استاندار اردبیل؛

پرهیز از دورهمی یلدا برای جلوگیری از پیک بعدی کرونا ضروری است

1399/09/27 - 13:00 - کد خبر: 34122 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل از شهروندان استان خواست در اقدامی همانند سیزده بدر که هیچکس برای گردش از خانه بیرون نیامد، از دورهمی در شب یلدا با هدف جلوگیری از بروز پیک بعدی کرونا پرهیز کنند.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه بررسی روند اجرای طرح سپهبد سلیمانی افزود: با توجه به قرار گرفتن در آستانه ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار جلوگیری از بروز پیک بعدی کرونا با رعایت تک تک مردم بزرگترین اقدامی است که می‌تواند در راستای تکریم از این قشر زحمتکش انجام شود.
وی تلاش‌های پرستاران و بسیجیان در جریان اجرای طرح‌های غربالگری کرونا را یادآور شد و گفت: در این برهه زمانی که میزان بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان از ۵۲۵ به زیر ۴۰۰ نفر رسیده باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی این روند را حفظ و شاهد کاهش بستری‌ها و فوتی ها باشیم.
استاندار اردبیل از انجام هفت هزار تست سریع کرونا در استان خبر داد و اظهارداشت: ۷۰۰ مورد از این تعداد مثبت بوده و ۱۶۷ نفر به بیمارستان‌ها اعزام شدند.
وی ادامه داد: انجام تست سریع کرونا توسط اکیپ‌های بهداشت و درمان استان ادامه دارد و ۱۰ هزار تست دیگر نیز به زودی تحویل داده می‌شود.
بهنامجو توجه به ورزش و تغذیه را برای جلوگیری از بیماری‌های زمینه‌ای ضروری دانست و گفت: میزان ابتلا به کرونا در این موارد بیشتر است و باید با ورزش و تغذیه سالم از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد.
وی فشار خون، دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی را از جمله مواردی دانست که در بین بیماران بستری شده بیشتر به چشم می‌خورد.
انتهای پیام/
پرهیز از دورهمی یلدا برای جلوگیری از پیک بعدی کرونا ضروری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار