مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی خبر داد:

تعداد پروازهای فرودگاه ارومیه ۳۳ درصد افزایش یافت

1399/09/15 - 11:00 - کد خبر: 33283 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تعداد پروازهای فرودگاه‌های این استان در مدت فعالیت دولت، افزایش ۳۳ درصدی داشته، گفت: تعداد پروازهای این فرودگاه در ابتدای دولت تدبیر و امید، ۲ هزار و ۶۲۰ فقره بود که این رقم به سه هزار و ۹۱۲ فقره رسیده است.

به گزارش نصر، محمدعلی نائل قراملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: در این بازه زمانی، در خصوص تعداد مسافران ۱۷ درصد رشد داشته‌ و از ۲۷۶ هزار و ۲۸۳ نفر مسافر هوایی تا پیش از دولت یازدهم به ۳۳۶ هزار و ۲۸۶ نفر در طول سال رسیده است.
وی اضافه کرد: در بخش مقدار بارهای فرودگاه ارومیه نیز در ابتدای دولت ۲۷۷ تن به صورت روزانه بار جابجا شده که این میزان به ۲ هزار و  ۳۵۸ تن رسیده که رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار فرودگاه خوی نیز بیان کرد: تعداد پروازهای این فرودگاه در ابتدای دولت، ۱۱۸ مورد بود که این رقم به ۲۵۸ مورد رسیده و رشد ۵۴ درصدی داشته است.
قراملکی گفت: در بخش تعداد مسافران نیز از پنج هزار و ۳۲۲ نفر به ۱۱ هزار و ۵۵۹ نفر جابجایی مسافر طی سال در فرودگاه خوی رسیده ایم که رشد ۵۴ درصدی را نشان می دهد.
هم اینک سه فرودگاه ارومیه، خوی و ماکو در آذربایجان غربی فعال است؛ توسعه فرودگاه ها در این استان زمینه حضور بیشتر گردشگران و سرمایه گذاران را فراهم می کند و به رونق اقتصادی این خطه کم برخودارتر منجر می شود.
ارتباطات و دسترسی آسان نکته کلیدی در مقوله توسعه بوده و از این رو وجود فرودگاه در شمال آذربایجان غربی برای شهرستان های همجوار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
انتهای پیام/
تعداد پروازهای فرودگاه ارومیه ۳۳ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار