وزیر آموزش و پرورش:

نظام تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت ساختن آینده است

1399/09/11 - 16:10 - کد خبر: 33092 نسخه چاپی

نصر: وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی و هر نظامی برای ساختن آینده نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش نصر، محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، افزود: بسیج دانش آموزی جایگاه خود را در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی مشخص کرد. هرچند خروجی آن ۳۶ هزار دانش آموز شهید بود، اما پشتوانه آن خیل عظیمی از دانش آموزانی بودند که دفاع مقدس را حمایت کردند و دانش آموزان سهم بالایی در دوران دفاع مقدس داشته اند.
وی ادامه داد: دربیانیه گام دوم انقلاب بیش از ۴۰ بار واژه جوان به کار رفته است و این نشان می دهد که مقام معظم رهبری تمرکز و توجهشان روی جوانان است.
وزیر آموزش و پرورش بر وجود قرابت های بسیار و عمیق بین اهداف آرمانی بسیج و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش به دنبال تربیت افراد در تراز جمهوری اسلامی است؛ انسانی که خلاق، خوش فکر، مقاوم، توانمند، عزیز و مستقل باشد و این موارد از اهداف نظام تعلیم و تربیت است.
حاجی میرزایی گفت: تلاش می شود افرادی تربیت شوند که بتوانند سرباز انقلاب، توانمند و مستعد برای پیشرفت کشور باشند و به توسعه و تعالی کشور کمک کنند.
وی یادآورشد: موضوع ما و بسیج، انسان است همه موضوعاتی که به انسان مرتبط می شود قابل تفکیک نیست. شان تربیت و پرورش انسان ها شان واحد است که باید بین همه بخش هایی که در این کار هستند همگرایی و هماهنگی لازم برقرار باشد و اگر قرار است کاری برای این انسان صورت دهیم باید در حداکثر همگراییی انجام شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بزرگترین فرصت جمهوری اسلامی و هر نظامی برای ساختن آینده نظام تعلیم و تربیت است.
حاجی میرزایی با یادآوری تعبیر افسران سپاه پیشرفت از سوی رهبر معظم انقلاب برای معلمان، اظهار داشت: هیج اقتداری در جمهوری اسلامی بالاتر، عمیق تر، کارسازتر، پایدارتر و توانمندتر از فرصت کارکردن با ذهن و فکر انسان ها نیست. این امکان به ما داده شده تا در دوره طلایی شکل گیری شخصیت افراد ذهن، افکار و اندیشه آنها را تغذیه کنیم و این فرصت طلایی برای حمایت از آرمان تمدن سازی نوین اسلامی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.
وی اضافه کرد: در دهه های مختلف کارهای بسیاری انجام شده است، اما هنوز با آنچه مورد نظر است فاصله داریم بنابراین باید عمیق تر به این موضوع بپردازیم.
عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: ما به دنبال کارهای واقعی و غیر صوری و غیر تشریفاتی هستیم و تلاش داریم در یک پیوند ارگانیک و هم راستایی ماموریت و یک پیوند هم افزا به خلق انسانی در تراز جمهوری اسلامی بپردازیم.
حاجی میرزایی باتاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: جامعه مقاوم جامعه ای است که در برابر تکانه ها خود را حفظ می کند و منفعل، مستاصل، درمانده و ناتوان نمی شود.
وی افزود: کرونا ما را در یک وضعیت غیرمنتظره ای قرار داد؛ خوشبختانه جمهوری اسلامی نشان داد که می تواند روی پای خود بایستد و مقاوم باشد.
عضو کابینه تدبیر وامید، ظرفیت تشکل سازی را یکی از علل برجسته سازی این رویداد بزرگ برشمرد و افزود: هیچ جا مانند آموزش و پرورش از حیث تشکل سازی بالقوه ظرفیت بالایی ندارد. در اینجا هرمی وجود دارد که از راس تا قاعده ۴۰میلیون انسان را در بر می گیرد و با یک ارتباط منظم و مستمر و شبکه ای از مرکز به استان و بعد شهرستان و مدرسه و در ادامه مدیر با معلم و معلم با دانش آموز این هرم تا انتها بسط پیدا می کند.
انتهای پیام/
 نظام تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت ساختن آینده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار