خبر/

"هکاتون بازی‌های جدی" در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود

1399/09/11 - 14:10 - کد خبر: 33074 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشکده‌ی چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز از برگزاری "هکاتون بازی‌های جدی" در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در نوزدهم آذر ماه، همزمان با تهران و اصفهان خبر داد.

به گزارش نصر، یونس سخاوت در گفت‌وگویی در تشریح این خبر با بیان اینکه هکاتون به معنای ماراتون بازی‌سازی است، اظهار کرد: تیم‌های ثبت نام کننده به مدت سه روز شامل دانشجویان یا سایر افراد زیر نظر منتورها، کارشناسان و اساتید خبره، شروع به ایده‌پردازی و ساخت بازی می‌کنند.
وی ادامه داد: "مهارت‌های زندگی در مواجهه با بیماری کرونا" موضوع این دوره از هکاتون بازی‌های جدی بوده و منتورهای گرافیکی، برنامه نویسی کامپیوتری و طراحی بازی به شرکت کنندگان در طراحی بازی کمک می‌کنند.
وی از در نظر گرفتن جوایز ۳۰ میلیونی برای منتخبان هکاتون بازی‌های جدی خبر داد و گفت: جوایز توسط اداره کل ورزش و جوانان پرداخت شده و برنامه با همکاری و مشارکت دانشگاه هنر اسلامی تبریز، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و اداره کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود.
سخاوت با اشاره به برگزاری سومین دوره از هکاتون بازی‌های جدی، بیان کرد: سال‌های گذشته این سمپوزیوم به صورت حضوری برگزار می‌شد و شرکت کنندگان سه شبانه روز در دانشگاه حضور داشتند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ماراتون به صورت آنلاین برگزار می‌شود و منتورها ارتباطشان با شرکت کنندگان را به صورت آنلاین حفظ می‌کنند.
وی، با برشماری اهداف برگزاری هکاتون بازی‌های جدی سال ۹۹، گفت: حفظ ارتباط بین صنعت و دانشگاه، تجاری‌سازی ایده‌ها، افزایش روحیه جمعی و مشارکت گروهی و تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم که کارآفرینی را مورد توجه قرار داده، از جمله اهداف برگزاری این سمپوزیوم به شمار می‌آیند.
وی از تمدید مهلت ارسال مقالات و آثار و ثبت نام تیم‌ها تا ۱۴ آذرماه خبر داد و افزود: این تاریخ دیگر تمدید نخواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام فردی و یا تیمی و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.SEGAP.ir مراجعه کنند.
سخاوتی متذکر شد: هکاتون بخش جنبی از جشنواره بازی‌های جدی بوده و نتایج همزمان با روز اختتامیه‌ی جشنواره، پنجم دی ماه اعلام و جوایز نقدی نیز اهدا می‌شوند.
رئیس دانشکده‌ی چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز در خاتمه خاطر نشان کرد: بازی‌های جدید به بازی‌های گفته می‌شود که هدفی غیر از سرگرمی داشته و به توانبخشی و آموزش و یادگیری فرد نیز کمک می‌کند.
انتهای پیام/
خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار