گزارش اختصاصی نصر در خصوص پرسنل پیشکسوت تعدیل شده هتل پارس تبریز/

استارت تعدیل نیرو در هتل های تبریز!

1399/09/20 - 10:47 - کد خبر: 33607 نسخه چاپی

نصر: فعال پیشکسوت حوزه هتل داری تبریز گفت: 40 نفر از پرسنل پیشکسوت هتل پارس تبریز به بهانه کرونا تعلیق شده اند اما سایر نیروها زیر نظر مدیریت هتل همچنان به کار خود ادامه می دهند.

به گزارش نصر، امروز 265 اُمین روز از سالی است که از ابتدای آن زندگی پویای انسانی در مسیری کند و ناهموار افتاده و شرایط حاضر به دلیل شیوع ویروسی مزاحم در حال تداوم است.
با گسترش این میهمان ناخوانده در بخش اعظمی از دنیا بسیاری از کسب و کارها با چالش و مشکلات عدیده ای مواجه شدند، تکرار مسائل و مطرح کردن آن ها طی ماه های گذشته در بسیاری از دولت ها با راهکارهایی کارآمد و برنامه های مشخص برای مقابله با از دست دادن سرمایه اجتماعی و تقویت روحیه نیروی انسانی فعال در حوزه های آسیب دیده همراه بود اما این مسئله در کشور ما همچنان با حاشیه های بسیاری همراه است.
حوزه هایی از قبیل فرهنگ، هنر و گردشگری از جمله بخش های آسیب دیده کشورمان است که فعالان این حوزه طی ماه های اخیر متحمل مشکلات بسیاری از قبیل وضعیت معاش، بیمه، مالیات و ... بودند اما در مقابل تمامی این مشکلات از توجه و راهکاری مناسب برای پوشش آن ها محروم مانده اند.
طی روزهای اخیر که بودجه نخستین سال از قرن جدید به تصویب رسید، حوزه فرهنگ، هنر و گردشگری متاسفانه تنها بخشی بودند که توجه کمتری را از سوی مجلس شورای اسلامی به خود جلب کرد.
اگر بخواهیم سخن از آسیب های وارده به حوزه ای مانند گردشگری به میان آوریم در وهله اول نگاه ها به سوی چالش های مربوط به آژانس های مسافرتی و توقف سفرهای داخلی و خارجی معطوف می شود، سفرهایی که به دنبال آن بسیاری از نیروهای کارآمد و خبره کشور از این طریق به امرار معاش می پرداختند و چرخه زندگی خود را بدین طریق فعال نگاه می داشتند.
فعالان حوزه هتل داری نیز از جمله قشر آسیب دیده در سال جاری هستند که با توقف سفرهای داخلی و خارجی علاوه بر محدودیت در پذیرش گردشگران، به دلیل اعمال محدودیت های لازم برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا با توقف برگزاری انواع جشنواره ها، کنفرانس ها و حتی مراسم های ازدواج، فعالیت آن ها به حداقل ترین حالت ممکن رسیده است.
درحالی که انتظار می رود در شرایط فعلی حمایت لازم از نیروهای انسانی توسط مدیران هتل ها و همچنین دستگاه های ذیربط اعمال شود، متاسفانه طی پنج ماه اخیر شاهد تعدیل بسیاری از نیروهای انسانی زبده و پیشکسوت حوزه هتل داری در تبریز بوده ایم.
خبرنگار نصر به دنبال اخبار واصله مبنی بر تعدیل 40 نفر از نیروهای باسابقه و پیشکسوت هتل پارس تبریز با یکی از نیروهای با سابقه این هتل به گفت و گو پرداخت که در ادامه به شرح این گفت و گو می پردازیم، قابل ذکر است که نام این فعال حوزه هتل داری به دلیل عدم تمایل او عنوان نمی شود.
***
فعال حوزه هتل داری تبریز در این گفت و گو با بیان اینکه فعالیت 40 نیروی با سابقه هتل پارس تبریز از اواخر تیرماه سال جاری به بهانه شرایط کرونایی بصورت موقتی به تعلیق درآمد، ادامه داد: اواخر تیرماه سال جاری مدیریت هتل پارس به یکباره 40 نیروی فعال را که 10 نفر از آن ها بیش از 10 سال و 30 نفر آن ها قریب به 20 سال در این هتل فعالیت داشتند، به صورت تعلیق درآورده با ذکر اینکه توان پرداخت حقوق و مزایای این افراد را ندارند فعالیت آن ها را متوقف کرد.
او با اشاره به اینکه پس از پیگیری وضعیت نیروهای تعلیق شده پس از سه ماه در نهایت با تداوم شرایط حاضر و تعدیل نیروها مواجه شدیم، گفت: متاسفانه پس از گذشت سه ماه و پیگیری های مکرر با سایر همکاران برای تعیین وضعیت به هتل مراجعه کردیم اما این بار با وضعیت تعدیل نیرو مواجه شدیم و در مقابل این سوال که چرا سایر نیروهای هتل در حال فعالیت بوده و تنها نیروهای با سابقه به حالت تعدیل درآمده اند هیچگونه پاسخی دریافت نکردیم.
این فعال حوزه هتل داری در ادامه با بیان اینکه هتل پارس تبریز طی سال های اخیر با حاشیه های بسیاری در بخش فعالیت و مدیریت نیروهای انسانی مواجه بوده و این حاشیه ها نارضایتی مشتریان و شهروندان را نیز به دنبال داشته، گفت: با تغییر مدیریت هتل پارس تبریز طی دو سال اخیر و روی کارآمدن برخی از نیروهای ناآشنا با حرفه های تخصصی هتل داری توسط مدیریت این هتل، نارضایتی مشتریان و البته کادر با سابقه این هتل بزرگ، آشکار و به دفعات اعلام شد اما متاسفانه در مقابل اعتراضات تعدیل نیروها ادامه پیدا کرد.
او ضمن بیان اینکه وضعیت 40 نیروی تعدیل شده همچنان نامشخص است، به وضعیت نامناسب معاش آن ها نیز اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه از اوایل مرداد ماه سال جاری 40 نیروی تعدیل شده برای دریافت حق بیمه بیکاری معرفی شده اند اما متاسفانه تا به امروز هیچ دریافتی نداشته ایم و با شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه روزهای دشواری را سپری می کنیم.
این فعال حوزه هتل داری در خاتمه با اشاره به اینکه برای پیگیری وضعیت نیروهای تعدیل شده به مراکز ناظر بر هتل پارس تبریز نیز مراجعه کردیم اما همچنان با عدم حمایت مسئولان دیربط مواجه هستیم، گفت: با توجه به اینکه هتل پارس تبریز متعلق به بنیاد تعاون ناجا است، برای پیگیری وضعیت به این بنیاد مراجعه کردیم اما متاسفانه علی رغم حمایت های اولیه برای پیگیری موضوع پس از مدتی با عدم توجه این بنیاد نیز مواجه شدیم.
***
گفتنی است، خبرنگار نصر در راستای پیگیری وضعیت پرسنل تعدیل شده هتل پارس تبریز با سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان شرقی به عنوان دستگاه متولی حوزه گردشگری و ناظر بر عملکرد هتل ها به گفت و گو پرداخت.

هتل پارس تبریز در حال واگذاری به مالک جدید
علیرضا بایرام زاده در این گفت و گو با اشاره به اینکه مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر پرداخت تسهیلات حمایتی از واحدها و تاسیسات گردشگری بصورت جدی در حال پیگیری است، ادامه داد: پیرو آخرین جلسه با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، تمامی دستگاه ها ملزم به همکاری برای اجرای تمامی دستورالعمل های ستاد ملی کرونا مبنی بر پرداخت تسهیلات حمایتی به واحدها و تاسیسات گردشگری هستند که پرداخت حق بیمه فعالان این حوزه نیز بصورت جدی در حال پیگیری است.
او با بیان اینکه حق بیمه بیکاری فعالان حوزه گردشگری خصوصا پرسنل تعدیل شده هتل پارس تبریز در حال پیگیری است، ادامه داد: پرداخت حق بیمه پرسنل هتل پارس تبریز می بایست تا امروز از سوی شرکت بیمه مرتبط پرداخت می شد، لذا این معاونت بصورت جدی پیگیر پرداخت حق بیمه پرسنل این هتل در کوتاه ترین زمان ممکن خواهد بود.
سرپرست معاونت گردشگری آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه مدیریت نیروهای انسانی هتل ها با توجه به شرایط اقتصادی حاکم از سوی مدیران هتل ها می بایست در نهایت عدالت و حمایت انجام شود، گفت: این معاونت در ماه های گذشته در تلاش بوده تا با فراهم سازی شرایط مناسب دریافت تسهیلات برای تاسیسات گردشگری در راستای حفظ سرمایه اجتماعی فعال در این زمینه اقدامات لازم انجام پذیرد اما متاسفانه شاهد تعدیل بسیاری از نیروهای انسانی فعال در حوزه گردشگری هتل ها توسط مدیریت آن ها هستیم.
بایرام زاده با بیان اینکه هتل پارس تبریز در حال واگذاری به مالک جدید بوده و حفظ نیروهای پیشکسوت و فعال این هتل بزرگ هدف مهم مالک جدید است، اظهار داشت: متاسفانه طی ماه های گذشته 40 نیروی با سابقه هتل پارس تبریز بنابه تصمیم مدیریت این هتل تعدیل شده اند و این وضعیت تا اتمام واگذاری هتل پارس به مالک جدید ادامه خواهد داشت اما بنا به اظهارات مالک جدید این هتل، بهره مندی از تجربه پرسنل پیشکسوت و ماهر این هتل در اولویت مالک بوده و پس از اتمام مراحل واگذاری وضعیت فعالیت پرسنل تعدیل شده مشخص خواهد شد.
***
این گزارش حاکی است، در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه به دنبال شیوع کووید-19، حمایت از سرمایه های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است اما متاسفانه تنها مسئله ای که در این روزها کمتر مورد توجه کارفرماها و مسولان ملی و استانی قرار گرفته حمایت از نیروهای انسانی است که شاکله اصلی اقتصاد کشور را تشکیل می دهند، لذا آژانس خبری تحلیلی نصر به عنوان دریچه ای برای انعکاس دغدغه و رسیدگی به مشکلات افراد جامعه در انتظار پیگیری و پاسخی منطقی از مدیریت هتل پارس تبریز در راستای اعلام وضعیت پرسنل پیشکسوت تعدیل شده است.
انتهای پیام/
استارت تعدیل نیرو در هتل های تبریز! نویده رئوف فرد


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  M.d   3 سالها پیش  

فروش هتلهای پارس واقعا کذب است.و دروغ
پژوهشیار