متفکرآزاد در تذکر شفاهی:

آذربایجانی‌ها ایرانی‌های اصیلی هستند که در حفظ خاک کشور سهم دارند

1399/09/23 - 15:10 - کد خبر: 33856 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: آذربایجانی‌ها مشروطه را به ایران آوردند و در دوران فرقه‌گرایی ابتدای انقلاب، جزء خاموش‌کنندگان این فتنه بوده‌اند لذا ما همواره قوام‌بخش این کشور بوده‌ایم.

به گزارش نصر، روح اله متفکرآزاد  در نشست علنی امروز (یکشنبه 23 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت طراحی می‌شود، گفت: از این رو باید در اظهارنظرها دقت کنیم تا منافع ملی به خطر نیفتد.
نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: به عنوان یک نماینده آذربایجانی جزء اولین نفرات موضع‌گیرنده در قبال اظهارنظر رئیس جمهور دوست ترکیه که ادعای ارضی تلقی شد، بودم.
وی افزود: به نمایندگی از نمایندگان آذربایجان و مردم ایران می‌گویم ما از آذربایجانی حرف می زنیم که برای ایران، سوسنگرد را نگه داشت و لشگر عاشورایی آن از خط‌شکنان دفاع از حریم، ناموس و خاک وطن بود، همچنین آنها زمانی که دفاع از آب و خاک ایران مطرح شد، کیان آن را به عنوان پیش‌قراولان نظامی حفظ کردند.
متفکرآزاد ادامه داد: ما آذربایجانی هستیم که در دوران فرقه‌گرایی و گروهک‌گرایی ابتدای انقلاب، جزء خاموش‌کنندگان این فتنه در کشور بودیم؛ ما از آذربایجانی سخن می‌گوییم که همیشه قوام‌بخش ملت بود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: بله! ما درد داریم، درباره زبان و فرهنگ خود و درباره لطمه تمرکزگرایی به مناطق پیرامونی ایران حرف داریم اما نباید در این باره سوء استفاده شود چرا که در قبال جمهوری اسلامی ایران، طبق سیاست عزت، حکمت و مصلحت عمل می‌کنیم.
وی ادامه داد: اگر در قبال قره‌باغ  و جمهوری آذربایجان موضع گرفتیم علت آن واضح بود چرا که خاک هر جا اشغال شود محکوم است پس عده‌ای از ماجرای اردوغان برای توجیه، سوء استفاده نکنند.
متفکرآزاد در ادامه با تأکید بر اینکه ما از موضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم، گفت: ما ایرانی‌های اصیلی هستیم که در حفظ خاک کشور سهم داریم؛ ما مشروطه را به این کشور دادیم لذا این ندای آذربایجان، ندای قوت، قدرت و اقتدار برای این کشور بوده است.
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اتفاقا کسانی که در برابر بیگانه ایستادند، ما بودیم که باعث نمی‌شود از مطالبه حقوق اصلی خود درباره زبان و فرهنگ و مسائل بودجه کوتاه بیاییم و معتقدیم همه ایران باید مثل تهران رشد کنند.
انتهای پیام/
آذربایجانی‌ها ایرانی‌های اصیلی هستند که در حفظ خاک کشور سهم دارند خبرگزاری خانه ملت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار