فرماندار زنجان؛

همکاری مردم شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا را کاهش داد

1399/09/25 - 13:35 - کد خبر: 33986 نسخه چاپی

نصر: فرماندار زنجان گفت: همکاری اغلب مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی، نمودار ابتلا به کرونا و فوتی‌های ناشی از آن را در زنجان نزولی کرد.

به گزارش نصر، رضا عسگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: قطع زنجیره انتقال کرونا بدون همکاری عموم مردم امکان‌پذیر نیست و در زمان حاضر تنها راه مقابله با این ویروس همه گیر رعایت توصیه های بهداشتی است.
وی با اشاره به سرعت گرفتن شناسایی افراد مبتلا به کرونا با ورود کیت های تشخیصی جدید، اظهار داشت: شناسایی زودهنگام مبتلایان، زمان درمان و بستری را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر با قرنطینه بیمار، از ابتلای افراد پیرامونی وی به کرونا پیشگیری می شود.
عسگری حداکثر زمان اعلام نتیجه تست کرونا با استفاده از کیت های جدید را ۳۰ دقیقه عنوان کرد و گفت: پیشتر، این زمان حداقل ۲ روز به طول می انجامید.
فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: اجرای این طرح و حمایت های پیش بینی شده برای مبتلایان به کرونا و افراد آسیب پذیر، به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک خواهد کرد.
عسگری همچنین با اشاره به برکناری مدیر آرامستان زنجان به دلیل بروز برخی تخلفات در برگزاری مراسم تشییع جنازه و تدفین اموات خبر داد و گفت: تجمع افراد در محل دفن اموات و تشییع جنازه ممنوع است، موارد مصوب باید در خصوص همگان اجرا شود و هیچ اغماضی در این خصوص صورت نمی گیرد.
بنا به این گزارش، از زمان شیوع کرونا تا کنون مجموع موارد مثبت در استان زنجان بر اساس یافته های آزمایشگاهی ۴۰ هزار و۴۵۱ نفر بوده و موارد مثبت فوتی نیز به عدد یک هزارو ۳۲ نفر رسیده است در این مدت پنج هزارو ۱۹۹ بیمار کرونایی بستری در بیمارستانهای استان نیز با بهبودی کامل ترخیص شده اند. هم اکنون ۳۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند و ۱۷ هزار و ۷۵۸ نفر نیز آمار تجمعی بستری های کرونایی در این استان است.
انتهای پیام/
همکاری مردم شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا را کاهش داد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار