموزشی  برای هزارو 800 نفر کرده است.

آبدار در خاتمه تسهیل روند فعالیت فعالان حوزه گردشگری استان را از اولویت های مهم این اداره کل، عنوان و به میزان تسهیلات پرداخت شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست سال جاری ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان با معرفی به بانک های عامل پرداخت شده است.
انتهای پیام/

ورود بیش از 236 هزار گردشگر خارجی به آذربایجان شرقی در نیمه نخست سال 1398 نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار