خبر/

فوتی‌های روزانه کرونا در آذربایجان‌غربی یک‌رقمی شد

1399/09/19 - 12:33 - کد خبر: 33598 نسخه چاپی

نصر: پس از ماه‌ها که روند افزایشی و نگران‌کننده مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور و آذربایجان‌غربی وجود داشت، طبق آمار ۲۴ ساعت گذشته، فوتی‌های روزانه ناشی از کووید ۱۹ در استان، یک رقمی شده و به هفت نفر رسید.

به گزارش نصر، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۸ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و کمتر از ۱۵۰ نفر بستری شده و هفت نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
وی اضافه کرد: روند شیوع و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی نزولی است ولی رعایت نکردن موارد و دستورالعمل های بهداشتی، این روند را به سرعت می تواند تغییر دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به وقوع خیزهای متعدد شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان و کشور اظهار کرد: همه ما ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم تا شاهد خیز جدید نباشیم.
آقازاده با اشاره به ابتلای بیش از ۹۲ هزار و ۴۰۰ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا ادامه داد: در حال حاضر هزار و پنج نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۴۳۴ نفر مشکوک بوده و ۵۷۱ نفر نیز ابتلای قطعی به کرونا دارند.
وی بیان کرد: ۲۷۰ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی تحت مراقبت های ویژه قرار دارند که از این تعداد نیز، ۶۹ نفر به ونتیلاتور متصل هستند.
وی گفت: کل فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی به سه هزار و ۶۷ نفر رسیده که امیدواریم شاهد قطع یا روند بسیار کُند در این حوزه باشیم.
بنا به این گزارش، تاکنون بیش از ۶۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دنیا و یک میلیون و ۶۲ هزار نفر در ایران به کرونا مبتلا شده اند.
انتهای پیام/
فوتی‌های روزانه کرونا در آذربایجان‌غربی یک‌رقمی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار