خبر/

هوای آذربایجان‌شرقی از شنبه برفی می‌شود

1399/09/13 - 19:30 - کد خبر: 33228 نسخه چاپی

نصر: مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی از آغاز بارش برف از بعد از ظهر شنبه در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، افشین ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان، اظهار کرد: از بعد از ظهر شنبه ۱۵ آذر تا روز دوشنبه ١٧ آذر، ‌کاهش نسبی دما، ‌وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بارش برف و مه در شمال شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بارش برف و مه در استان، افزود: ‌کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب و با رعایت نکات ایمنی، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
 وی توصیه کرد ضمن صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی، اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی انجام شود.
در زمان حاضر هوای بیشتر نقاط استان برفی است و کمینه دما مربوط به سراب با ۶ درجه سانتی گراد زیر صفر و بیشینه دما مربوط به اهر با هشت درجه سانتی گراد بالای صفر است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
هوای آذربایجان‌شرقی از شنبه برفی می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار