رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی در آذربایجان شرقی در گفتگو با نصر/

بیمه به زندگی انسان ها نظم می بخشد

1399/09/13 - 12:59 - کد خبر: 33215 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه بازرگانی در آذربایجان شرقی در مصاحبه‌ای به مناسبت 13 آذرماه و روز بیمه بر ضرورت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمامی فعالیت‌های زندگی مردم تأکید کرد.

به گزارش نصر، فرامرز قهرمانی ضمن تبریک روز بیمه به مردم و تلاشگران صنعت بیمه در استان گفت: صنعت بیمه، صنعتی است که از سال 1314 در کشور ما قدمت داشته و این اتفاق مهم با کوتاه کردن دست اجانب و شرکت‌های بیمه خارجی و با تعصب مثال زدنی پیشکسوتان این صنعت در ایران آغاز به کار کرد و هم اکنون بیش از 25 شرکت بیمه با داشتن بیش از 77 هزار نماینده شبکه فروش مشغول خدمت رسانی به هموطنان هستند.
او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: "بیمه پدیده ای است که به زندگی انسان ها نظم می بخشد." گفت: هدف فرمایش معظم‌له این است که، بیمه باعث ایجاد آرامش و امنیت خاطر بیمه شدگان می‌شود لذا فردی که تمامی فعالیت‌های زندگی خود از قبیل خودرو یا کارخانه و کارگاه، ساختمان و حتی برای خود و اعضای خانواده بیمه عمر و زندگی خریداری می‌کند، از هر نظر مطمئن می‌شود و با خاطری آسوده به دیگر کارهای زندگی خود می پردازد و چنانچه حادثه‌ای رخ دهد مطمئن است که کسی هست که پشتیبان و پشتوانه او بوده و خسارت وارده به مال و جانش را جبران نماید.
قهرمانی در بخش دیگر از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که کشور ایران در بحث بیمه در چه جایگاهی در جهان قرار گرفته و سهم آذربایجان شرقی در این میان کجاست، گفت: ضریب نفوذ بیمه به عنوان شاخص در رتبه‌بندی کشورها و مناطق مورد بررسی قرار می‌گیرد که حاصل تقسیم حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص داخلی است و به نوعی می‌توان بیانگر حرکت صنعت بیمه در مقایسه با مجموعه اقتصاد کشور دانست.
ضریب نفوذ بیمه در جهان در سال 2019 برابر 7.2 درصد بود که این مقدار در ایران در سال 98 برابر 2.52 بوده که نشان دهنده این است که هنوز با متوسط جهانی فاصله داشته و نیازمند فرهنگ سازی و فعالیت بیشتر در این حوزه هستیم  و در این راه اقدامات خوبی هم شکل گرفته که جای تقدیر دارد که به عنوان مثال می توان به گنجاندن زنگ بیمه در مدارس کشور که به پیشنهاد و با تلاش جناب آقای دکتر سلیمانی رئیس کل محترم بیمه مرکزی و همکاری با وزارت آموزش و پرورش انجام شد؛ اشاره کرد چرا که معتقدیم یکی از مسیرهای مهم در ایجاد فرهنگ بیمه، از سنین پایین و مقاطع تحصیلی ابتدایی و در بین نوجوانان باید شروع شود.
همچنین اقدامات مهم دیگری که از دغدغه های مهم دولت محترم و نمایندگان خدوم ملت در مجلس شورای اسلامی بود و بسیارکار کارشناسی روی آن انجام شد، تصویب و ابلاغ قانون تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بود که گامی مهم در مدیریت ریسک سوانح طبیعی در کشور بود.  
در راستای تعامل و همکاری درون صنعت بیمه، سندیکای بیمه‌گران ایران و جناب دکتر کریمی دبیرکل محترم سندیکا، نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی را با احیای شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه ایفا کرد که این اقدام باعث ارتقاء جایگاه بیمه در کشور شد.
وی گفت: بیمه یکی از شاخص های مهم توسعه اقتصادی می باشد که خوشبختانه آذربایجان شرقی با ضریب نفوذ 2.6 درصدی از میانگین کشوری در جایگاه بهتری قرار گرفته. بنابراین برای اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور ما افزایش یابد باید میزان رشد بخش بیمه بالاتر از میزان رشد کل اقتصاد باشد. پس لازم است مردم عزیز به این نکته توجه داشته باشند که منظور از بیمه، صرفاً بیمه‌های اتومبیل و زندگی و عمر و حوادث نیست بلکه هرگونه فعالیتی می تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد و ضمناً این موضوع را مورد توجه قرار دهند که کشور ما در زمره کشورهای پرخطر و پرحادثه است و به کرات شاهد حوادث طبیعی و غیرطبیعی اعم از سیل و زلزله و طوفان و آتش سوزی بوده‌ایم و همیشه صنعت بیمه به لزوم تهیه پوشش بیمه‌ای کامل برای مردم تأکید داشته است.
وی افزود: در بحث ارتقاء فرهنگ بیمه ما نیازمند همکاری و کمک رسانه‌های جمعی اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و فضای مجازی هستیم که در فواصل و به بهانه‌های مختلف موضوع بیمه و انواع آن را به مردم یادآوری کنند.
قهرمانی در بخش دیگری از صحبت های خود به حادثه آتش سوزی بازار سرپوشیده و سرای ایکی قاپیلار اشاره کرد و گفت: بلافاصله پس از اطلاع از این خبر ناگوار، شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان جلسه‌ای فوق العاده در محل فرمانداری تبریز و با حضور فرماندار محترم کلانشهر تبریز تشکیل داد و با همکاری دیگر نهادهای مسئول علی الخصوص ستاد مدیریت بحران استانداری از محل آتش سوزی بازدید و ضمن همکاری اصناف و کسبه، خسارت زیاندیدگان در این حادثه در کمتر از یک هفته کارشناسی و بررسی گردید و دقیقاً یک هفته پس از آتش سوزی، چک خسارت طی مراسمی در محل استانداری تحویل زیاندیدگان شد.
همچنین در حادثه غم انگیز زلزله شهرستان میانه و سراب، شرکت‌های بیمه بازرگانی استان حضور فعالی داشتند ولیکن علیرغم تأکیدات بسیار، تعداد محدودی از منازل پوشش بیمه زلزله داشتند که خسارت آنها در کمتر از یک هفته بررسی و پرداخت شد. نکته مهم دیگر اینکه متأسفانه در جریان حوادث و بعد آن همواره شاهد حضور زیاندیدگانی هستیم که به همکاران ما در شرکت‌های مختلف مراجعه کرده و خواستار خرید و تهیه پوشش بیمه ای  برای دریافت خسارت هستند در صورتیکه این امری غیرممکن است و مردم عزیز باید دقت داشته باشند که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد و قبل از وقوع حادثه می بایست بیمه نامه متناسب با فعالیت خود خریداری کنند.
قهرمانی در پایان سخنان خود با اشاره به بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بخشودگی 100 درصدی جرائم دیرکرد صدور بیمه نامه شخص ثالث در مورد موتورسیکلت ها  اشاره کرد و افزود این فرصت فقط تا پایان سال جاری 99 بوده و به هیچ وجه تمدید نخواهد شد ، لذا آن دسته از دارندگان موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث می توانند به شبکه گسترده شرکت های بیمه و نمایندگان شبکه فروش صنعت بیمه در سطح استان مراجعه نمایند.
انتهای پیام/
بیمه به زندگی انسان ها نظم می بخشد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار