استاندار آذربایجان شرقی:

شرایط عادی نشده است/ نیازمند همراهی بیشتر مردم هستیم

1399/09/20 - 11:40 - کد خبر: 33660 نسخه چاپی

نصر: جلسه امروز ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا عصر امروز با حضور دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت و با هدف بررسی آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی در استان برگزار شد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا استان که با حضور دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در تبریز برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گفت: قطع زنجیره بیماری کرونا، اصلی‌ترین اولویت و دغدغه تمامی مسئولان است که برای تحقق این موضوع و ریشه‌کن کردن بیماری منحوس کووید 19، همه با هم همدل و هماهنگ هستیم.
                                                                                                                                                              
وی با ابراز رضایت و قدردانی از رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان در دو هفته اخیر عنوان کرد: تبدیل وضعیت اکثر شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی، مرهون همراهی بیشتر اقشار مختلف مردم به توصیه‌های مسئولان و توجه بیشتر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌هاست.
وی در همین راستا ادامه داد: بررسی آمارهای مختلف در زمینه بیماری کرونا حاکی از این است که وضعیت این استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور، بسیار خوب است. ما به این حد اکتفا نکرده و با تمام توان برای قطع زنجیره بیماری در استان تلاش می‌کنیم.
 استاندار آذربایجان شرقی همچنین اضافه کرد: کاهش و رفع محدودیت‌ها به معنای عادی شدن شرایط نیست و در صورت عدم همراهی مردم و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت سختی در پیش رو خواهیم داشت.
پورمحمدی خواستار توجه بیشتر وزارت بهداشت نسبت به افزایش امکان تست کرونا در استان شد و ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تا به امروز، غافلگیر نشده و با توجه به امکانات و اختیارات خود، از هیچ تلاشی برای کنترل بیماری دریغ نکرده‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اظهار کرد: این طرح با هدف پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در مبدا و با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در استان اجرا می شود. 
ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه با قدردانی از عملکرد تمامی مسئولان استان در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا افزود: خوشبختانه آمار ابتلا و فوت ناشی از کووید 19 در استان آذربایجان شرقی، کاهش یافته که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به محدودیت‌های اخیر کرونایی در شهرهای مختلف کشور ابراز کرد: میانگین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کشور نسبت به چند هفته گذشته، نزدیک به 32 درصد کاهش یافته و امیدواریم با اجرای هرچه خوب طرح ملی شهید سلیمانی، بتوانیم تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا را به کمترین میزان ممکن برسانیم.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی صدها کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی کشور برای تمامی مردم ایران اسلامی، امنیت و آسایش به ارمغان آورده است تصریح کرد: تمامی مسئولان درگیر در مدیریت و مقابله با بیماری کرونا باید با تمام توان و امکانات، یاری‌گر اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی باشند.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنان خود با قدردانی از افزایش توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه افزود: هرگونه عادی‌انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، وضعیت را تغییر داده و روزهای ناگواری را در صورت آغاز موج چهارم کرونا به همراه خواهد داشت.
حریرچی در بخش دیگری از سخنان خود، شناسایی مبتلایان بی‌اطلاع و ناقل ویروس کرونا را یکی از اصلی‌ترین سیاست های وزارت بهداشت برشمرد و اظهار کرد: این موضوع، نقش بسیار مهمی در قطع زنجیره انتقال بیماری دارد که تلاش‌ها برای عملیاتی‌کردن هرچه بهتر این موضوع، ادامه دارد.
وی همچنین دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی را اصلی‌ترین عامل ابتلا مردم به بیماری کووید 19 برشمرد و اظهار کرد: اعمال سختگیرانه محدودیت‌ها و اجرای قانون در برابر افراد متخلف باید بیش از پیش مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از اقدامات اثربخش استان در زمینه کمک مومنانه و معیشتی به اقشار نیازمند نیز قدردانی کرده و خواستار توجه هرچه بیشتر خیرین و سازمان‌های حمایتی به نیازمندان در شرایط سخت کنونی شد.
علیار راستگو، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از اجرای خوب پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه های اجرایی استان قدردانی کرده و گفت: امیدواریم این موضوع همچنان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این جلسه به آغاز اجرای طرح مشترک وزارت بهداشت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت عنوان "طرح شهید سلیمانی" در استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تعامل و هماهنگی بسیار خوبی در بخش‌های مختلف استان برای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا وجود دارد.
وی ادامه داد: سپاه عاشورا نیز با تمام توان برای اجرای طرح شهید سلیمانی، همت کرده و با تمام توان و امکانات، نهایت تلاش خود را برای اجرای موفق این طرح به کار می گیرد.
فرمانده سپاه عاشورا عنوان کرد: تثبیت وضعیت استان و تلاش برای کاهش آمار ابتلا و فوت ناشی از بیماری کووید 19 در استان از جمله مهم‌ترین اولویت‌های سپاه عاشوراست و در این زمینه آماده هرگونه همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های مختلف هستیم.
سردار عابدین خرم همچنین خواستار اتخاذ تدابیر مناسب توسط وزارت بهداشت برای شناسایی افراد ناقل و بدون علایم کرونا و تجهیز کامل مناطق روستایی محروم استان به پزشک و تجهیزات پزشکی شد.
محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه به بیان آخرین آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان پرداخت و عنوان کرد: نتیجه اعمال محدودیت‌های اخیر کرونایی، کاهش چشمگیر تعداد ابتلا و فوت ناشی از بیماری کرونا در استان است.
وی ادامه داد: استمرار محدودیت‌ها، نتیجه بسیار خوبی در کاهش آمار بیماری کرونا در استان خواهد داشت و هرگونه سهل انگاری و بی توجهی به این موضوع، مجددا استان را به وضعیت قرمز بر می‌گرداند.
وی از کاهش تعداد بستری‌های کرونایی استان از بیش از یک‌هزار و 500 به کمتر از 970 نفر خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا نیز در 24 ساعت گذشته به 17 نفر کاهش پیدا کرده که امیدواریم این روند نیز ادامه داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیشترین آمار تعداد مبتلایان کرونا مربوط به شهرستان‌های اهر، تبریز و جلفا و کمترین میزان ابتلا نیز مربوط به دو شهرستان خداآفرین و اسکوست.
صومی همچنین میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را بیش از 90 درصد اعلام و از تمامی مدیران استان قدردانی کرد.
محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: چهار باب مهمان‌سرا در تبریز در اختیار دو بیمارستان قرار گرفته که از روز شنبه و در صورت نیاز، اقدام به پذیرش بیماران می کنند.
وی همچنین ادامه داد: دو هزار و 900 تخت در مهمانسراهای ادارت و تعدادی از هتل‌های استان نیز به عنوان نقاهتگاه‌های احتمالی، آماده شده و در صورت تشخیص علوم پزشکی در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی، معاون اداره کل اطلاعات استان، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان، شهردار تبریز، فرماندار تبریز، مدیرکل صدا و سیما مرکز استان نیز در این جلسه به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان پرداختند.
انتهای پیام/
 شرایط عادی نشده است/ نیازمند همراهی بیشتر مردم هستیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار