فرمانده سپاه عاشورا:

آرمان بزرگ روز دانشجو، مبارزه همه جانبه با طاغوت اعظم است

1399/09/16 - 12:57 - کد خبر: 33371 نسخه چاپی

نصر: فرمانده سپاه عاشورا در پیامی به مناسب روز دانشجو اظهار کرد: آرمان بزرگ روز دانشجو مبارزه همه جانبه با طاغوت اعظم [آمریکا] بوده و آفت بزرگ دانشجو، پشت کردن به این آرمان بزرگ است و پادزهر این آفتِ افیونی، التزام نظری و عملی به ماهیت روز دانشجو است.

به گزارش نصر، پیام فرمانده سپاه عاشورا به مناسبت روز دانشجو به شرح زیر است:
بسمه تعالی
۱۶  آذر روز دانشجو است و فرصتی است مغتنم برای برای بررسی ماهیت این روز. باید به این پرسش، پاسخی واقعی و به دور از تحریف و دگرگون سازی بدهیم که 16 آذر چه روزی است و کدام اتفاق به نامگذاری روز دانشجو منتج شد؟
۴ ماه از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ نگذشته بود که دانشجویان از آمدن معاون رئیس جمهور وقت آمریکا[عامل کودتا] به ایران خشمگین شدند و خشمگینی خودشان را آن‌گونه نشان دادند که روز شانزده آذر شکل گرفت. سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا در سرکوب شدید طاغوت بخون خود غلطیدند. از این رو ۱۶ آذر باید با این مختصات شناخته شود. ۱۶ آذر برای دانشجوی ضد آمریکا و دانشجوی ضد سلطه است.
معتقدم باید فصل مشترک تمامی تشکل‌های دانشجویی در کشور و استان بر استکبارستیزی استوار باشد. تحولات سال‌های پس از انقلاب و تحریم و تهدید و ترور بر علیه ملت ایران و ملت‌های مستضعف نشان می‌دهد که آمریکای امروز، همان آمریکای ۲۸ مرداد و ۱۶ آذر ۱۳۳۲ است. 
دشمن رشد علمی ایران اسلامی را بر نمی‌تابد. با ترور و حذف فیزیکی به دنبال مقابله با رشد و اعتلای علمی است. بزعم خود می‌توانند با ترور، در مسیر رشد علمی اختلال ایجاد کرده و در ذهن اساتید و دانشجویان ما اغتشاش به راه بیندازند. این ترورها نشان از یک واقعیت بزرگ دارد و آن این‌که، رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش با همت و عزم جوانان مؤمن و انقلابی رونق یافته است.
شما عزیزان باید با عزمِ جزم خود نشان دهید که این جنبش علمی و تمدن سازی خلل‌ناپذیر است. شما دانشجویان عزیز، باید عالمانه و با استغنای از هیاهوی پوچ احزاب و جریانات سیاسی، پیشتاز مبارزه با استکبار جهانی باشید. 
از سوی دیگر شما دانشجویان باید شان مطالبه گری خود را احیا کنید. باید این تلقی را در مسئولان به وجود بیاورید که بزرگترین مبارزه با امریکا خدمت به مردم است. جنبش دانشجویی باید چشم نگران ناکارامدی و انفعال در برابر مشکلات باشد. 
در پایان، این روز بزرگ را به جامعه بزرگ دانشجویی و دانشگاهی استان تبریک می‌گویم و امیدوارم تک تک شما دانشجویان مومن، ادامه دهنده راه قندچی و شریعت رضوی و بزرگ نیا و علم الهدی و وزوایی و رجب بیگی و یعقوب اسماعیل زاده و فرهنگی والا و شهدای هسته‌ای باشید. 
سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم
فرمانده سپاه عاشورا
انتهای پیام/
 آرمان بزرگ روز دانشجو، مبارزه همه جانبه با طاغوت اعظم است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار