گزارش اختصاصی نصر از وضعیت خطرناک ازدحام جمعیت در وادی رحمت:

اینجا کرونا فاتحه می‌خواند/ آیا مردم به فکر سلامتی خود نیستند؟

1399/09/23 - 13:11 - کد خبر: 33739 نسخه چاپی

نصر: آیا مردم به فکر سلامتی خود نیستند؟ همیشه باید مسئولین جلو بیفتند و کاری کنند؟ اعلام کرده ایم که فقط خانواده های درجه یک اموات به وادی رحمت مراجعه کنند، تاسف می خورم از کسانی که بصورت پیاده روی به سوی وادی رحمت حرکت می کنند، چرا که ما این همه اعلام کرده ایم که مردم از حضور در وادی رحمت ممانعت کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی نصر، در هفته های گذشته توجه به حجم بالای اموات کرونایی و نیز ایجاد ازدحام ناشی از تشییع و تدفین، محدوده وادی رحمت بعنوان یکی از کانون‌های خطرناک شیوع این بیماری به منظور ممانعت از ایجاد خطر برای شهروندان و پرسنل زحمتکش این مجموعه، تمام راه‌های دسترسی به وادی رحمت مسدود شد
همچنین برای انجام تشریفات نماز میت، تشییع و تدفین، فقط بستگان درجه یک اموات اجازه حضور در وادی رحمت، فقط با سه خودرو و کارت ویژه تردد مجاز به حضور در وادی رحمت بودند، بعد از ابلاغیه ستاد پیشگیری از کرونا، طرح ممنوعیت تردد خودروهای سواری در وادی رحمت اجرا و علاوه بر مسیرهای دسترسی به وادی رحمت، مسیر شهرک اندیشه تبریز نیز مسدود شد.
اما در روز های اخیر مشاهده شد با اینکه راه ورودی به وادی رحمت تبریز مسدود شده است ولی همچنان شهروندان خودروهای شخصی را در حاشیه اتوبان کسایی پارک می‌کنند و به صورت پیاده و گروه‌های چندین نفره به این مکان مراجعه می‌کنند.
علاوه بر این یکی از باندهای ورودی وادی رحمت تا ایستگاه پمپ گاز و بنزین که به صورت رفت و برگشت باز است ترافیک سنگینی را تجربه می‌کند و ساکنان شهرک اندیشه که تصمیم به زدن گاز و بنزین دارند، باید ساعت‌ها در ترافیک منتظر بمانند.
در همین راستا "فرخ جلالی" مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگار نصر گفت: با توجه به اینکه مسیر وادی رحمت بسته است از مردم عزیز خواهش می کنم برگ ترددی که به هر خانواده به تعداد سه عدد داده می شود به هیچ عنوان از سه نفر بیشتر تشریف نیاورند.
وی ادامه داد: لازم است مردم شریف تبریز با همکاران بنده مدارا کنند چرا که از صبح تا شب بصورت یکسره مشغول انجام امورات مربوط به عزیزان فوتی هستند و در این مدت رنج ها و زحمات بسیاری را متحمل شده اند.
جلالی با انتقاد از برخی شهروندان، گفت: متاسفانه برخی از شهروندان ماشین های خود را در حاشیه اتوبان یا بعضی از پشت کوه ها و مسیر های خاکی وارد وادی رحمت می شوند که پرسنل و نگهبانی ما جوابگوی این حجم از تردد را ندارد علاوه بر این حضور مردم در این لحظات حساس و پرخطر برای سلامتی آنها بسیار مضر خواهد بود.
وی در این راستا ادامه داد: اینکه برخی از شهروندان به حرف های ما و ستاد ملی مبارزه با کرونا گوش نمی دهند چه کاری از دست ما ساخته است؟ ما چندین بار اعلام کرده ایم که بجز بستگان درجه یک اموات دیگران حضور نداشته باشند.
وی ادامه داد: از تمامی فضا ها استفاده کرده ایم، در تلوزیون، بنر های سطح شهر، اکیپ بلند گو، توسط نگهبانان وادی رحمت و در تمامی شبکات مجازی اعلام کرده ایم که ورود به وادی رحمت ممنوع است اما اغلب مردم کمترین توجهی به این موضوع ندارند، نمی توانیم که با مردم درگیر شویم، چکار کنیم؟
وی اضافه کرد: روزانه به بیش از 200 خودرو اجازه تردد داده می شود، اما برخی از شهروندان متاسفانه از مسیر های پشتی و خاکریز به سمت وادی رحمت می آیند، در بسیار از موارد شاهد بوده ایم که خودرو گیر کرده است و با مشکل مواجه شده اند.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز گفت: واقعا در این وضعیت که ما اعلام کرده ایم که حضور مردم در وادی رحمت برای همه خطر است دیگر چه کاری میتوانیم انجام دهیم؟
وی تصریح کرد: مشکل خودرو ها نیستند که به وادی رحمت می آیند، مشکل اصلی کسانی هستند که بصورت دسته دسته به سمت وادی رحمت پیاده می آیند و این باعث شیوع این بیماری خواهد شد.
وی تاکید کرد: از ستاد مبارزه با کرونا، رسانه و همه مردم خواهش می کنیم به این موضوع توجه جدی داشته باشند.
گفتنی است، خبرنگار نصر در راستای پیگیری بیشتر موضوع، بدلیل اهمیت سلامتی جان شهروندان با فرماندار تبریز به عنوان ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در شهرستان تبریز به گفت و گو پرداخت.
"بهروز مهدوی" در این گفتگو اظهار کرد: در روز های اخیر بازدیدی از وادی رحمت داشتم که به تعداد انگشت شماری مردم حضور داشتند، اما آقای فرخ جلالی این موضوع را به بنده نگفته اند و اگر موضوع صحت داشته باشد حتما از نیروی انتظامی کمک می گیریم.
وی تاکید کرد: آیا مردم به فکر سلامتی خود نیستند؟ همیشه باید مسئولین جلو بیفتند و کاری کنند؟ اعلام کرده ایم که فقط خانواده های درجه یک اموات به وادی رحمت مراجعه کنند، تاسف می خورم از کسانی که بصورت پیاده روی به سوی وادی رحمت حرکت می کنند، چرا که ما این همه اعلام کرده ایم که مردم از حضور در وادی رحمت ممانعت کنند.
مهدوی ادامه داد: بازار را دو هفته تعطیل کردیم اما در هر شرایطی مردم و بازاریان هم زندگی دارند، آنها هم چک دارند و نیازمند این هستند تا مغازه خود را باز کنند، در هر صورت نیاز است تا مردم از جان خود مواظبت نمایند.
وی ضمن گلایه از برخی شهروندان گفت: واقعا تاسف میخورم وقتی می بینم برخی از شهروندان بدون ماسک در شهر تردد می کنند، تا کی باید بگوییم که برخورد خواهیم کرد؟ اینها توهین به حقوق شهروندی است.
فرماندار شهر تبریز تاکید کرد: مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز اگر از ما کتبا درخواست نمایند حتما از نیروی انتظامی کمک می گیریم.
این گزارش حاکی است، در شرایطی که شهر تبریز در روز های گذشته بعنوان یکی از شهر های قرمز بحساب می آمد لازم است شهروندان برای سلامتی جان خود و خانواده خود پروتکل های بهداشتی را رعایت و حدالامکان از حضور در مناطق پر تردد اجتناب نمایند.
 انتهای پیام/
اینجا کرونا فاتحه می‌خواند/ آیا مردم به فکر سلامتی خود نیستند؟ محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار