خبر/

کمینه دمای آذربایجان‌غربی به ۱۰ درجه زیر صفر رسید

1399/09/08 - 15:16 - کد خبر: 32860 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش ۶ درجه‌ای دما طی ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: در این مدت، چالدران با ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین شهر استان بود.

به گزارش نصر، مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: در این مدت، پلدشت با ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و دمای ارومیه هم بین ۶ درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر در نوسان بود.
وی در خصوص بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته نیز اظهار کرد: بارش‌هایی در برخی نقاط جنوبی در استان ثبت و گزارش شد که بیشترین میزان در پیرانشهر با سه میلیمتر بود.
وی بیان کرد: موج بارشی از فردا دوباره استان را فرامی‌گیرد و برف و باران در نقاط جنوبی چشمگیرتر خواهد بود؛ این موج بارشی دوشنبه از استان خارج می‌شود و به غیراز این پدیده خاصی برای استان تا پایان هفته پیش بینی نمی شود.
اداره کل هواشناسی استان طی هفته گذشته نسبت به بارش برف زودهنگام پاییزی و لغزندگی جاده ها در کنار احتمال سیل و آبگرفتگی معابر هشدار داده بود.
اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوبتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.
آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.
انتهای پیام/
کمینه دمای آذربایجان‌غربی به ۱۰ درجه زیر صفر رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار