معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آمار بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی رو به کاهش است

1399/09/09 - 09:33 - کد خبر: 32891 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تاثیرات مثبت اجرای طرح جامع محدودیت‌های کرونایی گفت: خوشبختانه آمار بستری‌های کرونایی در استان رو به کاهش است.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی روز یکشنبه در یک نشست خبری افزود: خوشبختانه با همراهی مردم و اصناف، آمار بستری های کرونایی آذربایجان شرقی به شکل کاملا مشهودی کاهش یافته است
وی اظهار کرد: امیدوارم در روزهای آینده با ادامه این روند و نقش آفرینی بیشتر سازمان های مسوول، کنترل بیشتر بیماری کویید ۱۹ را در سطح استان شاهد باشیم. 
وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع محدودیت های کرونایی نشان می دهد که موفقیت در کنترل ویروس کرونا در گروی همکاری همه آحاد جامعه است، به شهروندان توصیه کرد که با جدی گرفتن محدودیت های هوشمند کرونایی، نظام سلامت آذربایجان شرقی را در مقابله هر چه بهتر با این بیماری مرگ بار کمک کنند. 
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی تا قبل از آغاز طرح جامع محدودیت های کرونایی، به مدت چند ماه از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار داشت، به گونه ای که نتیجه آزمایش ابتلای روزانه ۵۰۰ نفر از مردم این خطه به کرونا مثبت بود. 
تا قبل از آغاز طرح جامع اعمال محدودیت های کرونایی بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری بودند و آمار فوتی های ناشی از کویید ۱۹ در آذربایجان شرقی ۲ رقمی شده بود. 
کارشناسان نظام سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش بیش از ۱۰ درصدی آمار بستری های کرونایی در استان می گویند که این کاهش نتیجه تعطیلی های بعد از ساعت ۱۸ و بدیهی است که نتیجه تعطیلی های طرح جامع محدودیت های کرونایی ۲ هفته بعد مشخص خواهد شد.
انتهای پیام/
آمار بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی رو به کاهش است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار