برزگر در گفتگو با خبرنگاران خبر داد؛

بهره برداری قریب الوقوع از آزادراه تبریز-سهند طی چند روز آینده/ همه استانداردها و الزامات آزادراهی را اجرا کرده ایم

1399/09/25 - 20:16 - کد خبر: 34015 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز-سهند گفت: همه استانداردهای لازم آزادراه تبریز-سهند تامین شده و این پروژه طی چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش نصر، اسماعیل برزگر، ظهر سه شنبه در نشست با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی با اعلام این خبر، افزود: تمام مسایل ایمنی و حفاظتی و نیز استانداردهای لازم برای بهره برداری موقت از این آزادراه تامین شده است و این پروژه در چند روز آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد.
 
وی با اشاره به اینکه طول این پروژه ۲۰ کیلومتر بوده که پنج کیلومتر آن در داخل شهر جدید سهند اجرا شده است، اظهار داشت: این پروژه یک کار سخت و پیچیده بود و با توجه به کوهستانی بودن منطقه اجرای این پروژه، اجرای ابنیه های خاص و اجرای حدود ۴۸ سازه بالای ۶، ۸ و ۱۰ متری پل، ۹ میلیون مترمکعب احجام خاکبرداری و سه میلیون مترمکعب احجام خاکریزی از ویژگی های فنی این پروژه است.
 
برزگر ادامه داد: از همه نمایندگان مجلس و تمامی مسئولان استانی که در اجرای این پروژه ما را کمک کردند متشکرم و مسئولان استان و وزارت راه و شهرسازی مصمم به بهره برداری از آزادراه تبریز - سهند هستند.
 
سرمایه گذار آزادراه تبریز - سهند تاکید کرد: این پروژه از نظر زیرساخت ها هیچ مشکلی ندارد و فقط برخی امکانات و تجهیزات از جمله تجهیزات روشنایی، جایگاه اخذ عوارض، دوربین های پلیس راهور و کنترل سرعت و ساختمان ستادی پلیس راه که برای بهره برداری از آزادراه الزام آور نیست، هنوز در آن نصب نشده است و در آینده نزدیک این تجهیزات نیز با هزینه بیش از 100 میلیارد تومان اجرا می شود.
 

 
برزگر، با بیان اینکه مراحل اجرای قرارداد این آزادراه در مرداد سال ۹۷ از سوی این شرکت آغاز شد، ادامه داد: مدت اجرای این قرارداد ۲۱ ماه بوده و تعهد این شرکت برای سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که تا کنون بیش از این مقدار نیز هزینه شده است.
 
وی در ادامه به تغییرات فنی و بهینه در اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: طرح قبلی این پروژه به شکل بزرگراه بود و عرض آن کمتر از 22 متر بود، اما با تغییر این پروژه از بزرگراه به آزادراه عرض مسیر به ۳۶ متر افزایش یافته و سه مسیر رفت و یه مسیر برگشت با استانداردهای آزادراهی اجرا شده است.
 
برزگر ادامه داد: به منظور آماده سازی برای بهره برداری از این پروژه تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده که از این میزان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت و بقیه از سوی این شرکت هزینه شده است.
 
 
 
مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز-سهند میزان سرمایه گذاری در این پروژه را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: دوره بازگشت سرمایه این شرکت از محل اخذ عوارض راه است که طبق برآورد اولیه و با احتساب سود شرکت و تورم سالیانه ۱۳ تا ۲۴ سال زمان می برد و پس از آن آزادراه تبریز- سهند در اختیار دولت قرار می گیرد.
 
برزگر با تاکید بر اینکه این آزادراه در مقایسه با سایر آزادراه های اجرا شده از استاندارد بالایی برخوردار است، اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه، طول مسیر تبریز - سهند ۲۰ کیلومتر و مدت زمان سفر حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه کاهش می یابد.
 
سرمایه گذار پروژه آزادراه تبریز - سهند، کاهش مصرف بنزین و کاهش حجم ترافیک را از دیگر مزایای این پروژه اعلام کرد و گفت: این شرکت براساس تعهد خود این پروژه را برای بهره برداری در روز ۲۷ آذر آماده کرده است و ما از این تاریخ آماده اجرا تعهدات خود هستیم.
 
برزگر با اشاره به اینکه قبل از بهره برداری گروهی از کارشناسان وزارت راه از پروژه بازدید خواهند کرد، ادامه داد: در ارزیابی تیم کارشناسان اگر آزادراه تبریز - سهند مشکلی نداشت، شرکت این پروژه را تحویل خواهد داد و مردم عزیز می توانند از آن تردد انجام دهند.
 
وی اظهار کرد: هم اکنون رمپ و لوپ های ورودی و خروجی چهارراه لاله نیز برای اتصال به این آزادراه از سوی این شرکت در حال اجرا است.
 
مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز-سهند افزود: در اجرای این پروژه 1000 نفر به صورت مستقیم اشتغال داشته و بیش از ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات این شرکت و شرکت های تابعه در آن به کار گرفته شده است.
 
برزگر در ادامه به برخی بی مهری ها در اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: برخی مطبوعات و مردم ما را مسئول چندین سال دیرکرد این پروژه می دانند، در حالی که ما این پروژه را دو سال پیش از دولت تحویل گرفتیم و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با فروش املاک و مستقلات و استقراض از بانک ها این پروژه را به سرعت اجرا کردیم.
 
وی ادامه داد: با توجه به بازگشت 20 ساله سرمایه، از لحاظ اقتصادی شرکت ما از اجرای این پروژه سود چندانی نمی برد و بنده و همکاران بنده به خاطر شهرمان و توسعه استان این مسئولیت را پذیرفتیم. بنده در همه شرایط با وجود بی مهری هایی که صورت گرفت پای امضای خودم ایستادم و با استقراض از بانک ها هم که شده با تامین مالی این پروژه، خوشبختانه آن را به مرحله بهره برداری رساندیم.
 

مدیرعامل شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز-سهند اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد ما را رنجاندند، اما بدانید بنده ریالی بدهی بانکی، مالیاتی ندارم و از هیچ رانت دولتی و غیر دولتی هم استفاده نکرده ام و این پروژه با زحمات شبانه روزی و خون دل خوردن های همه همکاران بنده و حمایت های مسئولان و نمایندگان مجلس به نتیجه رسید.
 
برزگر گفت: باید از سرمایه گذاران استان حمایت شود، در این صورت بدانید سرمایه گذاران آذربایجانی توان اجرای بزرگترین پروژه های استان و منطقه دارند.
 
وی در پایان با عذرخواهی از تاخیر چند ماهه پیش آمده در بهره برداری از این پروژه، افزود: پروژه آزادراه تبریز-سهند هدیه ناقابلی به مردم تبریز و شهر جدید سهند است و امیدوارم این پروژه بتواند نقش رونق بخش و موثری در توسعه استان داشته باشد.
 
این گزارش می افزاید، طرح ساخت آزادراه تبریز- سهند در سال ۱۳۸۷ به تصویب هیات دولت رسید، اما تا مدت ها پیشرفت چندانی نداشت تا اینکه پس از آغاز سرمایه گذاری شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه تبریز - سهند از اسفند سال ۹۶ روند اجرای آن سرعت گرفت.
 
انتهای پیام/
بهره برداری قریب الوقوع از آزادراه تبریز-سهند طی چند روز آینده/ همه استانداردها و الزامات آزادراهی را اجرا کرده ایم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار