همزمان با روز جهانی معلولین، در تبریز صورت گرفت:

آیین کلنگ زنی بزرگترین مجتمع آموزشی و توانبخشی دانش آموزان جسمی و حرکتی

1399/09/13 - 16:35 - کد خبر: 33224 نسخه چاپی

نصر: بزرگترین مجتمع آموزشی و توانبخشی ویژه دانش آموزان جسمی و حرکتی در تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان آموزش و پرورش استان و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی کلنگ زنی شد.

به گزارش نصر، در این مراسم که امروز (پنج شنبه) در مدرسه الزهرا تبریز برگزار شد، "محمد رضا پورمحمدی"، استاندار آذربایجان شرقی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین آموزش وپرورش و همچنین خیرین مربوطه، کلنگ زنی مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی را در شهر تبریز امری بسیار نیکو دانست و خاطرنشان کرد: کمک در ساخت این مدرسه جز کارهای خداپسندانه و ادای مسئولیت اجتماعی است.
وی افزود: خدمت به قشر معلول جامعه، نیازی است که باید بیشتر از این ها مورد توجه قرار گیرد.
"جعفر پاشایی"، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از ساخت مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی گفت: این مدرسه از لحاظ امکانات و مسائل جنبی دیگر در کل کشور همتا ندارد و برای اولین بار مدرسه ای با این امکانات، در شهر قهرمان پرور تبریز کلنگ زنی می شود.
وی ادامه داد: پوشش تحصیلی ۱۰۰ درصدی و فضای مناسب و بالا بردن کیفیت آموزشی متناسب برای دانش آموزان از ویژگی های این مدرسه می باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان تعداد کل دانش آموزان استثنایی استان را سه هزار و ۸۵۰ نفر خواند ‌و اذعان داشت: به لحاظ محدودیت منابع دولت، آن طور که شایسته است نتوانستیم به نیازهای این دانش آموزان رسیدگی کنیم.
پاشایی اظهار داشت: ۸۳۰ نفر از این دانش آموزان استثنایی استان، فاقد گوشی و تبلت هستند.  
در ادامه این مراسم، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان به نمایندگی از حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، با بیان اینکه مفاهیم دینی در جامعه در جریان است، تصریح کرد: امروز ملت جمهوری اسلامی ایران، ملتی است که مفاهیم دینی را در جامعه پشت سر هم پیاده می کنند.
وی شرایط جامعه را سخت خواند ‌و اذعان داشت: حضور مردم و خیرین در عرصه های مختلف پشتوانه مهمی برای دولت محسوب می شود که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی افزود: اگر حضور ملت فهیم و بزرگوار در عرصه های مختلف نبود، قطعا مشکلات حاکمیت مضاعف می شد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان ها و ادارات باید برای تسهیل امور مردم، بزرگترین قدم ها را بردارند، خاطرنشان کرد: پیاده کردن مفهوم انفاق در جامعه و حفظ سنت این حسنه، گویای این است که مردم و خیرین بخشی از مشکلات دولت را حل کرده اند.
این گزارش می افزاید، مدرسه مذکور  دارای مجهزترین امکانات توانبخشی (کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی و مشاوره) و تخصصی ترین سالن ورزشی ویژه دانش آموزان جسمی و حرکتی مجهز به استانداردهای ورزشی، می باشد.
"کاوه خداپرست"، خیری که هزینه ساخت این مدرسه را متقبل شده است، نیز در این مراسم با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی هر فرد تبریزی و آذری ایجاب می کند در صورت داشتن توان مالی و حتی علمی و فرهنگی برای شهر خود خدمات ارایه دهد، گفت: در این راستا، با توجه به اینکه معلولین جزئی از افراد جامعه هستند و با دقت در سطح جامعه می بینیم زیاد به این افراد توجه نمی شود.
وی افزود: در کشور ما به لحاظ فرهنگی و سایر مسایل می بینیم که معلولان بیشتر در کنج خانه هستند و از دسترسی به حتی آموزش های معمولی نیز بی بهره هستند.
این خیر تبریزی ضمن تشکر از استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: همکاری های این عزیزان، باعث شد تا در کم ترین زمان ممکن هماهنگی های لازم برای احداث این مجموعه صورت بگیرد.
وی احداث مدرسه مذکور را وظیفه اجتماعی دانست و اذعان داشت: اگر خداوند به ما و خانواده ما سلامتی داده است، باید ذکات این سلامتی را به شهروندان نیز ادا کنیم.
کاوه خداپرست مدیرعامل گروه صنعتی آدوپن  پلاستیک پرشین (وین تک) خیر تبریزی که هزینه ساخت بزرگترین مجموعه آموزشی و توانبخشی را با هزینه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال متقبل شده مقرر شد نام این مجموعه بزرگ به نام پدر مرحومشان حاج جعفر خداپرست نام گذاری گردد.
انتهای پیام/
آیین کلنگ زنی بزرگترین مجتمع آموزشی و توانبخشی دانش آموزان جسمی و حرکتی فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار