مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

شناسایی دو هزار و 428 مورد تغییر کاربری در آذربایجان شرقی

1399/09/16 - 09:58 - کد خبر: 33341 نسخه چاپی

نصر: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از شناسایی دو هزار و 428 مورد تغییر کاربری در مساحت 85 هکتار در استان خبر داد و افزود: تمامی این تغییر کاربری‌ها مختص به ویلاسازی است.

به گزارش نصر، داداش نصیری امروز شنبه(15 آذر) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت حفاظت از خاک و جلوگیری از نابودی این موهبت الهی، اظهار کرد: خاک یک موهبت الهی است که خداوند جهت تامین امنیت غذایی در دست بشر قرار داده و وظیفه ما نیز حفاظت و صیانت از این نعمت است.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که بدون وجود خاک، هیچ فعالیت کشاورزی و تولید غذایی انجام نخواهد گرفت، افزود: جهاد کشاورزی به عنوان متولی کشاورزی در استان نیز به دنبال حفاظت از این نهاده تولیدی بوده و مدیریت امور اراضی با سعی و تلاش خود در جهت جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و نابودی خاک، به دنبال بازگرداندن خاک‌های کشاورزی است.
وی با تقدیر از مجموعه دادستانی در همکاری با جهاد کشاورزی در برخورد با تغییر کاربری‌ها، اظهار کرد: از تعداد 2428 مورد تغییر کاربری در استان، برای 600 مورد از طریق دادگاه شکایت تنظیم شده که پرونده این موارد هنوز در دادگاه بوده و برای تعادی از آن‌ها حکم صادر شده است.
به گزارش ایسنا، نصیری افزود: حکم مربوط به 98 مورد تغییر کاربری به مساحت حدود دو هکتار نیز اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در راستای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون، تعداد 402 مورد تغییر کاربری به مساحت 15 هکتار از طریق دستور دادستان برای ویلاهای غیرمجاز اجرا شده و این اراضی به حالت اولیه خود بازگشته است.
انتهای پیام
شناسایی دو هزار و 428 مورد تغییر کاربری در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار