مصاحبه اختصاصی نصر با پزشک طب چینی/

ترکیب ضد کرونا در چهار گیاه/ گوشی های موبایل باعث خشکی مغز در کودکان

1399/09/24 - 15:24 - کد خبر: 33696 نسخه چاپی

نصر: داروهایی که اعلام کردیم برای مقابله با ویروس کرونا در همه جای دنیا وجود دارد و آن داروها عبارتند از ترکیب مساوی چهار گیاه زوفا، شیرین‌بیان، آویشن و مریم گلی که در همه جا یافت می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی نصر، طب سنتی چینی مجموعه‌ای از روش‌های درمانی است که در طول هزاران سال در چین به وجود آمده است، دیدگاه این روش مبتنی بر این مسئله است که فرایندهای بدن انسان به هم وابسته هستند و دائماً با محیط اطراف تعامل دارند. بنابراین این روش درمانی، برای پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری‌ها به دنبال ناهماهنگی در بدن و محیط اطراف آن می‌گردد.
"قدیر محمدی" یکی از پزشکان طب سنتی است که سابقه‌ی فعالیت و پزشکی از سال 1378 دارد، وی مدرک پزشکی عمومی خود را از دانشگاه تبریز، در سال 1373 و مدرک دکتری تخصصی خود را از دانشگاه شهید بهشتی، در سال 1391 گرفته است.

مشکلات زیربنایی در وزارت بهداشت و درمان وجود دارد
محمدی با انتقاد از عملکرد سیستم وزارت بهداشت و درمان کشور، اذعان کرد: اساساً معتقد هستم پیشرفت یک جامعه باید به دست جوانان آن جامعه اتفاق بیفتد، موضوع کرونا بسیار عمیق تر از آن چیزی است که فکرش را می کنیم.
وی ادامه داد: در کشور ما ۸۰ تحقیق در مورد اثرات دارو های طب سنتی و فرآورده های گیاهی از کانال وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شده است که این اتفاق در عرض چهار ماه رخ داده است، اما چرا نتیجه و خروجی هیچ‌کدام از این‌ تحقیقات را نمی‌بینیم؟ آیا اگر این تحقیقات منظر طب غرب انجام می شد باز هم نتایج این تحقیقات را نمی‌دیدیم؟ یک سری مشکلات زیربنایی در اینجا وجود دارد، هر دو طب غرب و طب چینی به دنبال نجات جان بشر و تسکین آلام عموم جامعه هستند، اما چرا باید طب چینی وقتی در یک موضوعی به نتیجه ای قطعی رسید باید از طب غربی برای اعلام نتیجه تحقیقش اجازه بگیرد؟
وی اضافه کرد: مشکل اساسی ما این است که برای نشان دادن نتیجه تحقیقات طب چینی باید از طب غربی اجازه بگیریم، این اصلا از لحاظ زیربنایی در کشور ما درست نیست و مشکل دارد، بنده خودم دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی هستم و طبق غرب و طب چینی را فرا گرفته ام و معتقدم تا زمانی که مشکلات زیربنایی در کشور ما درست نشود با این مشکلات مواجه خواهیم بود.

تاکنون اجازه ثبت یک مقاله در رابطه با کرونا داده نشده است
محمدی با اشاره به تحقیقات انجام شده در کشور چین و مقایسه آن با ایران، گفت: یک ماه قبل در کشور چین یک هزار و 300 مورد مقاله در رابطه با کرونا ثبت شده است و نتایج آن را در اختیار مردم گذاشته اند، در صورتی که ما تاکنون حتی یک مورد هم ثبت نکرده ایم! چون در کشور ما کسی که می‌خواهد در مورد کرونا مقاله ای را به ثبت برساند باید از یک سیستمی اجازه بگیرد که آن سیستم هم اجازه نمی دهد!
وی افزود: آقای ملک‌زاده معاون تحقیقات و پژوهش عملا مخالف سیستم طب چینی است و صراحتا می‌گویند باید جمع‌آوری بشود این شبه علم ها! در صورتی که این علم از نظر امثال بنده کاملاً متفاوت و منطقی است.
چرا باید نتیجه طب ایرانی را طب غرب تایید کند تا اجازه انتشار پیدا کند؟
محمدی با انتقاد از مسئولین امر که اجازه انتشار نتایج تحقیقات را نمی دهند، گفت: تحقیق من در همین راستا و با استفاده از طب چین انجام شده است و متاسفانه متولیان امر می‌گویند باید چندین متخصص عفونی تحقیق شما را تایید کند! در کجای دنیا این قانون وجود دارد که تحقیق طب چینی را باید طب غرب تایید کند؟! این چه قانونی است که چرا باید طب ایرانی وقتی تحقیقی می کند باید طب چین یا طب غرب آن را تایید کند! وقتی در سیستم ما بخشنامه‌ای وضع می‌شود که دست ما را می‌بندد ما چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟
وی افزود: این چه قانونی است که نتیجه تحقیقات طب ایرانی را باید طب غربی تایید کند و تا زمانی که طب غرب تایید نکند مردم ما در گرفتاری خواهند ماند!
وی اضافه کرد: آیا در چین این طب غرب بود که آنها را از شر ویروس کرونا نجات داد یا طب چینی؟! اگر بگوییم طب غرب بود، سوال بعدی این است که پس چطور این طب نتوانسته خود غربی ها را نجات دهد؟ اگر بگوییم آری این طب چینی بود که کرونا را در چین کنترل ‌‌و محدود کردند، سوال بعدی این‌است که پس چرا گوش شنوا وجود ندارد؟!

موثرترین ترکیب ضد کرونا را 8 ماه قبل به آقای استاندار داده ام
متخصص طب سنتی گفت: طب چین احترامی که به طب خود گذاشته است در دنیا بی‌نظیر است طب چین هیچ جایی به طب غرب اجازه تداخل در طب خود را نداده است.
وی ادامه داد: به اعتقاد من موثرترین ترکیب ضد کرونا را ما بر اساس معتبرترین مقالات دنیا ارائه کرده‌ایم و مستندات آن تحقیق را ۸ ماه قبل به شخص آقای استاندار داده ام.
وی افزود: تاکنون از این دارو را دوستان و همراهان استفاده کردیم و به حمد الهی نه تنها مشکلی برایمان پیش نیامده است بلکه هیچ یک از همکارانم در این هشت ماه به کویید 19مبتلا نشده اند، پس این موثر است.
وی در این رابطه اضافه کرد: من حاضرم این دارو را به یک پزشک متخصص عفونی بدهم تا بر روی 30 نفر از بیماران کرونایی امتحان کند و اگر نتیجه اش رضایت بخش بود به همه مردم اعلام کنند تا از گرفتاری نجات یابند.
تا زمانی که قوانین ما درست نشود مردم در گرفتاری خواهند بود.
وی در رابطه با خرید دارو های بی اثر کرونایی گفت: اینها دردهایی هستند که ما میبینیم، چگونه است که چین طب خود را به دنیا عرضه می‌کند و میلیاردها پول صاحب می‌شود و ما بر عکس، میلیاردها پول می‌دهیم تا بیرون از کشور داروهایی که به اعتراف خودشان تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته و اعلام می‌کنند که تاثیری نداشته است سفارش خرید می دهیم و اینجا میلیاردها پول خرج می‌کنند و بازار آزاد تشکیل می دهند.
وی افزود: وقتی دارویی که در خارج از کشور معرفی می‌کنند و می‌گویند که هنوز تأثیری نداشته است در دستور کار و خرید قرار می دهیم! تا زمانی که قوانین ما اینگونه است گرفتاری مردم هم ادامه خواهد داشت و قابل حل نخواهد بود؛ کسی بازار خود را کساد نمی‌کند حتی اینکه به معامله جان انسان ها تمام شود.
محمدی ادامه داد: بنده اعلام کرده ام حاضرم تمام مطالعات را با هزینه شخصی خودم انجام دهم اما باز هم قبول نکردند، چرا؟ چون در زمان اعلام نتیجه با مشکل مواجه می‌شدیم.

در بین این همه دارو چرا روغن بنفشه ؟!
وی با اشاره به روغن بنفشه که در ابتدای شیوع کرونا ویروس در کشور توسط برخی اعلام شده بود، اظهار کرد: 9 هزار داروی گیاهی داریم که در دنیا شناخته شده اند و به صورت ترکیبی برای درمان استفاده می شود، چگونه است در بین این همه داروی گیاهی همه داروها در یک روغن بنفشه تمام شد! چرا داروهای معرفی شده ما انتشار نمی یابند؟ پس معلوم است که در اینجا یک غرضی وجود دارد، اسمش را هرچه می گذارید بگذارید، در این واقعه هم غرض و هم جهالت اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: بزرگترین صدمات را همیشه نفوذی ها می زنند، معتقدم کسانی که عنوان طب اسلامی را استفاده می‌کنند یا جاهل هستند یا خائن چرا که علمای اعلام مسلمانان می گویند چیزی به نام طب اسلامی نداریم، اما توصیه های اسلامی و احادیثی در این بابت بسیار است که برخی از احادیث هم نیاز به بررسی دقیق دارد.
وی افزود: ما باید در طب آنچه را تاثیرگذار است را استفاده کنیم، فرقی ندارد این طب مال غرب باشد یا چین و یا ایران مهم این است که فقط بشریت از گرفتاری نجات یابد.
محمدی تاکید کرد: اگر چه روغن بنفشه هم ضد التهاب از هم ضد ویروس هم ضد باکتری که این نتایج را گیاه شناسان به آن رسیده اند، اما موضوع این است که در بین 9 هزار داروی گیاهی چرا فقط به روغن بنفشه و به آن صورت استفاده اشاره شده است! در هر صورت باید انسان هم کمی در مورد برخی از داروها تفکر کند و بیندیشد و طوطی وار قبول نکند.

آتش زدن کتاب هیچ وقت مورد تایید ما نیست
وی ضمن محکوم کردن آتش زدن بر کتاب، گفت: در تاریخ آتش زدن کتاب عقبه بسیار فراوانی دارد، اولین بار متصدیان طب غرب کتاب های ما را آتش زدند و کتاب قانون را آتش زدند.
محمدی افزود: آتش زدن کتاب هیچ وقت مورد تایید ما نیست، در کتابی که توسط همین شخص به آتش کشیده شد مطالب مفید بسیار زیادی وجود داشت که البته مطالب مغرضانه ای هم وجود داشت و این طبیعی است چون اکثر نویسندگان این کتاب یهودی هستند.
وی اظهار کرد: چرا باید در دنیا دو چیز جرم باشد؟ یکی طب غرب و دیگری انکار هولوکاست.
محمدی ادامه داد: طب ما را آتش بزند و توهین و رد کنند عیبی ندارد ولی اگر ما ایرادی بگیریم مجرم هستیم! این چه قانونی است؟ اشکال در کجاست؟
وی افزود: البته بنده متعلق به طب غرب و ریشه ام از طب غرب است، بطور مثال، رانیتیدین سی سال عوارض داده است و اصلاً صدایش را در نیاوردیم اما اگر یک داروی سنتی چنین عوارضی داشت چگونه برخورد می شد؟
وی تاکید کرد: نباید صرفاً بنده طب غرب باشیم و تقلید کورکورانه بکنیم، حداقل فایده طب سنتی این است که اجازه خروج ارز را نمی دهد.

سه ماه است در انتظار رمدسیویر هستیم!
پزشک طب سنتی با اشاره به بی اثر بودن رمدسیویر، گفت: دارویی به نام رمدسیویر را که تأثیری ندارد سفارش داده ایم و پول را واریز کردیم و سه ماه است که التماس می‌کنیم این دارو را برای ما بدهید تا عوارض این داروها ما را بکشد!
وی ادامه داد: ۸۰ درصد ویروس‌کرنا سارس است، تحقیقات ما نشان می‌دهد که مصرف برخی از داروهای گیاهی بازوهای اصلی ویروس کرونا را از بین می‌برد تعصب بیهوده در اینجا کاملا بی فایده است، انتشار ترس در سطح جامعه هیچ فایده ای ندارد ،تعصب بیهوده کاملاً بی جاست.
وی تاکید کرد: وقتی داروی گیاهی موثر است چرا اعلام نمی‌کنند؟ بله احتیاط شرط عقل است اما به جان مردم ترس انداختن هم سیستم دفاعی بدن را ناکارآمد می‌کند.
وی افزود: داروهای گیاهی که بنده معرفی کردم ساخت شرکت خاصی نیست که بگوییم برای خودمان سود می‌خواهیم برداریم، اینگونه نیست که بگوییم داروی فلان کارخانه تبدیل شد یا محصول فلان دکتر تبدیل می شود نه هیچ کدام از اینها نیست.

ترکیب ضد کرونا در چهار گیاه
وی ترکیب ضد کرونا را در چهار گیاه معرفی کرد و افزود: داروهایی که اعلام کردیم برای مقابله با ویروس کرونا در همه جای دنیا وجود دارد و آن داروها عبارتند از ترکیب مساوی چهار گیاه زوفا، شیرین‌بیان، آویشن و مریم گلی که در همه جا یافت می شود.
وی ادامه داد: به ازای هر نفر برای پیشگیری یک قاشق غذاخوری کافی استدم کرده و روزانه میل می نماید، اما اگر فردی مبتلا شود نیاز است روزانه سه الی چهار بار دم کرده و مصرف نماید و اگر کسانی که فشار خون دارند به جای شیرین بیان از از گلپر استفاده کنند.
وی تاکید کرد: بدون حفاظ و ماسک روزانه حدود هشت مریض کرونایی را معاینه می‌کنم و تاکنون با مصرف این دارو مشکلی برایم پیش نیامده است، بین نزدیکان خودم و پرسنل مجموعه توزیع شده است و هیچ کدام تاکنون مشکلی برایشان پیش نیامده است، وقتی دارو موثر است پس چرا برای مردم گرفتار معرفی نمی شود؟

کلمه قرنطینه را کمی تلطیف تر کنیم
محمدی با اشاره به کلمه قرنطینه خاطر نشان کرد: به نظرم باید کلمه قرنطینه را کمی لطیف تر کنیم، فرض کنید در یک اتاق مریض کرونایی داریم و در قرنطینه است فکر می‌کنید به کسی که تنها در اتاقش نشسته است روزانه چند بار باید سر بزنند؟
وی ادامه داد: روزانه سه بار در وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام، اما در سیستم‌های درمانی روزانه چند بار سر می‌زنند؟
وی افزود: اینکه ما کسی را که به کرونا مبتلا شده است را ۱۵ روز به تنهایی در داخل اتاق بگذاریم و تنها بماند چرا که اثر این بیشتر از کرونا است.

آیین نامه باید براساس شرایط مردم جامعه آن کشور باشد نه دیگر کشور ها
وی تاکید کرد: ما باید با شرایط مردم جامعه خودمان آیین‌نامه‌ داشته باشیم نه بر اساس آیین‌نامه‌های غربی ها و معنی برخی کلمات از جمله قرنطینه را که به این معنا در جامعه مشاهده می‌کنیم.
وی اذعان کرد: مقاله‌ای خواندم که در آن نوشته بود در کشورهای ایتالیایی مریض ها از تنهایی فوت کرده‌اند.
وی افزود: ما انسان‌های شرقی هستیم و برخلاف غربی‌ها انسان هایی کاملا عاطفی هستیم که اگر عاطفه را از ما بگیرند به افسردگی دچار می‌شویم.
وی ادامه داد: بنده هم کاملا معتقدم که وقتی کسی مبتلا می‌شود ماسک بزند و پروتکل ها را رعایت کند به نظر من نباید در اینجا تعصب به خرج داد و صرفاً از داروهای معرفی شده غربی‌ها استفاده کرد داروهای گیاهی گیاه شناسان ما را هم تایید کرده‌اند موثر است.

ماسک زدن، مفید یا مضر؟
وی تاکید کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده است که زدن ماسک برای همه اجباری و لازم است اما این را باید از لحاظ علمی هم مطالعه کرد که آیا ماسک برای همه مفید است یامضر؟
وی ادامه داد: متاسفانه در قوانین وضع شده تناقض‌های وجود دارد بعنوان مثال: بیماران قلبی، ریوی، تنگی نفس و انواع آلرژی ها از دسته کسانی هستند که می‌خواهند ماسک بزنند اما نمی‌تواند چون اگر ماسک بزنند باعث خفگی آنها خواهد شد لذا باید ستاد کرونا برای این دسته از عزیزان هم برنامه داشته باشد.

ماسک زدن کودکان در آینده برای آنها مشکل ساز خواهد بود
محمدی با تاکید بر اینکه ماسک زدن کودکان در آینده برای آنها مشکل ساز خواهد بود، گفت: کمبود اکسیژن به مغز کودکان ما چقدر آسیب می‌زند؟ آیا بر اساس طب غرب که مغز کودکان ما تا ۷ سالگی که در حال توسعه و رشد است با این حال به کودکانمان ماسک می زنیم در صورتی که با کمبود اکسیژن مغز مواجه خواهند شد و این قطعاً بر روی مغز کودکان ما اثرگذار خواهد بود.
وی ادامه داد: اثرات این را در ۱۰ سال بعد خواهیم دید، وقتی که سطح انرژی اشباع کودکان ما زیر ۱۰ می شود آیا به تکامل مغز کودکان صدمه نخواهد زد؟ آیا در آینده با نسل نسبتاً کند ذهن روبرو نخواهیم شد؟
وی افزود: به نظرم باید به این مسائل مهم توجه ویژه شود ماسک زدن خوب است اما به شرطی که برای همه اقشار مختلف جامعه امکانپذیر باشد، از عموم دانشمندان و علما و محققین خواهش می کنم به این موارد توجه داشته باشند و کمی تحقیق کند.

بیمارستان بهتر است یا خانه ؟
وی در پاسخ به شایعه ای که برای مریضان کرونایی مطرح شده است بیمارستان بهتر است یا خانه ؟ گفت: وقتی پزشک متخصصی تشخیص می‌دهد که وضعیت بیمار به قدری حاد و بحرانی است که باید بستری شود نیاز است تا مریض بستری شود، چرا که کاملا منطقی است و با بستری شدن فرد هیچ سودی برای پزشک ندارد، از این دست عزیزان می خواهم که در این مواقع عناد نکنند و به توصیه پزشک گوش دهند، چراکه در غیر این صورت به ضرر مریض تمام می‌شود، البته بستری کردن بر اساس چارچوب های خاصی است که پزشک متخصص آن را تشخیص می دهد و بر اساس آزمایش ها تشخیص می‌دهد.


 
وی ادامه داد: اما برخی اوقات هست که مریض بینابین است در این مواقع اگر خانواده هوشمند باشد و درایت خرج دهند و اگر می‌توانند از مریض خود مراقبت و به خوبی جمع و جور کنند می‌توانند در خانه بستری کنند و اینگونه نیست که برخی شایعه می کنند بروید بیمارستان چنین و چنان می شود، چرا که در بیمارستان هم پزشک و کادر انسان دوست هستند که ذاتاً از روزی که در این راه قدم برداشتند برای درمان آمدند و خدمت به مردم و کارشان این است.
وی گفت: پرستاری می شناسم که به مریض های کرونایی به نحو احسن رسیدگی می‌کند و آنها را نوازش می کند و با آنها صحبت می کند.
وی با تاکید بر نهادینه کردن برخی موارد بر روی انسان ها توسط کرونا ویروس، گفت: دنیای بعد از کرونا برخی چیزها را مادام العمر در دنیا نهادینه خواهد کرد و ممکن است در دنیای بعد از کرونا دیگر خیلی از جلسات و کلاس‌ها هم به همان شکل آنلاین باقی بماند، خصوصاً جلسات بین المللی.

ویروس طبیعی است یا غیر طبیعی
وی با اشاره به طبیعی یا غیر طبیعی بودن ویروس گفت: به نظرم اگر ویروس طبیعی باشد عین آنفولانزا سال اول طبیعی و در سال‌های بعدی سیر نزولی خواهد داشت هرچند که بعضی از رفتارهای کرونا مانند آنفولانزا است، اما اگر ویروس بر اساس گفته برخی از دانشمندان بیوتروریستی باشد، آیا هدف از پخش ویروس بیوتروریستی چیست؟ آیا هدف ویروس کشتن تعدادی از انسان ها از روی کره زمین است؟ اهداف این ویروس کشتن انسان‌ها نیست بلکه هدف این ویروس نهادینه کردن برخی اتفاقات در جان انسان ها است.
وی ادامه داد: آیا اهداف بیوتروریستی این ویروس کنترل جمعیت انسان ها است؟بله ممکن است و آیا هدف ویروس کند ذهن کردن نسل آینده یا مقطوع النسل کردن آیندگان است؟ بله همه این ها ممکن است چرا که بر روی بیضه و سیستم بدن اثر می گذارد همانطور که در بیماری اوریون همین موضوع بوده است.
وی افزود: همه اینها یکسری تئوری هایی است که به ذهن می‌آید پس باید هوشمندانه جلو برویم و کمی مشکوک باشیم.

گوشی های موبایل باعث خشکی مغز در کودکان خواهد شد
وی تاکید کرد: عوارضی که در اثر زندگی با کرونا وجود دارد ممکن است ماندگاری آن شدیدتر از کرونا باشد مثلاً کودکی که مجبور به ساعت‌ها درس خواندن با یک گوشی موبایل و انجام دادن تکالیف از روی آن باشد، ممکن است صدمات زیادی داشته باشد.
وی با اشاره به ضررهای گوشی همراه به کودکان، گفت: امواج الکترونیک دمای مغز را بالا می‌برد و وقتی دمای مغز بالا شد به ازای هر ساعت کار با موبایل باعث می‌شود مغز گرم شده و نهایتا منجر به  خشکی مغز می شود و ما را به انسان پرخاشگر تبدیل می کند و باعث افزایش تومورهای مغزی می شود.
محمدی افزود: امواج گوشی همانند امواج مایکروویو هست در درازمدت گوشی هایی که به دست بچه‌ها داده ایم مطمئناً به آنها صدمه خواهد زد.


 
وی ادامه داد: توصیه می کنم در این شرایط همدیگر را تنها نگذاریم و نزدیکانی که مریض می‌شوند با آنها تماس بگیریم صحبت کنیم و به همدیگه امید بدهیم توجهمان به همدیگر این روزها بیشتر از سایر روز ها باشد.
وی اضافه کرد: از ماسک باید منطقی استفاده کنیم ماسک باید هم استاندارد باشد و هم درست استفاده شود برخی افراد مشکلات مالی دارند، ماسکی که هزینه آن دو هزار تومان است و باید طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت هر ۶ ساعت یکبار عوض شود برخی خانواده هایی که سه الی پنج نفر هستند روزانه هزینه‌ای را باید برای ماست اختصاص دهند که برای همه خانواده‌ها این امکان مقدور نیست، اگر می‌خواهیم قانونی را وضع کنیم باید زیرساخت‌های آن را ابتدا فراهم کنیم.
وی در پایان گفت: توصیه می‌کنم از الکل هم در حد امکان و موارد لازم و مشکوک استفاده کنند چرا که سطح پوست ما باکتری های مفید بدن است و متاسفانه بیماری‌های وسواس در بین مریض ها زیاد شده است که در آینده سونامی از وسواسی خواهیم داشت.
انتهای پیام/
 ترکیب ضد کرونا در چهار گیاه/ گوشی های موبایل باعث خشکی مغز در کودکان محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار