در مراسم اتیان سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی مطرح شد:

برخورد با متخلفان بدون هیچ خط قرمزی

1399/09/19 - 16:06 - کد خبر: 33622 نسخه چاپی

نصر: مراسم اتیان سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی، با ۱۲۰ عضو جدید در ۳۱ رشته مختلف برگزار شد.

به گزارش نصر، در این مراسم که امروز (چهارشنبه) در سالن آمفی تئاتر ساختمان دادگستری کل استان برگزار شد، "موسی خلیل اللهی"، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای اعضای جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان با توصیه به اعضای جدید الورود این کانون مبنی بر این که در تمام مراحل، هر پرونده ای که ارجاع می شود را مانند پرونده اول در نظر بگیرند خاطرنشان کرد: در طول فعالیت، تمام پرونده های ارجاعی را همانند پرونده اولی که تحویل گرفته اید مد نظر قرار دهید و به همان اندازه دقت لازم را به کار ببرید.
وی افزود: نباید رسیدگی به پرنده ها به کار عادی برای شما تبدیل شود و همیشه با مسئولیت و دقت کافی به پرونده ها رسیدگی کنید.
خلیل اللهی با بیان اینکه بهتر است در مرحله اول متن قرار را خوب بخوانید تصریح کرد: بعد از خواندن متن قرار، نکات و ضروریات مهم را یادداشت نمایید تا مشکلی به وجود نیاید.
 

 
وی با بیان این که از همان ابتدا به امر صلاحیت خود توجه کنید، خاطرنشان کرد: قبل از شروع به کار در موضوع پرونده ای، اول صلاحیت خود را بررسی کنید که آیا ارجاع مربوطه در صلاحیت شما است یا نه و تنها به صرف اینکه مقام محترم قضائی پرونده را به شما ارجاع کرده است شروع به فعالیت نکنید.
رئیس کل دادگستری استان افزود: مکرر اتفاق می افتد که گاها همکاران ما در دادگستری بدون توجه به صلاحیت کارشناسان پرونده را به آن ها ارجاع می دهند.

وی با درخواست از اعضای جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان مبنی بر این که خارج از روال عادی در مورد حق الزحمه توافق نکنید تصریح کرد: اگر مبلغ مربوطه متناسب با حق الزحمه شما نیست، درخواست تعدیل نمایید و طبق قانون پیش بروید که برای این منظور قانون راهکارهایی را پیش بینی کرده است.
خلیل اللهی افزود: وقتی راه حل قانونی داریم چرا راه حل های غیرقانونی را انتخاب کنیم که موجب مشکل و تخلف شود.
وی با تاکید بر اینکه کارشناسان رسمی دادگستری از هرگونه اظهار نظر نهایی و قطعی در پرونده ها خودداری کنند تصریح کرد: کارشناسان محترم فقط به عنوان کارشناس، شرایط پرونده را توصیف کنند و از هرگونه اظهار نظر قضائی خودداری بفرمایند.
رئیس کل دادگستری استان افزود: حتی قبل از ورود به موضوع و بررسی مدارکات لازم، از اظهار نظر شفاهی به صاحب پرونده نیز خودداری بفرمایند.


 
همچنین در این مراسم، "علی اکبر بالاگر"، رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی، ضمن تبریک به کارشناسان جدیدالورود این کانون با درخواست از همکاران جدید خود بر اتمام پروانه های کاری در زمان مقرر تصریح کرد: کارشناسان باید همیشه پای کار و آماده به خدمت باشند، مگر آن که مشکلی برایشان پیش بیاید که درخواست مرخصی نمایند.
وی با بیان این که کل هزینه ها و حق الزحمه ها به حساب کانون واریز می شود، خاطرنشان کرد: کارشناسان باید از دادن شماره حساب شخصی خود به هر شخص حقیقی و حقوقی خودداری نمایند.
بالاگر با تاکید بر اینکه از هرگونه اظهار نظر در پرونده ها خودداری کنید، تصریح کرد: در برخورد با متخلفان نباید هیچ خط قرمزی را در نظر بگیرید.
وی در ادامه تعداد کارشناسان جدیدالورود را ۱۲۰ نفر در ۳۱ رشته مختلف عنوان کرد و اذعان داشت: در کل استان، ۶۱ رشته و همچنین ۱۴۶ نفر کار آموز داریم.

 
رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان افزود: در سال ۱۳۹۹ با افزایش ۲۵۰ نفری کارشناسان این کانون در رشته های مختلف، بخش بزرگی از مشکلات و دغدغه های دادگستری برطرف شده است.
این گزارش می افزاید؛ در ادامه این مراسم کارشناسان جدیدالورود کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان در رشته های مختلف گواهی پروانه وکالت خود را دریافت کردند و همچنین چند نفر از کارشناسان جدیدالورود به صورت نمادین پرونده های کاری خود را دریافت کردند.
انتهای پیام/
برخورد با متخلفان بدون هیچ خط قرمزی فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار