معاون استاندار آذربایجان شرقی؛

خانواده‌ها از دورهمی در شب یلدا پرهیز کنند

1399/09/25 - 23:25 - کد خبر: 34021 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه با اشاره به در پیش‌بودن شب یلدا گفت: خانواده‌ها از دورهمی‌ به ویژه در این شب به منظور جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان خودداری کنند.

به گزارش نصر، سیدعلی موسوی شامگاه سه شنبه در نشست فعالان فضای مجازی مراغه افزود: تاثیر پیشگیرانه فضای مجازی در قالب فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر از محدودیت های قانونی در ایام کرونایی بوده و از این رو بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در این راستا بیش از پیش ضروری و حیاتی است.
وی با بیان اینکه با وجود تلاش پرسنل درمانی وضعیت فعلی ابتلا به کرونا شکننده است ادامه داد: در حال حاضر واهمه از این در جامعه وجود دارد که حساسیت خانواده ها نسبت به روزهای گذشته در زمینه پیشگیری از کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یابد.
موسوی اضافه کرد: براساس آمار وزارت بهداشت و درمان، بیش از ۵۵ درصد ابتلا به بیماری کرونا براثر دورهمی های خانوادگی اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی فضای مجازی بزرگترین نقش فرهنگ ساز را ایفا می کند افزود: در راستای آگاه سازی اجتماعی، فعالان مجازی می توانند با تولید محتوا برای کاستن از دورهمی های خانوادگی، در پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا تاثیرگذار باشند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز گفت: فعالان فضای مجازی در شبکه های اجتماعی باید نقش فرهنگ ساز خود در کاهش زمینه های ابتلا به بیماری کرونا در قالب مطالب و تولیدات رسانه ای ایفا کنند.
موسی شعفی افزود: با توجه به پیشرفت رسانه های مجازی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در فضای سایبری زمینه ساز دسترسی سریع و هوشمند آحاد جامعه به محتوای فرهنگ ساز و پیشگیرانه در ایام کرونایی خواهد بود.
رعایت موازین بهداشتی و همراهی اجتماعی موجب پیشگیری ۹۰ درصدی است
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: رعایت موازین بهداشتی و همراهی اجتماعی موجب پیشگیری ۹۰ درصدی از ابتلا به بیماری کروناست.
اصغر تنومند افزود: مشارکت فعال آحاد جامعه به ویژه رسانه ها و فعالان فضای مجازی در روزهای اخیر زمینه ساز همراهی بیشتر مردم در پیشگیری و رعایت موازین بهداشتی شده است.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از ابتلا به کرونا در ادارات و دورهمی های خانوادگی روی داده است ادامه داد: با وجود فرزا و نشیب های میزان مبتلایان به کرونا در ماه های گذشته، فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی مهم ترین راهکار برای کاستن از زمینه ابتلا به این بیماری است.
تنومند با اشاره به وضعیت کرونایی مراغه در روزهای اخیر ادامه داد: در طول ۱۰ ماه گذشته از آغاز کرونا، افزایش میزان بستری در مراکز درمانی این شهرستان تا ۱۵۰ نفر در بخش ها و ۳۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه روی داده بود که هم اکنون این میزان به حدود ۷۲ بستری در بخش و ۱۵ نفر در ICU  کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: با این وجود، وضعیت فعلی ابتلا به کرونا در این شهرستان شکننده بوده و قابل اطمینان  نیست و تداوم روند کاهشی مبتلایان به این بیماری نیازمند همراهی آحاد شهروندان است.
وی با اشاره به تقارن روز پرستار و شب یلدا در ۳۰ آذر امسال افزود: بهترین هدیه مردم به پرسنل خدوم کادر درمان و پرستاران، پرهیز از دورهمی های خانوادگی در این شب برای پیشگیری از ابتلا به کروناست.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز طرح بزرگ و کامل شهید سردار سلیمانی با همکاری فرمانداری، علوم پزشکی، هلال احمر و بسیج همزمان با سراسر کشور در این شهرستان در حال اجرا بوده که تداوم و موفقیت آن نیز نیازمند همراهی کامل مردم و مشارکت و حضور فعال فعلاان رسانه ای و فضای مجازی است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
انتهای پیام/
خانواده‌ها از دورهمی در شب یلدا پرهیز کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار