رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی:

قشر دانشجو همواره آگاه و بصیر بوده است

1399/09/16 - 09:36 - کد خبر: 33338 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان این‌که قشر دانشجو همواره آگاه و بصیر بوده است، گفت: اقدامات و فعالیت‌هایی که دانشجویان در سال‌های گذشته و عرصه‌های مختلف انجام داده‌اند همیشه گواه و شاهد این موضوع بوده که دانشجو به مسئولیت سنگین خود آگاه هست.

به گزارش نصر، فرزان قالیچی در نشست صمیمی با دانشجویان این دانشگاه به مناسبت روز دانشجو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر، اظهار کرد: دانشگاه بدون حضور دانشجو صفایی ندارد اما امسال مجبور به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و مقابله با آن، مجبور به برگزاری مجازی مراسمات هستیم اما امیدواریم تا با ریشه کن شدن کرونا، بار دیگر شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و آغاز فعالیت‌های حضوری و کلاس‌های درس باشیم.
وی ضمن تسلیت شهادت دانشمند شهید فخری زاده، گفت: دشمن با وجود اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از مشاهده پیشرفت‌های دانشمندان و جوانان ما به خشم آمده و دست به ترور می‌زند، در حالی که دانشجویان و جوانان امروزی همان دانشمندان فردایی هستند که راه شهید فخری زاده‌ها را ادامه خواهند داد و آینده انقلاب و کشور به دست این جوانان و دانشجویان سپرده خواهد شد.
وی با اشاره به حادثه 16 آذر و شهادت دانشجویان دانشگاه تهران، گفت: استکبار ستیزی، مقابله با استبداد و قطع نفوذ آمریکایی‌ها از کشور دلیل اصلی این حادثه بود؛ چرا که دانشجویان وقت به مسئولیت خود پی بردند و با سر دادن فریاد عدالتخواهی، به مقابله با ظلم ستمشاهی پرداختند.
قالیچی با بیان این‌که انتظار داریم تا دانشجویان در حل مشکلات کشور پیشقدم شوند، افزود: دانشجویان در تمامی دوران به مسائل کشور حساس بوده و امروز نیز انتظار داریم تا با نیروی جهادی و انقلابی در حل مشکلات کشور یاریگر مسئولان انقلابی و جهادی باشند.
وی  با تاکید بر عمل به مسئولیت اجتماعی هر یک از اعضای جامعه، بیان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز باید دانشجویان با مهارت آموزی و خوب درس خواندن به مسئولیت خود عمل کنند تا کارآفرین به بار بیایند و دنبال شغل دولتی نباشند بلکه علاوه بر خود، برای دیگران نیز اشتغال زایی کرده و باری بر دوش دولت نباشند.
وی با اشاره به این‌که دانشجو باید مطالبه گر باشد، گفت: از دانشجویان انتظار داریم تا در تمامی موارد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی، حق دانشجویی خود را مطالبه کرده و در برگزاری دروس عملی، کاربینی و کارورزی نهایت دقت را داشته باشند تا به نحو احسن و مطلوب این دروس را پاس کنند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان این‌که دوران مدرک گرایی تمام شده است، افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی بسترهای لازم را برای کارآفرینی دانشجویان فراهم کرده است، دانشجویان نیزباید از دوران تحصیل خود نهایت استفاده را برده و با استفاده از امکانات و پتانسیل‌های مراکز آموزشی، که در کنار صنعت و جوار کارگاهی هستند، در یادگیری مهارت‌های تخصصی نهایت تلاش را بکنند تا بعد از فارغ التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشند.
وی با اشاره به وقوع انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها در سال 59، گفت: جوانان و دانشجویان وقت با احساس مسئولیت و به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها در جبهه‌های جنگ و نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کردند؛ چون نیاز آن زمان را دانشجویان بصیر درک کرده بودند و الان نیز دانشجویان باید در جنگ فرهنگی و اقتصادی که دشمن شروع کرده حاضر باشند و به مقابله با آن بپردازند، چرا که برای شکست تحریم و خودکفایی مملکت نیاز به همت دانشجویان انقلابی و جهادی داریم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم انقلاب در خصوص توجه دانشجویان به مسائل فرهنگی، گفت: دانشجویان علاوه بر موضوعات آموزشی و پژوهشی به مسائل فرهنگی و دینی نیز باید توجه ویژه داشته باشند و تهذیب را سرلوحه کارهای خود قرار بدهند تا بتوانیم شاهد دانشگاهی با نشاط و پویا باشیم.
در ادامه نمایندگانی از دانشجویان مراکز آموزشی استان به بیان پیشنهادات و نظرات خود در خصوص دانشگاه پرداختند.
در این نشست صمیمی، محمدی مسئول بسیج دانشجویی واحد استانی آذربایجان شرقی، در خصوص فعالیت‌های بسیج دانشجویی در مراکز آموزشی استان، خدابخش دبیر انجمن‌های علمی مراکز آموزشی استان، ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات علمی، پژوهشی و فرهنگی انجمن‌های علمی در مراکز آموزشی استان، کارگران دبیر شورای تعامل و تبادل نظر واحد استانی در خصوص برخی از مشکلات دانشجویان مراکز آموزشی استان، حسین پور به نمایندگی از دانشجویان مرکز آموزشی شهرداری تبریز و خسروی به نمایندگی از دانشجویان مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
ایجاد تسهیلات برای خرید گوشی‌های هوشمند برای دانشجویان کم بضاعت، ایجاد صندوق رفاه دانشجویی ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تسهیل در پروسه دریافت وام‌های دانشجویی‌، ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان برای دانشجویان، حل کامل برخی از مشکلات سامانه LMS که گاهی مشاهده می‌شود، به روزرسانی سرفصل‌های درسی برخی از دروس، ارائه پودمان‌های تخصصی به دانشجویان در کنار سایر دروس و ... برخی از پیشنهادات دانشجویان در این نشست صمیمی بود.
در ادامه نشست نیز حجت الاسلام علیزاده مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در واحد استانی به تبیین علل و چرایی وقوع حادثه عظیم 16 آذر 32 پرداخت.
وی با اشاره به آغاز جنگ دشمن در فضای مجازی، گفت: دشمن در حال مدیریت فضای مجازی و رسانه‌های جهان هست و می‌خواهد با مدیریت فضای مجازی جهان را تحت سلطه خود نگه دارد.
وی خطاب به دانشجویان گفت: باید با اقدامات جهادی و انقلابی دانشجویان از کاربری فضای مجازی خارج شویم و برای خود مدیریت ایجاد کنیم تا به عنوان مدیر فضای مجازی باشیم و نه تنها به صورت کاربر فعالیت کنیم.
حجت الاسلام علیزاده با اشاره به توطئه‌های خبیثانه دشمن در ترور دانشمندان و شهدای هسته‌ای، گفت: دشمن با ایجاد ترور و رعب و وحشت می‌خواهد سرعت علمی جوانان ما را متوقف کند ولی خون شهدا اجازه این کار را نخواهد داد.
احد یوزباشی معاون علمی واحد استانی نیز با اشاره به این‌که دانشگاه با دانشجو مفهوم پیدا می‌کند، گفت: جذب مدرسان کیفی، کیفی سازی برگزاری دوره‌ها، توجه به موضوعات پژوهشی و... برخی از فعالیت‌های دانشگاه محسوب می‌شود که همگی در راستای تربیت دانشجوی قوی و متعهد هستند.
وی به دانشجویان توصیه کرد تا همیشه به تقویم آموزشی توجه داشته باشند و انتخاب واحد ترم را خودشان انجام دهند تا خدای نکرده به مشکلی برنخورند.
وی هم‌چنین به ارائه گزارشی مختصر در خصوص فعالیت‌های پژوهشی از جمله برگزاری رویدادهای شتابی، کارگاه‌های آموزشی، کارگاه‌های پژوهشی و ایده تاب‌ها پرداخت.
در ادامه تقی زاده، رئیس اداره حراست واحد استانی نیز به برخی از آسیب‌های فضای مجازی که گریبان گیر دانشجویان می‌شود اشاره کرد و گفت: دانشجویان حتما مطالعه خود را بالا ببرند و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.
در پایان نشست مهندس قلی زاده، معاون اجرایی واحد استانی آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات و  فعالیت های فرهنگی و دانشجویی واحد استانی در طول سال جاری گزارشی ارائه داد.
وی در ادامه به تبیین نحوه دریافت وام شهریه توسط دانشجویان از صندوق وزارت علوم پرداخت و گفت: دریافت وام دانشجویی و مراحل اخذ آن نسبت به سال های قبل خیلی تسهیل شده است.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، وی به ذکر برخی از جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی و فرهنگی برگزار شده در دانشگاه پرداخت و گفت: با تلاش دانشجویان توانستیم در بسیاری از جشنواره‌های ملی و کشوری به رتبه‌های برتر دست پیدا کنیم و انتظار می‌رود که دانشجویان در انجمن‌های علمی، ورزشی و فعالیت‌های فرهنگی با مراکز آموزشی همکاری کنند تا شاهد موفقیت‌های بیش از پیش دانشگاه باشیم.
انتهای پیام/
 قشر دانشجو همواره آگاه و بصیر بوده است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار