رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی،مهندسی آذربایجان شرقی/

نجاری؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز: حضور افرادی هوشمند و مسئولیت پذیر در اتاق تبریز

1397/12/06 - 14:02 - کد خبر: 340 نسخه چاپی

نصر: کاندیدای نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز حضور افرادی هوشمند و مسئولیت پذیر را نیاز امروز اتاق بازرگانی تبریز خواند.

به گزارش نصر، "محمد علی نجاری کهنموئی" رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی،مهندسی و دبیر استانی میز آذربایجان در تبریز در گفت و گو با خبرنگار نصر از اهداف خود در راستای نیل به اقتصادی پویا و پایدار در استان سخن به میان آورد و گفت: در این راستا یکی از مهم ترین اهداف خود را می توان تسهیل امور فعالان اقتصادی و همچنین مرتفع سازی مشکلات مرتبط با آن ها بیان کنم.

نجاری افزود: معتقدم بر اساس دانش فنی و تجربه اجرایی خود بتوانم به عنوان یکی از اعضای اتاق در رفع مشکلات و همچنین اتخاذ تدابیر مناسب در حوزه اقتصاد استان ورود کنم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های موجود کشور در حوزه سهولت کسب و کار است، ادامه داد: در حال حاضر طبق رتبه بندی بانک جهانی، کشور ما در رده ۱۲۸ قرار گرفته که در مقایسه با سال گذشته با نزول ۴ رتبه ای همراه بوده است، طبق شاخص های ارزیابی این بانک که بر اساس نحوه خدمات رسانی برای تولید یک کسب و کار و رساندن آن به آستانه صادرات است، متاسفانه کشورمان با ضعف های چشمگیری مواجه بوده و در این بخش با سبقه تاریخی خود در حوزه اقتصاد از کشورهای در حال توسعه متعددی عقب افتاده است.

نجاری با تاکید به اینکه می بایست در راستای رفع بحران های اقتصادی گام های موثری برداشته شود، اظهار داشت: می بایست برای حل بحران های اقتصادی خود امور تولید کسب و کار را تسهیل بخشیم، چراکه امروزه کار آفرینان  برای تشکیل یک شرکت باید زمانی بالغ بر ۶ ماه صرف کنند تا بتوانند بعد از گذر از مراحل اداری و جذب تسهیلات فعالیت خود را آغاز و به سمت توسعه و سوددهی هدایت شوند که این پرسه در کشورهای دیگر از جمله کشورهای همجوار پُرسه ای ۳ ساعته است.

وی افزود: به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن صدور خدمات فنی، مهندسی با اداره کل امور اقتصاد و دارایی تا مرحله قرار داد برای پایش مشکلات فراروی سهولت کسب و کار پیش رفته ام تا بتوانیم زمان صدور پروانه و آغاز فعالیت را به حداقل برسانیم.

اثرگذاری اتاق بازرگانی تبریز

نجاری با اشاره به اینکه در سال های گذشته اتاق بازرگانی تبریز نقش بسزایی در تصمیم های استراتژیکی استان داشته است، گفت: اتاق تبریز که جزء اولین تجارت خانه های کشور شناخته شده، بواسطه تجربه مردان اندیشمند خود طی ادوار گذشته در تصمیم گیری های استان نقش موثری ایفا کرده است اما متاسفانه این نقش به سبب عدم توجه به ظرفیت های موجود و گاها به روی کار آمدن افرادی ناکارآمد این حضور را کم رنگ کرده است.

نجاری اظهار داشت: اتاق بازرگانی تبریز به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان بیشترین نقش را در حوزه مدیریت کسب و کار بر عهده دارد اما این تاثیر زمانی تقویت و ملموس تر خواهد بود که تصدی گری آن را افرادی قدرتمند و البته هوشمند به دست گیرند.

انتهای پیام/

نجاری؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز: حضور افرادی هوشمند و مسئولیت پذیر در اتاق تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار