گزارش نصر از هفته فناوری دبی؛

دبی، میزبان مهمترین رویداد فناوری منطقه خاورمیانه برای ۴۰مین سال متوالی/ جیتکس ۲۰۲۰ افتتاح شد

1399/09/16 - 20:34 - کد خبر: 33408 نسخه چاپی

نصر: همزمان با برگزاری چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به «GITEX» چند استارت آپ، شرکت های دانش‌بنیان‌ و شرکت ایرانی با هیئت همراه در این نمایشگاه حاضر شدند.

به گزارش نصر، برگزاری چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به «GITEX» چند استارت آپ، شرکت های دانش‌بنیان‌ و شرکت ایرانی با هیئت همراه در این نمایشگاه حاضر شدند.
چهلمین دوره این نمایشگاه که بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه فناوری اطلاعات در منطقه خاورمیانه است از ۱۶ تا ۲۰ آذرماه سال جاری با حضور پیشروان فناوری، سرمایه گذاران و استارت آپ ها از تمام نقاط جهان برپا  امروز در دبی افتتاح شد.
همه‌ساله نمایشگاه جیتکس، ماه مهر در دبی برگزار می‌شد اما در سال جاری به دلیل شیوع کرونا ، مسئولان برگزاری، تصمیم گرفتند زمان آن را تغییر داده و در تاریخ 16 تا 20 آذر با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی در فضایی بالغ ‌بر صد هزار مترمربع و با مشارکت بیش از 7 هزار شرکت از سراسر دنیا برگزار کنند‌.
همزمان با برگزاری چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به «GITEX» استارت آپ ها، شرکت های دانش‌بنیان‌ و چند شرکت ایرانی در نمایشگاه  حاضر شدند.
 

۲۰ شرکت منتخب، از ۱۶ تا ۲۰ آذر در نمایشگاه جیتکس حضور دارند و دستاوردها و توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند، هم‌زمان با نمایشگاه جیتکس، هیأت تجاری متشکل از ۱۷ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱ شرکت خلاق و فناور، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان یزد و مؤسسه خدمات فناوری تا بازار ایرانیان (کریدور توسعه صادرات) به این نمایشگاه اعزام شدند.
البته، در ماه‌های گذشته و به منظور کنترل کرونا، محدودیت‌های زیادی در مورد ورود شهروندان چند کشور از جمله ایران به کشور امارات متحده عربی وضع شده بود که با  حمایت و هماهنگی مرکز تجارت جهانی دبی و خانم تریکسی لو -نایب رئیس این مرکز- و همچنین نمایندگی جیتکس در ایران، هیأت ایرانی امکان دریافت روادید را پیدا کردند.
این گزارش می افزاید، نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس از سال ۱۹۸۱ میلادی هر ساله در کشور امارات متحده عربی و در شهر دبی برگزار می‌شود و تاکنون به گونه‌ای رشد و توسعه یافته تا بتواند یکی از تأثیرگذارترین رویدادهای مرتبط با فناوری روز دنیا باشد.
لازم به ذکر است این نمایشگاه به صورت مجازی نیز امکان بازدید غیرحضوری را فراهم می‌کند و علاقمندان ایرانی که موفق به حضور در دبی نشده‌اند می‌توانند با تخفیف ویژه‌ای، دسترسی آن را تهیه کنند.
انتهای پیام/
دبی، میزبان مهمترین رویداد فناوری منطقه خاورمیانه برای ۴۰مین سال متوالی/ جیتکس ۲۰۲۰ افتتاح شد گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار