استاندار آذربایجان شرقی:

وعده «هر سه ماه، یک ایستگاه» برای متروی تبریز محقق شد

1399/09/27 - 14:03 - کد خبر: 34130 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تکمیل ۴ ایستگاه متروی تبریز در یک سال گذشته گفت: وعده «هر سه ماه، یک ایستگاه» برای متروی تبریز محقق شد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در حاشیه آئین افتتاح ۴ ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز با دستور رئیس جمهور، گفت: سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای ساخت این ایستگاه‌ها انجام شده و لازم از است از مجموعه دست‌اندرکاران این حوزه قدردانی کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های دولت و اهتمام جدی مدیریت شهری تبریز، ایستگاه‌های باقی‌مانده خط یک مترو تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: سال گذشته در مراسم افتتاح تعدادی از ایستگاه‌های مترو، وعده دادیم که هر سه ماه یک بار یک ایستگاه به بهره‌برداری برسد که بعد از گذشت یک سال این وعده محقق شد.
پورمحمدی با اشاره به اینکه تکمیل مترو از مطالبات جدی مردم تبریز است، افزود: این پروژه در سه سال گذشته با کمک‌های دولت و شهرداری تبریز سرعت گرفته و کم‌کاری‌های گذشته جبران شده است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر پیگیری موضوع فاینانس خط دو قطار شهری تبریز از سوی بانک مرکزی، با توجه به نظر مساعد رئیس جمهور نسبت به این موضوع تأکید کرد.
بهره‌برداری از ۴ ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز امروز پنج‌شنبه همزمان با افتتاح ۹۹ پروژه ملی وزارت کشور در حوزه عمران و مدیریت شهری، با دستور رئیس جمهور آغاز شد.
ایستگاه سردار ملی با ۱۰ هزار مترمربع زیربنا اجرا شده که برای تأمین هزینه‌های ساختمانی، تملک و خرید تجهیزات این ایستگاه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و دو میلیون و ۳۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.
ایستگاه امام حسین (ع) با زیربنای هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع در ضلع شمال شرقی این میدان واقع شده که برای احداث و تجهیز آن یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و دو میلیون و ۱۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.
ایستگاه شهید باکری نیز با زیربنای هفت هزار مترمربع با صرف یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی آماده بهره برداری است.
ایستگاه نور به عنوان آخرین ایستگاه خط اول قطارشهری تبریز در غربی‌ترین نقطه شهر و در منطقه لاله احداث شده و به دپوی غربی این خط متصل است که برای بهره برداری از آن با زیربنای پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و یک میلیون و ۹۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.
انتهای پیام/
 وعده «هر سه ماه، یک ایستگاه» برای متروی تبریز محقق شد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار