خبر/

زنجان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد

1399/09/12 - 10:15 - کد خبر: 33120 نسخه چاپی

نصر: کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، شهر زنجان با دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر، به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور به ثبت رسید.

به گزارش نصر، حسین سلطانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی مدت یاد شده شهر اردبیل با دمای ۴- درجه سانتیگراد نخستین مرکز استان سرد کشور گزارش شد، افزود: در همین مدت، میزان دمای هوای صائین قلعه در شهرستان ابهر، خیرآباد در شهرستان سلطانیه و شهرستان خدابنده به پنج درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.  
وی با بیان اینکه صبح امروز میزان دمای هوای شهر زنجان به دلیل ابری و مه آلودگی، افزایش یافته و از برودت هوا کاسته شده است، اظهار داشت: عصر امروز /چهارشنبه ۱۲ آذر ماه/ سامانه بارشی جدیدی وارد منطقه شده و استان زنجان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی افزود: این سامانه بارشی تا ظهر فردا /پنجشنبه/ نیز در سطح این استان فعال خواهد بود و ریزش باران و برف را موجب خواهد شد که این بارش‌ها در برخی مناطق استان به ویژه نیمه شرقی در حد خفیف تا متوسط اتفاق خواهد افتاد.
سلطانی تصریح کرد: اوایل هفته آینده نیز سامانه بارشی دیگری وارد منطقه شده و استان زنجان را نیز فرا خواهد گرفت اما میزان بارندگی ها نسبت به سامانه قبلی، قوی نخواهد بود و در برخی مناطق میزان بارندگی می تواند بیشتر باشد.
در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.
انتهای پیام/
زنجان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار