معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز:

اکسپوی تبریز، بزرگترین رویداد استان در حوزه هنرهای تجسمی است

1399/09/18 - 11:54 - کد خبر: 33520 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با بیان این‌که اکسپوی هنری تبریز، بزرگترین رویداد هنرهای تجسمی استان است، گفت: سال‌های بسیاری جای خالی چنین نمایشگاهی در تبریز خالی بود و یکی از آرزوهای اهلی فرهنگ و هنر این خطه بود تا آثارهنری وارد چرخه اقتصادی شوند.

به گزارش نصر، سیروس مصطفی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت نحوه عرضه آثار برای مخاطبان، اظهار کرد: آثار بسیار عالی و خوبی در شهر تبریز خلق می‌شود، اما متاسفانه نحوه عرضه این آثار را بلد نیستیم و درحقیقت اکسپوی تبریز فرصتی است تا عرضه آثار هنری را مشق کرده و هنرمندان یاد می‌گیرند که چگونه آثار خود را خلق و به دیوارهای اتاق‌ها برسانند.
وی با تاکید بر این‌که اکسپوی تبریز همچنین توجه مردم را به خرید و فروش آثار هنری جلب می‌کند که گام بسیار مبارکی است، گفت: اکسپو فضایی ایجاد می‌کند تا شهروندان متوجه شوند که آثار هنری هم قابل خرید بوده و می‌توان به عنوان هدیه‌ای نفیس به دیگران هدیه داد.
وی با تاکید بر تلاش مضاعف در راستای فرهنگ سازی خرید و فروش آثار هنری در تبریز، افزود: معتقدم هر حرکت هنری برای این‌که به جریان تبدیل شود، مسیر سختی را باید طی کند، به ویژه تحقق این امر در تبریز عزمی راسخ می‌خواهد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اظهار کرد: به ویژه در کشورهای درحال توسعه، به بحث و فرهنگ و هنر همانند کالای لوکس نگاه می‌شود و بحث خرید و فروش آثار هنری نیاز به فرهنگ‌سازی عمیق دارد.
وی با اشاره به ارزش آثار هنری و ارزش افزوده حاصل از آن، یادآور شد: ون‌گوگ نمی‌دانست که امروز ممکن است تابلوهایش به حدی ارزش داشته باشد که حتی بتوان با فروش آن یک جزیره خرید، اما او تا زمانی که در قید حیات بود حتی یک تابلویش هم به فروش نرفت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت فعالیت گالری‌ها نیز گفت: پیشنهاد داده‌ایم تا گالری ختایی در زیرزمین خانه هنرمندان راه‌اندازی شود و یک گالری به مجموعه گالری‌هایمان اضافه شده و در عرصه نمایش و فروش آثار هنری فعالیت کند.
مصطفی در ادامه با قدردانی از دست اندرکاران اکسپوی هنری تبریز، خاطرنشان کرد: برپایی اکسپوی هنری در این شهر، اتفاق بزرگی است و اثرات آن سال‌ها بعد در تبریز نمود خواهد داشت.
وی در خاتمه با تاکید بر این‌که اکسپوی تبریز تبلیغات بسیار قوی لازم داشته و همه باید در این رابطه دست به دست هم دهند، گفت: امیدواریم پنجمین دوره اکسپوی تبریز هم در سطح عالی برگزار شده و نتایج خوبی در پی داشته باشد.
انتهای پیام/
 اکسپوی تبریز، بزرگترین رویداد استان در حوزه هنرهای تجسمی است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار