یادداشت/

وزیر جوان کجایی برادر من؟!

1399/09/13 - 11:34 - کد خبر: 33205 نسخه چاپی

نصر: امروز اطلاع پیدا کردم سایت میهن بلاگ تعطیل می شود.

سایت میهن بلاگ در اطلاعیه خود نوشته است:

«کاربران و همراهان قدیمی و جدید میهن بلاگ، سلام
از اینکه مجبور هستیم به زودی از شما خداحافظی کنیم متاسفیم.
دشواری نظارت بر محتوا و نظرات سایت، قدیمی شدن نرم افزار سایت و عدم وجود توجیه کافی برای سرمایه گزاری مجدد جهت خرید سرورهای تازه و تولید نرم افزار جدید ما را مجبور به اخذ این تصمیم کرد.
از کاربران محترم خواهشمندیم تا تاریخ ١٥ آذرماه درصورت علاقه از محتوای خود پشتیبان و یا کپی بردارند. در تاریخ ١٥ آذر سرورهای سایت خاموش خواهند شد.
از همراهی شما در سالهای طولانی زندگی سایت میهن بلاگ متشکریم و امیدواریم سایر سرویس های ایرانی پاسخگوی نیاز کاربران عزیز ما باشند.»
برای من که با وبلاگ نویسی به دنیای نوشتن و رسانه قدم گذاشته ام، این خبر تلخی است و چنین تصمیمی برایم غیر قابل قبول است. اما امروز دنیای دو دوتاست و مدیران میهن بلاگ اعلام کرده اند ادامه فعالیت این شبکه اجتماعی برایشان توجیه اقتصادی ندارد.
این یک تلنگر سخت است برای کسانی که دغدغه فرهنگی دارند. شبکه های پیام رسان داخلی نتوانستند اعتماد مخاطبان را جلب کنند و عرصه را به شبکه های اجتماعی فیلتر شده خارجی واگذار کردند، اما خبر بدتر این است که سرویس دهنده های داخلی وبلاگ هم یکی پس از دیگری عقب می کشند. میهن بلاگ یکی از دو سرویس برتر وبلاگدهی کشور است که اعلام کرده سرورهای خود را خاموش می کند.
 وبلاگ نویسان بر خلاف کاربران اپ های موبایلی که سرویس های خارجی را ترجیح می دهند، همواره از سرویس های داخلی استقبال و حمایت کرده اند و امروز لازم است مسئولان فرهنگی کشور کلاهشان را قدری بالاتر بگذارند!
از تعطیلی میهن بلاگ عمیقاً متاسفم، فکر می کنم لازم است مسئولان امر به کمک مدیران میهن بلاگ بیایند. آقایان نباید همه فضای ارتباطی کشور را تقدیم سرویس دهنده های امریکایی کنید! کجایی وزیر جوان جان؟!
انتهای پیام/
وزیر جوان کجایی برادر من؟! محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار