با انتشار نامه ای صورت گرفت؛

انتقاد نماینده سابق گرمی از توئیت ظریف

1399/09/24 - 10:22 - کد خبر: 33896 نسخه چاپی

نصر: ناصر نصیری نماینده گرمی استان اردبیل در مجلس هفتم ایران در خصوص نامه انتقادی خود از رویکرد وزیر امور خارجه این کشور در قبال ترکیه تصریح کرد نباید اقدامی در جهت ایجاد فاصله بین ملت دو کشور صورت گیرد.

به گزارش نصر، ناصر نصیری، نماینده مردم شهرستان گرمی استان اردبیل در مجلس هفتم ایران در گفتگویی ضمن تایید صحت نوشته شدن نامه‌ای از طرف وی در پی توئیت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور به شعر خوانده شده رجب طیب اردوغان در باکو گفت:‌ نامه به عنوان گلایه‌ای به مقامات داخلی و مانع از رشد تنش اخیر نوشته شد. نباید اقدامی در جهت ایجاد فاصله بین ملت ایران و ترکیه صورت گیرد.
وی تاکید کرد: معتقدم که آقای اردوغان در اظهاراتش قصدی به ایران نداشتند. در چنین مواردی حتی اگر اشتباهی هم صورت گرفته باشد، نیازی به بزرگنمایی وجود ندارد. ترکیه و ایران نباید با در چنین مواردی اختلاف داشته باشند. دو کشور مسلمان باید همواره برای تقویت مناسبات و حمایت از یک‌دیگر تلاش کنند.
معاون سابق استاندار اردبیل با بیان این که وجود برخی افراد تندرو در هر کشوری امر طبیعی است گفت: اما آن چیزی که مسلم است، مردم ترکیه، ایران و آذربایجان به دنبال جنگ و دعوا نیستند. داخل هر خانواده‌ای ممکن است گاها اختلافاتی به وجود بیاید. اگر اشتباهی صورت بگیرد نباید طرف مقابل هم به این دامن بزند.
نصیری اظهارات اخیر برخی از نمایندگان ایران در علیه ترکیه در صحن مجلس را «اشتباه» دانست و گفت: این اظهارات مبادا به عنوان صدا و سخن رسمی ایران در ترکیه تلقی شود. نخیر آن ‌ها موضع ایران نیست. مردم‌ ایران، مردم ترکیه و آذربایجان را برادر خود دیده و از پیشرفتشان خوشحال بوده و استقبال می‌کنند. همانطور مردم این کشورها نیز در قبال مردم ایران چنین می‌اندیشند.
نماینده سابق مجلس ایران گفت: از برادران و خواهران ترکیه‌ای هم درخواست می‌کنم که اجازه ندهند افراد تند با اظهاراتشان به افزایش این ناراحتی‌ها دامن بزنند.
نصیری گفت: حکومت و ملت ایران و ترکیه از پیروزی آذربایجان خوشحال هستند، چون حق با آن‌ها بود. اگر حق با ارمنستان مقابل بود، هیچ موقع علاقه‌مند نبودیم تا حق‌شان ضایع شود. این فرصت بسیار خوبی است، نباید آن را به رویدادهای تلخ سوق داد.
وی اضافه کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی از آقای الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان قدردانی می کنم. برخی‌ها تلاش کردند که ایشان موضع تندی نسبت به ایران داشته باشد، اما وی با اقدام مثبتی نسبت به ایران ابراز محبت کردند.
نصیری در ارتباط با پیشنهاد رئیس جمهور ترکیه برای تشکیل سازوکار منطقه‌ای با حضور آذربایجان، ترکیه، روسیه، ایران، گرجستان و ارمنستان گفت: طرح بسیار خوبی است. قبلا هم عرض کرده بودم که اختلاف بین ارمنستان و آذربایجان ماندگار نخواهد بود. طرح آقای اردوغان بسیار مناسب و نتایج خوبی در پی خواهد داشت.
انتهای پیام/
انتقاد نماینده سابق گرمی از توئیت ظریف خبرگزاری آناتولی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار