رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

بیماران کرونایی بستری شده در آذربایجان‌شرقی کاهش یافت

1399/09/25 - 19:53 - کد خبر: 34009 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کاهش بیماران بستری شده در آذربایجان‌شرقی خبرداد و گفت: در حال حاضر ۸۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش نصر، محمدحسین صومی روز سه شنبه در جلسه شهرستانی هماهنگی طرح شهید سلیمانی در هشترود افزود: از این تعداد ۲۴۰ نفر در بخش ویژه،   ۱۲۰ نفر زیر تهویه مکانیکی بوده و میزان فوتی روزانه نیز با ۳۵ درصد کاهش به ۲ نفر کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۷ درصد تست های گرفته شده در استان مثبت می شود که امیدواریم با همکاری مردم و با اجرای دقیق تر طرح شهید سلیمانی، این رقم را به زیر ۱۰ درصد کاهش دهیم.
صومی ادامه داد: همچنین آزمایش های رایگان کرونا برای افرادی خواهد بود که در قالب طرح شهید سلیمانی شناسایی و معرفی شوند.
وی با اشاره به کاهش آمار کرونایی ها در استان، تاکید کرد: وضعیت کاهشی و یا ثبات در برخی شهرستان ها نباید مسوولان را فریب دهد چون این بیماری ناشناخته است و باید مراقب باشیم.
وی همچنین از مردم خواست تا در شب چله امسال دورهمی نداشته باشند زیرا شب یلدایی ارزش دارد که برای شب یلدای آتی برنامه ریزی شود.
امام جمعه هشترود نیز در این جلسه گفت: کاهش تعداد مبتلایان و بستری های کرونایی در شهرستان نشان دهنده همراهی مردم و تلاش کادر سلامت و همچنین اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی است.
حجت الاسلام جعفریان افزود: بحث خوداظهاری توسط مردم یک بحث روانی است و باید در مورد آن از طریق رسانه ها فرهنگ سازی شود.
فرماندار هشترود نیز از کمک ۳.۵ میلیارد تومانی هشترودی ها در طرح های کمک های مومنانه خبرداد.
امین امینیان افزود: همچنین در آینده ای نزدیک دستگاه های سی تی اسکن و لاپراسکوپی در بیمارستان امام حسین (ع) هشترود نصب خواهد شد.
انتهای پیام/
بیماران کرونایی بستری شده در آذربایجان‌شرقی کاهش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار