خبر/

بیماری ناشناخته در هند: ویروس جدید یا عامل انسانی؟

1399/09/18 - 17:17 - کد خبر: 33553 نسخه چاپی

نصر: مقامات هندی روز دوشنبه اعلام کردند که بر اثر شیوع یک بیماری جدید در ایالت آندرا پرادش واقع در جنوب شرق هند، یک نفر جان خود را از دست داد و ۳۵۰ نفر دیگر بستری شدند.

به گزارش نصر، برخی مخالفان دولت هند مدعی‌اند دولت دست‌راستی حاکم بر هند برای شکستن جو سنگین بزرگ‌ترین اعتصاب تاریخ هند که میلیون‌ها کشاورز در آن شرکت دارند، باعث شیوع این بیماری است.
میلیون‌ها کشاورز هندی در اعتراض‌ به خروج دولت از فرآیند سه‌جانبه تعیین قیمت محصولات کشاورزی چندین روز است در دهلی نو بست نشسته‌اند و بسیاری راه‌های ورودی به این شهر بسته است.
مقامات هندی افزودند: از روز یکشنبه تاکنون ۳۵۰ نفر از مردم شهر «الورو» به بیمارستان منتقل شده اند. در آزمایشهای  خون، مغز و مغز  نخاع افراد مبتلا،  امر غیر عادی مشخص نشده است.
مقامات هندی افزودند: تاکنون ۱۸۶ نفر از بیمارستان مرخص شده اند اما ۱۶۴ نفر همچنان در بیمارستان ها تحت مداوا قرار دارند.
به گفته پزشکان محلی از علایم این بیماری ناشناخته کف دهان و حالت تهوع و پس از آن بیهوش شدن فرد بیمار است. علائم شدید در افراد حدود ۱۵ دقیقه ادامه می یابد و پس از آن فرد بیهوش می شود.
یک مرد ۴۵ ساله هندی پس از داشتن این علائم در بیمارستان جان خود را از دست داده است.
نشریه «بیزینس اینسایدر» نوشت: آنچه باعث نگرانی پزشکان محلی شده است این است که هیچ یک از بیماران با یکدیگر ارتباط نداشته یا در یک محل نبوده اند. اکثر افراد بستری شده سالمندان و کودکان می باشند.
جاگان موهان ردی سروزیر ایالت آندرا پرادش اعلام کرده است که آلودگی در آب دلیل این بیماری نمی باشد زیرا آزمایش های انجام شده هیچ آلودگی در آب آشامیدنی را نشان نداده اند.
با این حال مقامات در شهر الورو که مرکز شیوع این بیماری است، مراکز آموزشی را یک روز تعطیل کرده اند.
به گزارش نشریه «تایمز او ایندیا»، اگرچه مقامات بهداشتی هنوز علت دقیق شیوع این بیماری را نمی دانند، با این حال تیم های متخصص پزشکان به شهر الورو اعزام شده اند و مشغول بررسی خانه به خانه بیماران احتمالی می باشند.
مقامات اعتقاد دارند، مواد سمی محتمل ترین علت این بیماری است و نتیجه نهایی  تنها پس از پایان بررسی ها مشخص می شود.
این درحالی است که به گفته پزشکان، تست کرونای این افراد منفی بوده است.
هند دومین کشور در جهان از نظر ابتلای بالا به ویروس کرونا می باشد. وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۳ هزار مورد جدید کرونا در هند به ثبت رسیده است. تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۶۸ هزار نر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۴۰ هزار نفر دیگر جان خود را از دست داده اند.
بیماری های ناشناخته هند 
شیوع بیماری های ناشناخته در هند سالانه صدها نفر را در این کشور قربانی می کند. اما برخی بیماری ها در این کشور وجود دارد که پس از گذشت ده ها سال از  شناسایی آنها، دولت و کادر پزشکی هند هنوز  نتوانسته اند درمانی برای این بیماری ها پیدا کنند.
به گزارش «رویترز»، در شهر گوراکپور واقع در ایالت اوتار پرادش، یک بیماری ناشناخته بیش از ۱۵ سال است که در میان مردم وجود دارد. زمانی که در سال ۲۰۰۵ این بیماری  با تب   مشاهده شد که با گذشت بیش از دو دهه همچنان در این مناطق دیده می شود.پزشکان گمان می کردند آن بیماری آنسفالیت ژاپنی (ورم مغز) است. در این سال بیش از یک هزار کودک هندی به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.
با این وجود تحقیقات نشان داد اگرچه این بیماری علائم مشابهی با آنسفالیت مغز دارد ما عامل شیوع آن مشخص نیست.
در شهر مظفرپور ایالت بیهار، بیماری آنسفالیت از سال ۱۹۹۵ تاکنون قربانی می گیرد. اکثر قربانیان این بیماری کودکان هستند. اگرچه کارشناسان مصرف سم های آفت کش موجود بر روی میوه ها توسط کودکان را دلیل بروز این بیماری معرفی کرده اند اما تعدادی دیگر معتقدند علائم مصرف کودهای شیمیایی و سم های آفت کش بسیار متفاوت است. پس از گذشت سالهای طولانی محققان هنوز نتوانسته اند دلیل مشخصی برای برون این بیماری در ایالت بیهار مشخص کند و این بیماری همچنان در میان کودکان قربانی می گیرد.
همچنین بر اساس گزارش رسانه های هند در سال ۲۰۱۹، ۳۱ مورد شیوع بیماری های ناشناخته و در سال جاری ۲ مورد از این بیماری ها گزارش شده است.
انتهای پیام/
بیماری ناشناخته در هند: ویروس جدید یا عامل انسانی؟ خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار