رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز/

شریف زاده؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز: هیئت رئیسه توانمند ضرورت اتاقی پویا

1397/12/06 - 11:23 - کد خبر: 335 نسخه چاپی

نصر: کاندیدای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز درخصوص اهمیت اتاق بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی یک نهاد قانونمند مشورتی است که نقش اساسی در اقتصاد کشور را دارد.

به گزارش نصر، سید باقر شریف زاده مدیر عامل شرکت هواسان و همچنین نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران در خصوص اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: اتاق بازرگانی یک نهاد مشاورتی و یک نهاد کمکی می باشد و قدرت اجرایی ندارد اما اگر یک تیم مدیریتی با توانمندی های کارشناسی و علمی در راس این اتاق قرار بگیرد که با مسایل اقتصادی و سیاسی و اجتماعی روز دنیا آگاه باشند طبیعتا یک نهاد مشاورتی خوبی برای سه قوه ایجاد می شود و می تواند نقش بخش خصوصی را پر اهمیت تر و روشن کند.

وی ادامه داد: 80 درصد اقتصاد ما دولتی است، در صورتی که در کل دنیا سیستم ها به بخش خصوصی واگذار شده است و این بخش خصوصی است که عمل می کند و عملا دولت سیاستگزار می باشد تا مجری مسائل اقتصادی.

شریف زاده گفت:  در واقع اصل 44 قانون اساسی هم در این راستا می باشد که واگذاری دقیق به بخش خصوصی انجام گیرد اما باید در این واگذاری ها حساسیت زیادی داشته باشیم تا اهلیت به خوبی رعایت شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران اذعان داشت:  اگر بتوانیم در اتاق بازرگانی نگرش دولت را عوض کنیم و نگاه دولت را از درآمدهای  نفتی دور کنیم ، مجاب به روی آوری به بخش خصوصی می شود که در آن موقع است که توانسته ایم مفید واقع شویم و برای اقتصاد کشور و استان کاری کرده باشیم.

عضو انجمن مدیران صنایع استان خاطرنشان شد: در خصوص اتاق تبریز ،با توجه به قدمت و تاریخچه اتاق بازرگانی تبریز باید از زحمات گذشتگان تقدیر کنیم و به فکر آینده روشن برای اتاق و توسعه اقتصاد استان باشیم و نباید گذشتگان را تخریب کنیم.

وی ادامه داد : اتاق بازگانی امروز توانسته نگرش جامعه را تغییر دهد و همگان را به فکر سرمایه های اجتماعی بکشاند و بخش خصوصی را برجسته تر کند.

شریف زاده درخصوص حضور نماینده تبریز در کمسیون های اتاق ایران گفت: حضور نماینده تبریز در هیات رییسه اتاق ایران بسیار مهم است چرا که که در بطن مسائل روز و مشکلات روز کشور قرارگرفته و حداقل فرصت های موجود به  استان انتقال می یابد و از این موارد در جلساتی که با مدیران ارشد ، وزرا و نمایندگان مجلس داریم آن ها را مطرح و این مسایل در عرصه ملی و استانی بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: اگر اتاق بازرگانی تبریز یک تیم حرفه ایی و کار بلد در راس مدیریت خود داشته باشد بدون شک نمایندگان خوبی در اتاق ایران خواهد داشت و تاثیرگذاری مثبتی خواهد داشت.

عضو انجمن ماشین سازی و قطعات خودرو در ادامه یادآور شد: باید برای انتخاب این هییت رئیسه قوی و کارآمد ، لازم است که هییتی  با انتخاب های قوی داشته باشیم تا هم، قداست اتاق بازرگانی با قدمت چندین ساله حفظ شود و هم تیم قوی داشته باشیم چرا که ما مدعی صنعتی ترین  استان کشور می باشیم.

وی در خصوص فعالیت این دوره از نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز گفت: نقش اساسی که این دوره اتاق داشته است بر روی شفافیت مالی بیشتر بوده است در حالی که قبل از این دوره شفافیتی وجود نداشت و دلنگرانی هایی در اعضای اتاق درخصوص شرایط مالی وجود داشت.

انتهای پیام/

شریف زاده؛ کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز: هیئت رئیسه توانمند ضرورت اتاقی پویا نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار