استاندار اردبیل؛

آموزش مهارت‌های زندگی نهادینه شود

1398/07/08 - 12:00 - کد خبر: 3361 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: جامعه هدف بحث آموزش مهارت‌های زندگی باید در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به تفکیک جنسیت هدف‌گذاری شود.

 به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در نشست با اعضای کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از پدیده طلاق باید بیش از پیش تلاش شود.
 وی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی از ادارات، کارخانه‌ها و محل‌های پرتراکم شروع شود، گفت: افزایش پدیده طلاق در استان نگران کننده است.

او بر لزوم تدوین طرح جامع مشاوره ازدواج و مهارت‌های زندگی تاکید کرد و افزود: کارشناسان کارگروه تخصصی با مشخص کردن سرفصل‌های آموزشی و نحوه آموزش باید شیوه نامه‌ای را تدوین و موضوع را جمع‌بندی کنند.
وی افزود: در فاز اول این طرح  پرسنل و خانواده‌های استانداری، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و دوره‌های آموزشی با مشوق‌های لازم برگزار می‌شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه روانشناسان استان در زمینه مشاوره‌های ازدواج باید ساماندهی شوند، اظهار داشت: در این طرح رنج سنی افراد کاملا مشخص است، افراد بالای ۵۰ سال و پایین‌تر از ۱۵ سال خارج از آموزش آگاهی‌دهی ازدواج قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه این طرح دانش‌آموزان پایه دوازدهم دبیرستان‌ها و دانشجویان را در برمی‌گیرد، گفت: افراد متقاضی مشاوره و در آستانه ازدواج هم باید بیش از سایرین مورد توجه باشند.

آمارها در استان اردبیل می‌گوید که از هر چهار ازدواج در این استان یک مورد به طلاق می‌انجامد ، بر اساس گزارشی از روند افزایش طلاق در ۲۰ سال اخیر در استان اردبیل ۴۰ درصد طلاق‌های انجام گرفته در این استان در سال اول زندگی مشترک و بیش از ۷۰ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی انجام می‌شود. همچنین بیشترین طلاق‌ها در بین خانواده هایی رخ می‌دهد که فرزندی ندارند.

انتهای پیام/

آموزش مهارت‌های زندگی نهادینه شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار