استاندار آذربایجان‌غربی؛

مدیران آذربایجان‌غربی جهت مقابله با سیلاب تدبیر بیندیشند

1399/09/19 - 10:41 - کد خبر: 33578 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی لازم است اقدامات پیشگیرانه و تدابیر لازم را برای مقابله با احتمال بروز سیلاب اتخاذ کنند.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور و ضرورت آمادگی واحدهای متولی در آذربایجان‌غربی به ویژه در بحث مدیریت ریسک سیل افزود: پیش‌بینی‌های سریع و دقیق با توجه به وقوع سیل های خسارت بار در نقاط مختلف کشور و احتمال تکرار در این استان ضرورتی مهم و حیاتی است و سازمان هواشناسی در این زمینه مسوولیت خطیری دارد.
وی ادامه داد: لایروبی رودخانه ها به ویژه رودخانه های پرخطر، هدایت و جمع آوری آبهای سطحی در شهرها باید در دستور کار مسوولان آب منطقه ای و شهرداری ها قرار بگیرد تا در صورت وقوع سیلاب و آبگرفتگی های احتمالی بتوان با کمترین خسارت بر آن فائق آمد.
استاندار آذربایجان غربی بسیج تمامی امکانات شهرستانی، رصد و پایش امکانات و ظرفیت ها و ایجاد هم افزایی برای موقع بحران و برگزاری جلسات مدیریت پاسخ در عملیات را از جمله وظایف مهم فرمانداران بیان کرد.
وی افزود: فرمانداران موظف هستند با استفاده از تمام ظرفیت های دولتی و بخش خصوصی و مشارکت عمومی نسبت به تقویت آمادگی ها اقدام کنند و در صورت کوتاهی و سهل انگاری با خاطیان به طور قطع برخورد می‌شود.
شهریاری اضافه کرد: به موازات تقویت آمادگی ها باید با استفاده از توانمندی سازمان های مردم نهاد و هلال احمر نسبت به آگاهسازی ساکنان روستایی و افرادی که در مناطق پرخطر زندگی می کنند، اقدام کرد.
طبق گزارش اداره کل هواشناسی استان از امروز، چهارشنبه موج بارشی جدیدی استان را فرامی‌گیرد و موجب بارش پراکنده برف و باران تا روز پنجشنبه خواهد شد.
مه صبحگاهی و پایداری هوای سرد تا پایان هفته همراه با بارشها برای آذربایجان غربی پیش بینی شده است.
انتهای پیام/
مدیران آذربایجان‌غربی جهت مقابله با سیلاب تدبیر بیندیشند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار