خبر/

تلاش راهداران برای برفروبی راه ۱۰۰ روستای استان اردبیل

1399/09/17 - 17:27 - کد خبر: 33484 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تلاش راهداران برای بازگشایی و برفروبی راه ۱۰۰ روستای این استان خبر داد.

به گزارش نصر، کلیم‌الله وثوقی روز دوشنبه در بازدید از عملیات برف‌روبی جاده‌های  شهرستان نیر با اشاره به اینکه همه راه‌های اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، افزود: راهداران تلاش می‌کنند تا راه‌های ارتباطی روستاهای مسدود شده را امروز بازگشایی کنند و از فردا راه‌های ارتباطی تمامی روستاهای استان باز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی تمامی روستاهای شهرستان اردبیل باز است، بیان کرد: بیشتر روستاهایی که راه ارتباطی آنها مسدود می‌باشد در شهرستان‌های گرمی، مشگین‌شهر و خلخال واقع هستند.
وی با بیان اینکه بدنبال بارش برف ماموران راهداری نمک‌پاشی و برفروبی در جاده‌های استان را آغاز کرده‌اند، اظهارداشت: درحال حاضر شاهد بارش برف در راه ارتباطی اردبیل _ آستارا و خلخال _ اسالم هستیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: امسال برای بازگشایی جاده‌های استان ۲۸ هزار تن شن و نمک خریداری و در انبارها و راهدارخانه‌ها ذخیره شده است.
وثوقی ادامه داد: ۲۳۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین با ۴۲۰ نیروی انسانی در قالب ۸۰ گروه راهداری جهت انجام عملیات برفروبی و بازگشایی در محورها و گردنه‌های استان اردبیل مستقر هستند.
او از استقرار گروه‌های راهداری در تمام جاده‌های استان خبر داد و گفت: با تلاش همکاران این اداره کل تاکنون هیچ مورد خاصی از گرفتار شدن مسافران در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه ۱۳۳ سامانه هوشمند نظارت و کنترل در جاده‌های استان نصب شده است، از رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت وسایط نقلیه خود را مجهز به تجهیزات ایمنی از جمله زنجیرچرخ کنند تا سفر راحت و ایمنی داشته باشند.
وی از مردم و مسافران خواست با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه های اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
از مجموع ۶ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت‌گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.
انتهای پیام/
تلاش راهداران برای برفروبی راه ۱۰۰ روستای استان اردبیل خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار