رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در گفتگو با نصر:

هیچ مشکلی در آموزش مجازی نداریم/ شروع ثبت نام کنکور فراگیر کارشناسی ارشد

1399/09/10 - 17:00 - کد خبر: 33022 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: در نیمسال اول سال جاری که آموزش ها دوباره به صورت مجازی در حال برگزاری است، هیچ گونه مشکلی در زمینه آموزش، چه برای اساتید و چه برای دانشجویان، به وجود نیامده است.

به گزارش نصر، " بخشعلی معصومی" در گفتگو با خبرنگار نصر دانشگاه پیام نور را دانشگاهی دولتی با سیستم آموزشی متفاوت که به صورت نیمه حضوری و غیرحضوری به دانشجویان خدمات می دهد، دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جامعه و شیوع ویروس کرونا در آن، دانشگاه پیام نور جز اولین دانشگاه هایی بود که در این زمینه ورود پیدا کرد و تمام سیستم های آموزشی اش ار از نیمه حضوری و یا حضوری، به غیر حضوری و مجازی تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه از زمان شیوع ویروس کرونا تا الان، تمام نواقص آموزش غیرحضوری برطرف شده اند، تصریح کرد: در نیمسال اول سال جاری که آموزش ها دوباره به صورت مجازی در حال برگزاری است، هیچ گونه مشکلی در زمینه آموزش، چه برای اساتید و چه برای دانشجویان، به وجود نیامده است.
معصومی با اشاره به افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه، خاطرنشان کرد: تمام بسترهای لازم برای آموزش مجازی را هم برای اساتید و هم برای دانشجویان فراهم کرده ایم و اطلاع رسانی های لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است.
وی افزود: دایما بر روند آموزش ها و برگزاری کلاس ها نظارت می کنیم و در صورت مشاهده نقص یا محدودیتی، سریع آن را برطرف می نماییم تا محدودیت های ناشی از کرونا لطمه ای بر آموزش عالی وارد نکند.
رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمام کلاس ها در ساعات مشخص خود و به صورت آنلاین برگزار می شود، تصریح کرد: در کلاس های آنلاین، دانشجویان هم از طریق چت و هم از طریق پیام صوتی می توانند اشکالات خود را از استاد مربوطه بپرسند و چون تمام آموزش های آنلاین ضبط می شوند، اگر دانشجویی احیانا نتوانست در ساعتی که مشخص شده است در کلاس آنلاین حضور داشته باشد، می تواند در هر ساعت از شبانه روز که برایش امکان پذیر باشد با استفاده از فایل ضبط شده، به مطالبی که استاد ارایه کرده است دسترسی پیدا کند.
وی بازده آموزش آنلاین را در شرایط کنونی جامعه را قابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: مسلما بازده آموزش آنلاین نمی تواند مانند آموزش حضوری باشد، ولی با توجه به شرایط کنونی جامعه و تحت تاثیر قرار گرفتن همه ابعاد زندگی در کل دنیا توسط ویروس کرونا، برای اینکه جوانان ما از تحصیل محروم نمانند، نمی توانستیم آموزش را تعطیل کنیم.
معصومی افزود: اما با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور قبل از شیوع ویروس کرونا نیز تجربه آموزش آنلاین را، هم برای اساتید و هم برای دانشجویان، داشت؛ خوشبختانه این پذیرش از طرف دانشگاه پیام نور خیلی خوب بود و دانشجویان نیز راضی هستند.
وی از برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه به صورت غیرحضوری خبر داد و تصریح کرد: امتحانات در وقت معین شده با دقت و نظارت بیشتر، به صورت مجازی برگزار خواهد شد؛ دروس عمومی از طریق سازمان مرکزی که سوالات آن را تهران تعیین خواهد کرد و دروس اختصاصی از طریق استانی و با کمک اساتید محترم انجام خواهد شد.

پرداخت وام 20 میلیون تومانی خرید تبلت
وی دانشگاه پیام نور را ارزان ترین دانشگاه از نظر اخذ شهریه دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور از نظر پرداخت شهریه نسبت به دانشگاه های شبانه و پردیس و سایر دانشگاه های خصوصی و غیرانتفاعی، ارزان ترین دانشگاه محسوب می شود.
معصومی با بیان اینکه دانشجویانی که توانایی پرداخت کل مبلغ شهریه را ندارند می توانند با پرداخت 30 درصد مبلغ شهریه در کلاس ها حضور یابند، افزود: اما با این حال، دانشگاه بسترهایی فراهم کرده است تا آن هایی که توانایی پرداخت شهریه را ندارند با مراجعه به بانک مهر ایران و افتتاح حساب در آن، شهریه خود را از طریق وامی که بانک با کارمزد 1.4 درصد در اختیار آنان قرار می دهد، پرداخت کنند.
وی از پرداخت وام خرید گوشی و تبلت به دانشجویان دانشگاه پیام نور خبر داد و اذعان داشت: همچنین طبق تفاهم نامه ای که با بانک مهر ایران انجام داده ایم، دانشجویان می توانند نسبت به دریافت وام به مبلغ 20 میلیون تومان با کارمزد 1.4 درصد اقدام کنند.

شروع ثبت نام کنکور فراگیر کارشناسی ارشد
رییس دانشگاه پیام نور استان از شروع ثبت نام دوره های فراگیر کارشناسی ارشد این دانشگاه که معمولا ثبت نام آن در مهرماه انجام می شده است، خبر داد و تصریح کرد: ثبت نام کنکور فراگیر کارشناسی ارشد، که فقط مختص دانشگاه پیام نور است، از پنجم آذر ماه شروع شده است و داوطلبان گرامی می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانلود دفترچه، رشته مورد علاقه خود را انتخاب نمایند و دروس ترم اول رشته مورد علاقه خود را، انتخاب واحد و به عنوان دانش پذیر ثبت نام نمایند.
وی زمان برگزاری این کنکور را 17 بهمن عنوان کرد و اذعان داشت: کنکور از طریق سازمان سنجش در موعد مقرر برگزار خواهد شد و کسانی که پذیرفته خواهند شد از ترم دوم هم به عنوان دانشجو محسوب خواهند شد و هم با توجه به ترمی که گذرانده اند و نمره قبولی را کسب کرده اند، ادامه تحصیل خود را از نیمه دوم ادامه خواهند داد.
معصومی به پذیرش دانشجویان جدیدالورود که نتیجه کنکور آنان دیر اعلام شد اشاره کرد و اذعان داشت: دانشگاه سعی کرد تمام مراحل ثبت نام این عزیزان شامل آپلود مدارک ثبت نامی و انتخاب واحد و... به صورت غیرحضوری انجام یابد و اگر دانشجویی نتواند مدارک خود را آپلود کند با ارایه مشخصات خود به دانشگاه ، بعد از بررسی و تایید کارشناسان مربوطه، دانشجو انتخاب واحد نماید و مدارک را تدریجا از طریق پست بفرستد تا مشکلی برای آموزش و حضور در کلاس دانشجویان عزیز به وجود نیاید.
وی در پایان تعداد کل دانشجویان این دانشگاه در استان را 25 هزار نفر عنوان کرد و اذعان داشت: از این تعداد، 22 هزار نفر دانشجو در دانشگاه های پیام نور استان در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعال و مشغول تحصیل هستند.
انتهای پیام/
هیچ مشکلی در آموزش مجازی نداریم/ شروع ثبت نام کنکور فراگیر کارشناسی ارشد فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار