پیش بازی تراکتور – ماشین سازی:

دربی آذربایجان بدون سرمربی

1399/09/22 - 17:00 - کد خبر: 33783 نسخه چاپی

نصر: از چهارچوب هفته ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران، تیم های تراکتور و ماشین سازی تبریز در دربی آذربایجان به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش نصر، از هفته ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، در دربی آذربایجان دو تیم تراکتور و ماشین سازی تبریز در حالی مقابل هم قرار خواهند گرفت که در این دیدار هیچ یک از دو تیم سرمربیان خود را به همراه ندارند و با توجه به کسب نتایج ضعیف در این دوره از رقابت ها علیرضا منصوریان و وحید بیاتلو از ترکیب دو تیم کنار گذاشته شدند.
ماشین سازان تبریزی که شروع فصل را با نتایج ضعیفی آغاز کردند، در پنج بازی قبلی خود متحمل 4 شکست و یک تساوی شدند که نتیجه قابل قبولی برای تیم ریشه دار آذربایجان نبوده است و تنها با کسب یک امتیاز به قعر جدول لیگ برتر چسبیده اند و اگر نتوانند اوضاع خود را تغییر دهند، بدون شک طبق پیش بینی های ابتدای فصل نخستین مدعی سقوط به دسته یک فوتبال ایران خواهند بود. وحید بیاتلو، سرمربی سابق نود ارومیه که با این تیم عملکرد نسبتاً خوبی از خود به ثبت رسانده بود، با همان استراتژی با ماشین سازی وارد رقابت های لیگ برتر شد ولی در همان ابتدای فصل با شکست سنگین خیلی زود وارد حواشی فصل شد و در پایان هم با شکست سنگین مقابل تیم رسول خطیبی، از هدایت این تیم کناره گیری کرد تا وضعیت این تیم به حالت بحران دربیاید. سبز قبایان در پنج دیدار گذشته خود 10 گل دریافت کرده و تنها با زدن دو گل در وضعیت نا به سامانی قرار دارند و در صورت عدم کسب امتیاز از این بازی باید راه حلی برای نجات این تیم قدیمی تبریز اندیشیده شوند.
اما در آن سوی میدان دیگر تیم بحران زده تبریزی در شرایطی پا به میدان خواهد گذاشت که مطابق انتظار خیلی زود سرمربی خود را کنار گذاشتند و تیم را به دست کاپیتان این تیم یعنی مسعود شجاعی سپرده اند. علیرضا منصوریان که در ابتدای فصل با حرف و حدیث فراوان هدایت تراکتور بر عهده گرفت، بسیاری از هواداران و کارشناسان این تصمیم را اشتباه دانسته و از انتخاب وی به عنوان سرمربی انتقاد کردند که حال پس از پنج هفته مسئولان تراکتور نیز به این عقیده پی برده و سرمربی این تیم را برکنار کردند. منصوریان که پس از یک تجربه ناموفق دیگر در تیم ذوب آهن اصفهان در این فصل به تبریز آمده بود، در پنج بازی ابتدایی خود با یک برد و یک باخت و سه تساوی تنها شش امتیاز کسب کرده و در رده دوازدهم لیگ قرار گرفته بود که نتیجه مناسبی برای تیمی که خود را برای لیگ قهرمانان آسیا هم باید آماده کند، به هیچ عنوان قابل قبول نبود و حال باید دید مالک و هیئت مدیره باشگاه چه تصمیمی برای انتخاب مربی جدید برای ادامه فصل خواهند گرفت.
یک از بزرگترین مشکلات تیم تراکتور پس از خصوص سازی، تغییرات متعدد در کادر فنی و بخش مدیریتی بوده است به طوریکه در طی این سه فصل، 7 سرمربی هدایت این تیم را بر عهده گرفته است و در آستانه انتخاب هشتمین مربی خود قرار دارد و این وضعیت در بخش مدیریت بدتر از کادر فنی بوده و در مدت مشابه 9 مدیرعامل به خود دیده است که هر تحولی در باشگاه قطعاً بر تمامی مجموعه تاثیرگذار خواهد بود و باید بزرگترین مشکل تراکتور که عدم ثبات نیمکت و مدیریت است به طور کامل حل شود.
با این حال دو تیم به احتمال زیاد بعد از این بازی از سرمربیان خود رونمایی خواهند کرد و باید دید مربیان جدید تا نیم فصل در تراکتور باقی خواهند ماند یا خیر.
گفتنی است دربی آذربایجان از ساعت 15 روز یکشنبه 23 آذرماه با قضاوت تیم داوری یاسر همرنگ، رامین بابایی، محمد شاکر، محمدباقر پورباقر در تبریز برگزار خواهد شد.

گزارش از حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
دربی آذربایجان بدون سرمربی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار