معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در بازدید از کارخانه تولید تبلت و موبایل در شهرستان مراغه خبر داد :

تولید ۲۰ نیاز تلفن هوشمند و تبلت کشور در داخل

1399/09/16 - 10:29 - کد خبر: 33354 نسخه چاپی

نصر: معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در سفر خود به آذربایجان شرقی از کارخانه تولید تبلت و موبایل در شهرستان مراغه بازدید کرد و گفت:امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم نیاز کشور به گکشی همراه را با تولید داخلی پاسخ دهیم.

به گزارش نصر، ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه هیئت همراه صبح دیروز ۱۵ آذر سال ۹۹ با استقبال مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان وارد تبریز شد و به بازدید از کارخانه تولید تلفن همراه هوشمند و تبلت در شهرستان مراغه رفت.
ستاری با اشاره به تامین نیاز کشور توسط کارخانه تولید تبلت در مراغه، گفت: با بهره ‌برداری از فاز توسعه این کارخانه، بخش مهمی از نیاز کشور تامین می شود.
وی افزود: در کشور با پیشرفت تکنولوژی و لزوم دسترسی به تلفن همراه هوشمند و تبلت، دولت برنامه ریزی کرده است، تا 20 درصد از نیاز سالانه 12 تا 15 میلیونی، بصورت داخلی تولید شود.
هاشمی با اشاره به اشتغال زایی کارخانه تولید تبلت سپهبد در شهرستان مراغه، تشریح کرد: این واحد در راه اندازی اولیه کنونی در حدود 100 نفر اشتغالزایی کرده است، که با با بهره‌برداری از فاز توسعه این کارخانه اشتغال در این واحد در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر قابل افزایش است.
شایان ذکر است، معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز، ۱۶ آذر نشستی اختصاصی با روسای دانشگاه های، پارک های علم و فناوری و مدیران فعال این حوزه در آذربایجان شرقی خواهد داشت.
انتهای پیام/
تولید ۲۰ نیاز تلفن هوشمند و تبلت کشور در داخل گلناز پورنامی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار