هشدار حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

تداوم جو پایدار و امکان آلودگی هوا در تبریز

1399/09/12 - 13:34 - کد خبر: 33148 نسخه چاپی

نصر: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: بر اساس پیش بین های هواشناسی مبنی بر پایداری جوی تا آخر هفته امکان آلودگی هوا وجود دارد.

به گزارش نصر، داود قاسم زاده مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: بر اساس آخرین نتایج مرکز سنجش کیفی هوای کلانشهر تبریز میانگین شاخص کیفیی هوا در 12آذر ماه 98 و "قابل قبول" می باشد ولی بر اساس پیش بینی های هواشناسی مبنی بر پایداری هوا تا جمعه امکان افزایش آۀاینده های جوی در کلانشهر تبریز وجود دارد.
وی با اشاره به ارتباط مستقیم آلودگی هوا و بیماریهای تنفسی از جمله کرونا از شهروندان درخواست کرد:از ترددهای غیر ضروری در شهر پرهیز و در مصرف انرژی و  گاز نیز صرفه جویی کنند.
قاسم زاده گفت: در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در پایان تا کید کرد: با توجه به استمرار وضعیت جوی پایدار فعلی از شهروندان درخواست میکنیم تا از تردد کودکان و افراد مسن و بیمار در سطح شهر خودداری و با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و عدم به‌کارگیری خودروهای تک‌سرنشین در کاهش آلودگی هوا مشارکت کنند.
انتهای پیام/
تداوم جو پایدار و امکان آلودگی هوا در تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار