معاون فنی و عمرانی شهردار مطرح کرد:

لزوم بررسی مخاطرات احتمالی اتوبان تبریز_سهند

1399/09/18 - 14:51 - کد خبر: 33540 نسخه چاپی

نصر: معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: اتوبان تبریز_سهند، فرصت‌های بسیار زیادی برای تبریز و شهرهای اطراف به‌وجود می‌آورد، ولی باید مشکلات احتمالی این مسیرگشایی، سریعا مرتفع شود.

به گزارش نصر، محمد حسین اسحقی با بیان اینکه بهره برداری از آزادراه تبریز_سهند مشکلات بسیاری را مرتفع می‌کند، گفت: با بهره برداری از این آزادراه شاهد کاهش ترافیک مسیر دیزل آباد و خواهیم بود و در کنار آن به طور حتم تصادفات کاهش می‌یابد.
وی افزود: به عنوان یک شهروند و معاون عمرانی شهردار تبریز، از تلاش‌ها و زحمات معاون عمرانی استاندار که با حضور و پیگیری ایشان این پروژه تکمیل شده، سپاسگزارم.
وی با بیان اینکه این پروژه، دو مشکل برای شهر به‌وجود می‌آورد، گفت: در نقطه اتصال اتوبان به خیابان لاله، مشکل ترافیکی خواهیم داشت؛ این معبرها عمدتا معبرهای محلی هستند و برای رفع آن باید سریعا موضوع تملک و مسیرگشایی خیابان شهید صمدی اجرا شود.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ادامه داد: این مسیر ۴۵ متری می‌تواند در رفع ترافیک منطقه بسیار موثر باشد.
وی با اشاره به این‌که این پروژه در بودجه سال ۹۹ دیده نشده و به همین علت به همراهی و کمک شورا نیاز داریم، افزود: امروز این پروژه در اولویت برنامه‌های شهرداری منطقه ۷ قرار گرفته و تلاش داریم سریعا اقدامات لازم در این خصوص اجرا شود.
وی، مشکل دوم این مسیر را احتمال وقوع سیلاب دانست و گفت: در گذشته مسیر آزادراه به عنوان مسیل بوده و خاک مسیر موجود آب بارندگی را جذب می‌کرد، ولی در حال حاضر حجم آب حاصل از بارندگی در زمین نفوذ نکرده و به سمت پایین دست جاده یعنی ۳۵ متری لاله، سرازیر خواهد شد.
اسحقی با تاکید بر اینکه در گذشته مطالعات لازم توسط مشاور انجام شده و احداث کانال پیش بینی شده است، گفت: مشاور برای حل این مشکل یک کانال ۲*۲ پیش بینی کرده که به دلیل عدم جذب آب در مسیر اتوبان، به نظر می‌رسد ابعاد این کانال باید بزرگ‌تر شود.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با اشاره به اینکه این کانال باید در زیر مسیر خیابان شهید صمدی اجرا شده و به کانال ایلی سو متصل شود، افزود: این موضوع نیز لزوم احداث خیابان شهید صمدی را بیشتر می‌کند.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در ادامه با تاکید مجدد بر فرصت‌هایی که بازگشایی اتوبان تبریز سهند برای توسعه تبریز، اسکو و شهر سهند ایجاد می‌کند، گفت: اگر تهدیدها و مخاطرات موجود را رفع کنیم، قطعا شهروندان بیشتر از مسیرگشایی فعلی رضایت خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امروز سهند، دومین شهر پرجمعیت استان شده و عمده ساکنان آن در تبریز فعالیت می‌کنند، افزود: سر ریز جمعیتی تبریز در سهند ساکن شده و از طرف دیگر، این مسیر در پدافند غیرعامل نقش مهمی برای تخلیه جمعیت شهر به عهده خواهد داشت.
انتهای پیام/
 لزوم بررسی مخاطرات احتمالی اتوبان تبریز_سهند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار