استاندار آذربایجان‌غربی؛

آذربایجان‌غربی همچنان پیشتاز بهبود محیط کسب وکار در کشور است

1399/09/27 - 09:23 - کد خبر: 34101 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به روند مناسب فعالیت در فضای کسب و کار در استان گفت: این استان همچنان پیشتاز بهبود محیط کسب و کار در کشور است.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی افزود: این استان در بهار امسال، رتبه یک و در تابستان نیز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است در حالی که در زمستان سال قبل نیز رتبه دوم را کسب کرده بودیم.
وی با قدردانی از همراهی و همکاری اصناف در دوران کرونا اضافه کرد: همکاری موثر اصناف با وجود همه سختی های اقتصادی که متحمل شدند، در اجرای محدودیت ها ستودنی بوده است.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بخش اقتصادی استان به خاطر شیوع کرونا متحمل خسارت های سنگین شد ولی دولت برای جبران بخشی از این خسارت ها تسهیلات کرونایی را ابلاغ کرد.
شهریاری اظهار کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهمیه تسهیلات کرونایی استان، ۳۰۷ میلیارد تومان درخواست شده که از این میزان ۱۶۲ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز در مراحل پرداخت است.
وی با اشاره به مشکلات پیش آمده بر سر راه صادرات گفت: بخش عمده این مشکلات ناشی از تحریم های بانکی است و برای مباحثی چون رفع تعهد ارزی محصولات کشاورزی و رفع تعلیق کارت های بازرگانی رایزنی های لازم با بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی انجام گرفته است.
وی رفع موانع صادراتی به ویژه در بحث سیب را یک اولویت جدی دانست و افزود: از طریق ارائه پیشنهاد تهاتر سیب با محصولات گرمسیری و نیز رفع تعهد ارزی زیر یک میلیون دلار و نیز سرعت بخشی به فرآیندهای گمرکی پیگیر افزایش صادرات سیب هستیم.
بنا به این گزارش، آذربایجان غربی در طول سال گذشته و همچنین فصول بهار، تابستان و پاییز سال ۱۳۹۸ رتبه نخست بهبود محیط کسب و کار را در کشور به خود اختصاص داده بود.
انتهای پیام/
آذربایجان‌غربی همچنان پیشتاز بهبود محیط کسب وکار در کشور است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار