رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر:

برای رفع یخ زدگی معابر تبریز باید از روش‌های جدید استفاده کرد

1399/09/15 - 09:34 - کد خبر: 33273 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز با انتقاد از استفاده شهرداری از نمک برای رفع یخ زدگی معابر، گفت: امروز باید به سمت استفاده از روش‌های جدید که آسیب رسانی آن‌ها به محیط شهری و زندگی انسان و حیوانات شهری بسیار اندک است، حرکت کرد.

به گزارش نصر، عبداله تقی پور در جلسه بررسی نیازهای آتش نشانی تبریز، معاونت خدمات شهری و برنامه ریزی برای آمادگی در مقابل یخبندان‌های فصل زمستان و بررسی راهکارهای افزایش ایمنی کارگران شهرداری، گفت: امروز باید از  آتش‌نشانی تبریز و کادر خدوم این سازمان به خاطر اقدامات انجام گرفته در مقابله با شیوع ویروس کرونا و ضدعفونی و هشدارهای کرونایی قدردانی کرد.
وی با اشاره به این‌که شهرداری تبریز در حوزه خدمات شهری و رفت و روب شهر باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های نو و خودروهای پاک کننده و تنظیف شهری حرکت کند، گفت: باید هر چه بیشتر استفاده از نیروی انسانی در معابر پرتردد و خطرساز کاهش یابد.
وی با اشاره به این‌که حفظ جان نیروی انسانی بیش تر از هر چیزی در شهر تبریز اولویت دارد، گفت: امروز برای شورای پنجم مراقبت از نیروی کار در زمان کار اولویت اصلی بوده و شهرداری نیز باید در این زمینه اقدامات عملی و کاربردی خود را افزایش دهد.
نقی پور با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و لزوم آمادگی شهرداری تبریز برای رفع یخ زدگی و مسدودی معابر در اثر بارش برف، گفت: لازم است معاونت خدمات شهری اکنون زمینه‌ را برای رفع یخ زدگی معابر فراهم سازد و نیازهای خود را مشخص سازد تا قبل از یخبندان تامین شود.
وی افزود: استفاده از محلول نسبت به استفاده از نمک هم از نظر آلودگی و هم از نظرکارآمدی بهتر است اما هم‌چنان باید به سمت استفاده از روش‌های روز دنیا حرکت کرد.
وی با اشاره به لزوم بررسی و تامین نیازهای آتشنشانی، گفت: شورای شهر آمادگی لازم را برای تخصیص بودجه برای به روز آوری و تامین نیازهای عمده مورد نیاز ایستگاه‌های آتش نشانی تبریز دارا است.
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز افزود: امروز لازم است تا تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی به درستی تامین شود تا در مواقع بحران و نیاز کارایی این نیرو افزایش یابد.
محرم محمدزاده دیگر عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: برای این‌که از سمت مشکلات به سمت پیشرفت حرکت کنیم باید دیدگاه و نگاه خود را تغییر داده و در کارها و پروژه‌های انجام شده هدف پروژه‌ها را مشخص کنیم.
وی با بیان این‌که در جامعه شاهد قانون گریزی و اجرای پروژه‌های دارای نقص هستیم که دلیل آن، نبود نقشه راه است، گفت: در کشورهای پیشرفته هر پروژه‌ای دارای نقشه راه است و کارایی پروژ نیز مشخص است و هیچکس نمی‌تواند قانون گریزی کند.
وی ادامه داد: اگر امروز مشکلی در زمینه‌ای رخ می‌دهد نباید مدیر مربوطه را مقصر دانست و باید کل سیستم را مقصر دانست و نسبت به رفع مشکلات و نواقص اقدام کرد.
کریم صادق زاده، دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز نیز گفت: امروز قوانین خوبی در زمینه رعایت موارد ایمنی در کشور وجود دارد که یکی از آن‌ها قانون کار است، اگر این قانون به درستی اجرا و رعایت شود شاهد آمار بالای حوادث ناشی از کار در کشور نخواهیم‌ بود.
وی ادامه داد: قانون کار و تامین اجتماعی بهترین مرجع در حمایت از کارگران در تمامی زمینه‌ها است.
وی گفت: اگر به دقت فصل چهارم قانون کار را مطالعه و مرور بکنیم، ماده ۸۵ و ۸۶ این قانون برای حمایت از نیروی کار و منابع مادی کشور بحث حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کارگر تمهیدات ویژه‌ای را تدوین و کارفرمایان را ملزم به رعایت تمامی مفاد قانون کرده است.
صادق زاده افزود: قوانین خوبی در سال ۱۳۶۹ در تمامی حوزه‌های مرتبط با کارگران شاغل در واحدهای تولیدی و خدماتی تصویب شده ولی متاسفانه در اثر بی توجهی به قوانین و اجرای نادرست آن شاهد بروز حوادث ناشی از کار و از دست رفتن جان انسان‌ها به ویژه در حوزه شهرداری پاکبانان عزیز هستیم که نیاز به بررسی جامع در این زمینه وجود دارد.
وی با بیان این‌که لازم است اقدامات بهینه از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در جهت افزایش امنیت جانی پاکبانان و کارگران فضای سبز و سایر کارگران عزیز در معابر شهری انجام می‌شود، گفت: اولویت شهرداری باید مراقبت از نیروی انسانی و کارگران باشد.
وی ادامه داد: آمار فوتی‌های ناشی از کار در حوزه کارگران خدمات شهری و پاکبانان زیبنده شهر تبریز و مسئولان و عوامل اجرایی شهرداری نیست و باید در این خصوص تدبیر کرد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که شهرداری می‌تواند با آموزش درست و برگزاری جلسات توجیهی در کلیه مناطق و افزایش مهارت حرفه‌ای پاکبانان و لحاظ تجهیزات ایمنی و حفاظت جانی پاکبانان از جان نیروی انسانی محافظت کند، گفت: تمامی کارگران خدوم شهر و سایر واحدهای تولیدی نیز هم‌چنین می‌توانند با رعایت قانون ایمنی کار از بروز حوادث بکاهند.
وی ادامه داد: اگر قوانین به درستی رعایت شود می‌توان در سطح شهر شاهد بیشترین آمار فوتی ناشی از کار نباشیم چرا که آمار فوتی‌ها در سال ۹۹ تکان دهنده و جای تامل است.
وی با اشاره به برنامه راهبردی و عملیاتی پنج ساله شهرداری تبریز، گفت: این برنامه که در سال ۹۸ تدوین و تصویب و اجرایی شده نباید روی میز و کشو قرار گیرد باید تمامی مواد و تبصره‌های این قانو ن اجرایی و عملیاتی شود.
صادق زاده گفت: بند ۱۲۲ برنامه راهبردی و عملیاتی شهرداری تبریز راه اندازی سیستم مدیریت جامع ایمنی و راه اندازی (HSF) کلیه کارکنان و کارگران شهرداری تبریز بود به نظر توجه جدی به این مقوله انجام نشده به گزارشی که قرار بود به صورت شش ماه به شورای اسلامی شهر ارائه گردد مشاهده نشده است
شکور اکبرنژاد، دیگر عضو کمیسیون نیز با بیان این‌که امروزه روش‌ها و دیدگاه‌های گذشته منسوخ شده است، گفت: برای رفع مشکلات باید نگاه خود را به مسائل تغییر دهیم تا به سمت پیشرفت حرکت کنیم‌.
به نقل از روابط عمومی شورای شهر تبریز، وی افزود: امروز مدیران شهرداری باید با دانشی که دارند، ایده‌های جدید و نو آورانه را برای بهبود وضعیت جدید ارائه دهند چرا که این پتانسیل در بدنه شهرداری وجود دارد.
انتهای پیام/
 برای رفع یخ زدگی معابر تبریز باید از روش‌های جدید استفاده کرد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار