یادداشت/

به جوانان "باکری گونه" اعتماد کنیم

1399/09/08 - 20:02 - کد خبر: 32880 نسخه چاپی

نصر: آذربايجان همواره خاستگاه تحولات ژرف و پایداری در کشور بوده که نظیر آن‌ها در تاریخ ایران کمتر دیده شده است، چراکه تحولات برخواسته از اندیشه و عزم مردم تبریز همچون آسیابی است که دانه های درشت زمان با خرد تمام در آن ساییده می شوند تا مجموع جامعه بطور یک دست برای هدفی مشترک و نه اهداف تک سو، تلاش کنند.

بی شک می توان گفت تبریز مادر معنوی فرهنگ و تاریخ این مرز و بوم است که بر این حقیقت، فرمایش مقام معظم رهبری گواه است که در سالگرد قیام ۲۹ بهمن سال ۹۷ در دیدار با مردم تبریز  می فرمایند: «مردم تبریز در تمامی عرصه‌ها همواره پیشگام بوده‌اند و حال در تحقق گام دوم انقلاب نیز باید پیشگام باشند.»
در راستای گام دوم انقلاب و تحولات فرهنگی، تمدن سازی نوین یک افق است، اگر ما بتوانیم تمدن نوین را به‌عنوان یک هدف غایی و افق مطلوب در جامعه‌مان جا بیندازیم در این صورت هر فرد می‌تواند نقش خود را در ذیل این افق تعریف کند.
نباید فراموش کنیم که در این مسیر سبز آحاد جامعه وظیفه ای موکد دارند که مردم تبریز در راس آن قرار گرفته اند، با توجه به ظرفیت های غنی این منطقه همیشه مقاوم در حوزه فرهنگ و پرورش انسان هایی وارسته در راستای اشاعه این فرهنگ فاخر، می بایست گام هایی استوار به دنبال این وظیفه خطیر برداشته شود.
حال که در تحقق اهداف گام دوم انقلاب و تحولات فرهنگی، آذربایجان و مردم تبریز می توانند همچون گذشته نقش موثری داشته باشند، لذا باید با بهره گیری از تجربه گذشته اقدامات هدفمند در راستای فرهنگ سازی انجام شود، نکته قابل تاملی که در این میان باید به آن توجه داشت لزوم کنترل حرکات عملکردسازی در مقابل فرهنگ‌سازی است، متاسفانه گاه حاشیه مسیرهایی که باید در راستای ترفیع جایگاه سرزمین باشد بر متن آن سنگینی می کنند و موجب تاخیر تحقق آن می شوند.
توجه ویژه به تجارب و اندیشه‌های نخبگان و پیشکسوتان فرهنگی از جمله راهکارهایی است که جامعه را به سوی تحولات فرهنگی سوق داده و مسیر دستیابی به اهداف غایی گام دوم انقلاب را هموار می سازد، در این میان تلفیق تجارب خبرگان حوزه فرهنگ و جوانان نو اندیش جامعه انقلاب ما را بار دیگر به شکوفایی خواهد رساند.
نباید فراموش کرد که تمدن سازی مورد تاکید مقام معظم رهبری، در سایه ی توجه به جوانان و باور اندیشه های ناب اسلامی آنان، به وقوع خواهد پیوست.
پس، می بایست جوانان "باکری گونه" را باور کرد و سکان فرهنگ سازی را به آنان سپرد، تا در مسیر تمدن سازی نوین، از بحران ها و طوفان حوادث، با علمداری دیده بان همیشه بیدار آن، طی مسیر نمود.
و ما همچنان بر این باوریم که: آذربایجان، می تواند.

 آرزو مبصر
انتهای پیام/
 به جوانان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار