معصومه ابتکار خبر داد:

افزایش ۳۳ درصدی بودجه معاونت امور زنان وخانواده در بودجه ۱۴۰۰

1399/09/17 - 11:28 - کد خبر: 33437 نسخه چاپی

نصر: معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از افزایش ۳۳ درصدی بودجه این معاونت در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: همچنین در لایحه بودجه، تبصره هایی جهت حمایت خاص از زنان پیش بینی شده است.

به گزارش نصر، معصومه ابتکار روز دوشنبه در گفت وگویی با ابراز خرسندی از رشد به نسبت خوب بودجه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزود: این بودجه نسبت به سال گذشته نزدیک به ۳۳ درصد رشد دارد و به ۳۲ میلیارد تومان رسیده، البته این بودجه نسبت به سایر دستگاه‌ها چندان چشمگیر نیست.
وی درباره علت افزایش میزان بودجه این معاونت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ توضیح داد: در سال جاری طرح‌ها و برنامه‌های معاونت بخصوص در همکاری‌های بین بخشی معاونت با دستگاه‌های دولتی به خوبی پیش رفته و برای سال آینده امیدواریم این طرح‌ها و برنامه‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها ادامه یابد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: بودجه مربوط به استان‌ها که پیش از این سه میلیارد تومان بود به حدود هشت ونیم میلیارد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه این مبلغ فقط برای رصد و پایش و حمایت و پیشبرد طرح‌ها است، تصریح کرد: خوشبختانه اکنون در هر استان سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده را داریم که این اسناد بودجه‌های استانی مربوط به پیشبرد وضعیت زنان و خانواده را پیش بینی می‌کند. بنابراین اصل بودجه‌ها در بحث عدالت جنسیتی در استان‌ها تأمین شده و در لایحه‌های بودجه دستگاه‌ها پیش بینی شده است.
ابتکار با بیان اینکه علاوه بر این، تبصره‌هایی را پیشنهاد دادیم که خوشبختانه در بودجه تصویب شده، اظهار داشت: این تبصره‌ها در واقع در حمایت و توجه به اقشار خاص زنان است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از این تبصره‌ها به حمایت خاص از صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی و تبصره‌ای دیگر به موضوع فرزندآوری توجه دارد به این معنا که به خانوارهایی که فرزند سوم آنان در سال ۹۹ یا ۱۴۰۰ به دنیا می‌آید تسهیلات قرض الحسنه برای مسکن و غیره دریافت می‌کنند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: توجه به بیمه زنان سرپرست خانوار و بیمه صنعتگران صنایع دستی و قالیبافان که زنان در آن نقش برجسته ای دارند هم از دیگر تبصره‌ها است.
انتهای پیام/
افزایش ۳۳ درصدی بودجه معاونت امور زنان وخانواده در بودجه ۱۴۰۰ خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار